Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina og/eller Tyrkiet...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg har i løbet af min korte tid her på Amino erfaret at flere iværksættere har brug for hjælp ved import af varer. Spørgsmålene lyder typisk, hvad med momsen, told, hvilken pris osv. osv.

Jeg er på baggrund af mine svar i diverse indlæg fået flere henvendelser fra personer/virksomheder der godt vil enten hjælpes igang med at importerer selv, eller have mit firma som et mellemled mellem en producent og dem selv - godt nok som et lidt fordyrene led, men tilgengæld væsentlig lavere risiko i forhold til blot at gå ud og vælge en vilkårlig fabrik et sted i Østen.

Jeg har selv arbejdet med import fra Kina og Tyrkiet igennem mange år efterhånden, og har en god forståelse for disse to landes kultur og mentalitet - disse to ord er virkelig nøgler til at komme godt igang. Samtidig har jeg efterhånden skabt mig et stort netværk indenfor en masse brancher, og udover det skabt personlige relationer til en masse mennesker som især er alfa omega når man handler med Kina.

Jeg synes det var meget svært at komme igang i sin tid, og jeg har godt nok i løbet af de første par år fået nogle over snuden - blevet snydt og har været udsat for at få en vare i forkert farve i forhold til det jeg havde bestilt - alt sammen bgynder fejl som jeg hurtig lærte meget af, men også fejl der kan koste små iværksættere og deres virksomhed livet.

Derfor vil jeg gerne tilbyde min bistand både som sparringspartner, men også gerne som mellemled/agent. Det kan godt være at man på denne måde får et fordyrrende mellemled, men se det som en forsikring, hvis en produktion, leveringstid eller lignende går skævt er det pludselig ikke jeres ansvar længere - det er mit.

Jeg bevæger mig indenfor et bredt spektrum, for at nævne noget kort så har vi kontakter til alt der hedder brugskunst, glas, porcelæn, keramik, stål, tekstiler, lædervarer og i den helt anden ende ligger printplader, chips og faktisk også cykler mv.

Så spørger i sikkert - har han virkelig en viden indenfor hvert af disse felter, og svaret er nej det har jeg bestemt ikke, men tilgengæld er mine samarbejdspartnere så stærke, samt vi bruger konsulent bistand her i Danmark om nødvendigt - jeg er blot manden med de rigtige kontakter og er god til at koordinerer projekterne, det skal dog siges at vi selv er eksperter indenfor nogle af områderne nævnt tidligere.

Hvis du vil vide mere eller har et konkret projekt er du meget velkommen til at skrive på min mail m.bendtsen@privat.dk - ser frem til at høre fra dig.

MVH

Bendtsen

 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Spaendende indlaeg. Der skal nok vaere mange Aminoer der kan drage nytte af din service.

Er du selv bosat i Kina, og i saa tilfaelde hvor?

Martin.

 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Nej jeg er ikke selv bosiddende i Kina, men jeg er en hyppig gæst derude.

Vi har lavet nogle samarbejdsaftaler med forskellige fabrikker rundt om i Kina, og alt efter placeringen har vi et par kineserer til at varetage vores interesser - vigtigt at poienterer at vi arbejder direkte med fabrikkerne og ikke har nogle trading firmaer mellem os og en fabrik, hvilket gør evt. problemstilliger lettere at løse, og kommunikationen bliver væsentlig hurtigere.

Ved større projekter er vi dog repræsenteret herfra Danmark - og typisk har vi opfølgning ca. hver 2. måned på alle gamle projekter, nye projekter samt leveringsplaner mv.

Vores setup har indtil videre været ret succesfuldt - vi har produceret varer til kendte danske og udenlandske brands. For det første giver vi en sikkerhed til kunden, ved at de handler med et dansk firma, for det andet kan der spares meget i rejseudgifterne, og for det tredje har vi en væsentlig højere service og fleksibilitet end ved at arbejde direkte med en Kinesisk fabrik.

Så hvis det kunne have nogens interesse er i meget velkomne til at kontakte mig, blot husk som jeg også har skrevet tidligere til nogle der allerede har henvendt sig, at vi kræver man skal have et registreret firma, da vi ikke kan eller ønsker at håndterer salg til private.

MVH

Bendtsen

Fra Langeskov
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bendtsen.

 

Kan du ikke sende mig en mail på henriksommerlund@gmail.com da jeg meget gerne vil i kontakt med dig.

 

Krammeren

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Alle forespørgsler kan sendes til min mail - m.bendtsen@privat.dk - det skal dog lige nævnes at vi ikke har en form for standard sortiment eller lignende indenfor de førnævnte kategorier, men hvis man har konkrete forspørgsler på en specifik vare/projekt så står vi selvfølgelig klar til at hjælpe.

Blot for at nævne et eksempel så kan man ikke skrive til os, "send nogle billeder af de tekstiler vi har" for jeg kan ikke sende kataloger, nyheder mv. fra alle vores samarbejdspartnere - tilgengæld hvis spørgsmålet lyder "jeg skal bruge håndklæder, tasker,t-shirts eller lignende" altså hvor vi spore os mere ind på konkrete produkter så kan nemmere finde ud af hvilke af vores samarbejdspartnere der ville være gode til netop dette og så arbejde ud fra det.

Jeg håber i forstår konceptet, da jeg har fået en del forespørgsler der ikke har været konkrete nok.

MVH

Bendtsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)