Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af A-skat og AM-bidrag...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står som enkeltmandsvirksomhed og kører generelt ikke med en lønudbetaling til mig selv, men modtog idag papirer og indbetalingskort fra Skat til indbetaling af AM-bidrag og Skat.

AM-bidrag (8%) betaler jeg allerede og har allerede modtaget indbetalingskort på, så forstår ikke helt hvorfor jeg nu modtager disse? Samtidig er jeg ikke sikker på at det er A-skat jeg skal betale, idet jeg er studerende på SU samt har et fritidsarbejde - men jeg kan tage fejl.

Det skal siges at indbetalingskortene er blanke, hvorfor jeg selv skal udfylde dem, samt at der ikke er nogen decideret indbetalingsfrist på dem.

Er stadig rimelig ny i det her med at drive virksomhed, men lærer henad vejen - men ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til de kort jeg lige har fået ind ad døren, så hvis nogen skulle kunne fortælle mig hvordan og hvorledes, ville jeg sætte stor pris på det Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Man kan ikke betale løn til sig selv i en enkeltmandsvirksomhed.

Med firma betaler du Am-bidrag og B-skat.

Som lønmodtaget Am-bidrag og A-skat.

Jeg tror næppe, at du skal bruge de blanke indbetalingskort til noget. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det lyder godt - de bliver lagt i skuffen og "glemt", hehe...

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

For gud skyld må du ikke bare lægge dem i skuffen. Du er nødt til at gøre noget.