Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af A-skat og AM-bidrag...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står som enkeltmandsvirksomhed og kører generelt ikke med en lønudbetaling til mig selv, men modtog idag papirer og indbetalingskort fra Skat til indbetaling af AM-bidrag og Skat.

AM-bidrag (8%) betaler jeg allerede og har allerede modtaget indbetalingskort på, så forstår ikke helt hvorfor jeg nu modtager disse? Samtidig er jeg ikke sikker på at det er A-skat jeg skal betale, idet jeg er studerende på SU samt har et fritidsarbejde - men jeg kan tage fejl.

Det skal siges at indbetalingskortene er blanke, hvorfor jeg selv skal udfylde dem, samt at der ikke er nogen decideret indbetalingsfrist på dem.

Er stadig rimelig ny i det her med at drive virksomhed, men lærer henad vejen - men ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til de kort jeg lige har fået ind ad døren, så hvis nogen skulle kunne fortælle mig hvordan og hvorledes, ville jeg sætte stor pris på det Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Man kan ikke betale løn til sig selv i en enkeltmandsvirksomhed.

Med firma betaler du Am-bidrag og B-skat.

Som lønmodtaget Am-bidrag og A-skat.

Jeg tror næppe, at du skal bruge de blanke indbetalingskort til noget. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det lyder godt - de bliver lagt i skuffen og "glemt", hehe...

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

For gud skyld må du ikke bare lægge dem i skuffen. Du er nødt til at gøre noget. 

Er du sikker på at det du har fået ikke er girokort til betaling af Am-bidrag og B-Skat fordi man har forskudsregistreret dig med et skønsmæssigt overskud af virksomheden. Der er du nødt til at ændre forskudsregistreringen hvis du vil ændre på det forhold.

Er der tale om girokort til A-skat så er du formentlig fejlagtigt blevet registreret som indeholdelsespligtig  (A-skattepligtig) i forbindelse med momsregistreringen.

Du er nødt til at finde ud af hvad det er der er sket.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg har et ekstra spørgsmål!

 

Vi har netop modtaget det samme, min kæreste og jeg. Vi ejer sammen et IS.

 

Vi har dog fået girokort med hhv 3036kr og 2886kr, med datoerne 01.01.10 og herefter med 2 måneders mellemrum; 5 kort hvert.

 

Hvad filen er det nu for noget?

 

Vi har et overskud på omkring 10-20.000kr om året, da det kun er en lille virksomhed. Så det vil jo ruinere os, hvis vi skal betale disse girokort.

 

Hvad gør vi??

 

Mvh Simone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er B-skatte raterne for 2010.

Sørg for at få ændret jeres forskudsregistrering for 2010, således at i ikke betaler alt for meget overskydende B-skat

for 2010!

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

 

Tak for dit hurtige svar. Jeg må ind på tast selv og ændre vores forskudsopgørelse.

 

mvh Simone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Nu har jeg så også lige modtaget min forskudsopgørelse, og jeg kan se at min skat er sat ned til 39% fra 40%.. aner ikke hvorfor?

Desuden har de også vedlagt 10 AM-bidrag girokort på hver et bestemt beløb.. igen aner jeg ikke hvorfor?

Nogen som kan forklare mig det, for jeg er ikke synderligt god til hele det system.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Din trækprocent er sat ned - da bundskatten er blevet reduceret fra 2010, det er jo dejligt :-)

De girokort du har fået, er til betaling af AM-bidrag for 2010 - hvis du ikke mener at du får så stort et overskud for 2010, så skal du ind og ændre din forskudsopgørelse på tastselv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)