Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat af lejeindtægt

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hypotetisk spørgsmål

Jeg har en lejlighed hvor udgifterne (lån, fællesudgifter mm.) er 7000kr.

Hvis jeg udlejer den til 7000kr, går udgifter og indtægter i 0.

 

Skal der så betales skat af lejeindtægt?

Jeg er uvidende i denne sag, men min lånerådgiver siger at man ikke kan trække det hele fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvorfor skulle man ikke kunne det? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække lån fra, men får fradrag for de renter du betaler. Det får du automatisk i dit personlige fradrag og derfor har lånet eller renterne intet med "udgifterne" du nævner. Så hvis du udlejer til 7000 kr, så er hele beløbet en indtægt du skal beskattes a. Så kan du kun trække fællesudgifter, forbedringer etc. fra.

Din lejlighed bliver en udlejningsejendom og lejen er din indtægt, der skal beskattes.

Hvis det er en ejerlejlighed, skal du ikke længere betale ejendomsværdiskat, når du udlejer.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..o.k. lån.......jeg underforstod renter af lån.

Men fint, som Bannersalg.Salg forklarer det.

Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for forklaringen.

men dvs. selvom lejligheden kører rundt i 0, og der ingen overskud er, skal der stadig betales skat af selve lejeindtægten?

Det virker bare ulogisk i min bog :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..minus fællesudgifter, minus ejendomsværdiskat mv.

Eller kan du få minus 2/3 af lejeindtægten eller også minus 1,33% af ejendomsværien!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Husk lige at undersøge, hvor meget du må leje den ud for. Mange steder hvis lejligheden er før 1992, mener jeg der er, må du tage imellem 350 og 800 per kvm per år. Mange udnytter denne mulighed, og slæber folk i boligretten. Så undersøg lige dine muligheder, inden du skriver lejekontrakt.

Der bliver advaret temmelig meget, omkring dette på nettet. Det kan blive rigtigt dyrt, hvis du gør det forkert.

Holger

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gundersen,

Du skal huske at afdrag på et lån jo i princippet ikke er "udgifter", selvom de går fra din lomme hver måned. Tænk hellere på det som en slags opsparingskonto de går ind på - som i det tilfælde er sat i mursten.

Om du køber og betaler din lejlighed kontant - eller om du låner pengene i banken...det er jo i forhold til skat af lejeindtægter det samme. Dermed - med undtagelse af fradrag på renter osv - vil lejeindtægten jo være en indtægt UDOVER dit aktiv i ejendommen.

/Rikke

 

 

Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Holger - dette er jeg klar over :-)

Tak for forklaringen Rikke. Lidt mere overskueligt.

 

Er det korrekt antaget at jeg kan trække vedligeholdelsesudgifter fra?

Hvis lejeindtægten giver mig X antal skattepligtige kr i overskud, kan jeg i princippet så ikke planlægge vedligeholdelsesudgifter for de X antal skattekr, således at lejligheden kører i 0?

Vh Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo...vedligeholdesesudgifter, hvis det er det!

Man kan nemt havne i en diskussion med SKAT om det nu er en vedligeholdesomkostning

eller en forbedring!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)