Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionel redigering af dit eget video-materiale - god eller dårlig idé ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne prøve en idé af her forummet:

Der bliver efterhånden optaget rigtig meget video til nettet af folk selv - også til brug i erhvevslivet. Og det sker med et mere eller mindre heldigt resultat til følge.

Rent teknisk kan der ofte gøres en masse i efterarbejdet (redigeringen) af materialet, så det fremstår meget bedre end i den rå optagelse.
Men det kræver naturligvis, at man for det første har det rigtige udstyr og samtidig har en baggrund, der gør at man kan se, hvad der skal gøres. Ellers kan man risikere at gøre det endnu værre.
Derudover kan det være en tidskrævende proces hvis man ikke lige ved hvordan man skal gribe det an.

Min baggrund er en TV-uddannelse og mangeårig erfaring som bl.a. editor/redigeringstekniker på diverse TV-stationer mv.
De seneste år har jeg arbejdet en del med projekter på nettet i mit eget firma, men jeg synes det kunne være sjovt, at hjælpe folk med at få det bedste ud af deres optagelser.
Rent udstyrsmæssigt har jeg hele setuppet klar med Adobe Premiere Pro, Adobe After Effects osv. og kan håndtere materiale i alle kvaliteter fra almindelig DV over HDV til fuld HD.

Ideen er som følger:

Du har noget video-materiale, måske et video-nyhedsbrev eller en video-blog, som du gerne vil have til at se mere tjekket ud.
Du uploader dit materiale til en angivet server sammen med evt. grafik eller lignende som du ønsker med i filmen. Jeg henter materialet ind og gør det smukt og lækkert, så langt som det er muligt ud fra det givne materiale :-)
Og du får en fil tilbage i det format du ønsker eller på f.eks. en DVD hvis du har brug for det.

Så ideen rent kortfattet er: Professionel redigering af dit eget video-materiale.

Det jeg kunne tænke mig feedback på er: Er det en service du kunne forestille dig at benytte dig af?

Hvilket pris-niveau tror du vil være realistisk forhold til redigering af f.eks. et videonyhedsbrev?

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt, lige en tilføjelse:

Hvis der skulle være nogle, der synes det lyder som en god idé, så jeg vil gerne afprøve idéen for et par stykker ganske gratis, hvis jeg må bruge jeres videoer til "før-og-efter" eksempler.

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået produceret en video i proff studio der skal bruges som baggrund på vores nye hjemmeside, og det er ret beskosteligt.

Samtidigt skal vores trykte kæledyrsmagasin erstattes af et videonyhedsbrev der lægges på hjemmesiden samt at der skal udsendes en DVD til dem der tidligere har modtaget magasinet. Det råd har vi fået fra flere sider af rådgivende firmaer, så jeg er overbevist om at der nok skal blive et marked for din idé. Der er jo nogle gode videokameraer for menigmand på markedet, og det vil jo gøre det billigere og især hurtigere selv at producere, hvis der kan efterredigeres efterfølgende på et amatørmateriale. Der skal jo næsten bare være nok af materiale, så bliver resultatet fint.

Det er dog også min fornemmelse, at der er flere der tilbyder dette i forvejen, uden at de dog specielt reklamerer med det. Således blev den produktion vi fik foretaget i Danmark, efterredigeret i USA og det samme galdt den prøveversion af vores DVD vi har fået udarbejdet. Her er der tale om et designbureau, og jeg mener også at Kinth i Danmark gør det. Netop Kinths produktion af f.eks. Mamuth hvor deltagerne har genskin i panden, gjorde at vi fravalgte dem, selvom jeg ellers er til at handle dansk, så der må være plads til dig også.

Prismæssigt er det svært, - men jeg forstår på de erhvervsdrivende jeg er i netværk med, og som spørger ind til "mit" projekt og mine erfaringer, at de selv ville foretrække en slags fast løsning, da de fleste indvendinger ikke går så meget på selve idéen, men mere det bekostelige i at lave film. Så hvis man lavede noget i stil med; send mig 60 min film og du får 10 min nyhedsbrev for xxxx kroner, så ville det nok gå lidt stærkere. Mit forslag bygger på, at hvis man gennemser 60 min film, så må selv en udenforstående kunne forstå hvilket budskab firmaet ønsker udsendt, samt at der er nok til at redigere, samt i værste fald at lægge lidt effekter ind over ;-)  Når det er sagt, så har jeg ikke dine kompetancer, så forslaget er blot en visualisering af hvad jeg tror ville virke.

Ligger du inde med programmerne og erfaringen, er det vel blot at prøve idéen af på testniveau? Evt. med lidt gode starttilbud, blot for at komme ud over rampen. Som sagt tror jeg det findes i forvejen.

/Michael

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Som absolut amatørfotograf ved jeg, hvor svært det kan være, at få noget brugbart ud af sløret og dårligt materiale, og hvor tidskrævende det er. Har lavet et par videoer med nogle heste fra Portugal, som er til salg på en anden side, jeg har. Det var sjovt og lærerigt at lave, men nok ikke noget jeg bør gøre til mit levebrød. Men jeg er vist bedre til at redigere videoen, end til at filme, må jeg konstatere Cool

Derfor - hvis jeg havde et behov for at få et videomateriale til at fremstå salgsbart, ville jeg vældig gerne benytte en proff som dig til dette, sålænge det ikke koster en herregård. Jeg tror aldrig jeg som lille selvstændig ville betale mere end 2.500,- for 10 minutter, og så skulle det godt nok være et vigtigt salgsfremstød. Jeg tror til gengæld, at jeg ville benytte en som dig rigtig ofte til mine salgsheste, hvis det kostede kr. 500-1.000 for 3-5 minutter. 

Generelt tror jeg, at der er mange der i fremtiden vil have behov for dine ydelser. Så go for it !!

Mh

Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for god feedback. Jeg er selv medejer af et firmaet Provideo, der delvis har samme profil som det danske firma du nævner. Men i Provideo går vi netop efter at levere vores film uden genskin i panden osv. Vi producerer film til nettet på samme måde, som når vi har produceret til TV - både indholdsmæssigt og teknisk.

I Peak Production tilbyder jeg den mere "rå" tekniske produktion af optaget materiale, altså selve redigerings-opgaven. Du har ret i, at det som sådan findes i forvejen. I princippet tilbyder jeg jo egentlig blot redigering som man traditionelt gør i TV-produktionsmiljøet. Men jeg vil prøve at målrette det mod eget optaget materiale og hovedsageligt til nettet. Og derfor skal prisen selvfølgelig også være en anden, end den jeg er vant til fra TV-produktionsmiljøet. Men du har et klart godt bud på hvordan en udformning af prisen kan tænkes. Tak for det.

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Du rammer en rigtig god pointe, der er nemlig to sider af sagen: at få lavet noget der er værd at se på og ikke mindst tidsforbruget. Så derfor vil det for mange nok være en god idé, at betale sig fra det i stedet for at bruge al for lang tid på noget, der måske alligvel ikke bliver særlig brugbart.

Tak for pris-indikationer - det er god viden.

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Fra  http://editingvideosforyou.com Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim!

Ved godt det er en gammel tråd, men håber du vil svare alligevel. Det lyder som en virkelig god ide, og jeg kunne godt tænke mig, at høre om det har været en succes indtil videre? Og hvad tager du for videoerne normalt?

Jeg havde selv fået samme ide, og har rodet mig ud i lidt ala det samme. Dog primært hvor jeg tilbyder private samt bloggere/youtubere hjælp til videroredigering: http://editingvideosforyou.com.

Mvh Simon

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Ja, det er en tråd med nogle år på bagen :-)

Jeg tilbyder ren redigering som et produkt: http://www.peakproduction.dk/redigering/

Men jeg laver som regel hele produktioner - fra optagelse til færdig film. Så jeg kan ikke komme med noget særligt input omkring redigering som selvstændigt produkt. Andet end at jeg stadig mener det er en god idé :-)

Hilsen
Kim

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)