Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback ønskes til idé :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!
Jeg er ny på denne hjemmeside, så dette bliver mit første indlæg, hurra!

Lige lidt om mig selv først: Jeg er 20 år og er studerende på 2.semester på HA studiet - Aalborg Universitet.

Min idé går ud på at oprette
en hjemmeside som forbinder erhvervslivet med studerende på videregående uddannelser.  Studerende mangler ofte studiejobs som kan give dem relevant erhvervserfaring som de kan bruge i deres videre karriereforløb, erhvervserfaring som de kan bruge både på deres CV såvel som i praksis.
Studerende har ofte let ved at finde normale studiejobs, men typisk har disse jobs ingen relevans for dem senere i deres liv. F.eks. jobs ved en tankstation, eller bag kassen ved McDonald’s.

Studerende er faktisk villige til at arbejde i en kort-fattet periode i en virksomhed GRATIS, blot for at få noget relevant erhvervserfaring. Det at man får chancen for at benytte teorier og begreber som man lærer under studiet i den virkelig verden er simpelthen "priceless".
Man kan som studerende finde ud af om teorien virker i praksis eller ikke - begge resultater er lærende for den studerende.
Det jeg tænker på når jeg siger "kort-fattet periode" er at man kunne stille de studerende en slags case/problemstilling som virksomhederne kunne tænke sig at få løst eller set på.
Selvom den studerende ikke får "løst" opgaven så vil det ikke være det store problem for virksomheden fordi man netop ikke har betalt for noget for ydelsen, derimod kan det måske være udslagsgivende for virksomhederne hvis den studerende formår at "løse" opgaven. Hvorfor skulle en lille maler virksomhed ikke lytte til en studerende, hvis vedkommende kan sit kram?, man har ikke noget at tabe, kun noget at vinde!