Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop - Hvilke bøger "skal" jeg læse?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg går for øjeblikket og overvejer at starte en webshop. Jeg søger derfor noget matriale om emnet. Må gerne være amerikanske såvel som danske.

Hvilke emner skal jeg læse om? SEO, html/php/asp/cms? Vil heller ikke tage munden for fuld - vil hellere have at siden er lavet ordenligt og derved outsource sådan noget som den 'rene kode'. Dog vil jeg ikke være så "handikappet", at hvis der sker det mindste, skal jeg ud og finde en programmør.

På forhånd tak

- Kasper A

Fra 9000 Aalborg
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, dejligt med en ny iværksætter. Big Smile

Jeg vil anbefale dig at læse e-pusher, da du vil finde en masse god info omkring e-handel generalt. Det vil ihvertfald være en god start for dig..

http://www.e-pusher.dk 

Har du flere spørgsmål eller lign. er du altid velkommen til at smide mig en mail.

Fortsat rigtig god dag.. og held og lykke med det hele.

MBC-Design Reklame / Webbureau - Klokkestøbergade 17 - 9000 Aalborg - CVR. 27387284 - Tlf. 50525218 - info@mbc-design.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Mange tak for det hurtige svar :). Er helt sikkert en bog jeg vil læse - og når jeg engang får penge til det, så invistere i den fulde version.

- Ha' en super dag

Mvh Kasper A

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det lyder spændende. Min erfaring er faktisk også e-pusher. Derudover var der meget learning by doing... Jeg tror det er svært at læse sig til det hele. Måske hvis du taler med en masse programører vil du efterhånden danne dig et overblik over det du skal have gjort.

Mange shop løsninger har god mulighed for selv at redigere i en mange ting - det handler om at få sat det rigtigt op fra starten...

Tag dig god tid og undersøg muligherner er mit bedste råd... Smile

Mvh. Charlotte

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

e-pusher indeholder en masse godt og hvis du er grøn på området giver den meget godt at starte på.

Søren Sprogø har en rigtig god blog om emnet på afdeling18.dk og har samtidig lavet nogle lister over alternativer til e-pusher. Du kan finde de to indlæg på hans blog her: http://afdeling18.dk/tag/Nethandel.aspx

Brian Brandt har skrevet Webshop Hvordan som primært er en begynder guide for kommende webshop ejere. Jeg har ikke selv læst den, men hørt meget godt om den: http://webshop-hvordan.dk/

Dertil kan generelt blot siges BLOGS. Der er massere derude som arbejder med emnet dagligt og skriver om det på deres blogs. Google løs og find dem du synes om og følg med i hvad de beretter.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du har lyst til at mødes for råd og vejledning, da jeg har været involveret i flere webshop projekter. Her kommer dog 3 råd:

  1. Lær fra det konventionelle marked
  2. Undgå egen programmering og køb i stedet standard software, der hurtigt og nemt får dig i gang
  3. Læg en klar afsætningsstrategi og undgå for meget kapitalbinding og risiko i lager

Med venlig hilsen

Jens Adamsen, Victornizer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode råd og indlæg, er helt sikkert noget jeg kan bruge!

Kan godt høre jeg hvertfald skal læse E-pusher Smile

Med Venlig Hilsen

Kasper A

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg var i samme situation som du er nu. Jeg brugte meget dette forum, hvor jeg søgte viden. Jeg læste e-pusher light og e-pusher. Har også læst den før omtalte Webshop Hvordan af Brian Brandt, og hvis du læser e-pusher, så er du rigtig godt dækket ind og behøves derfor slettes ikke at invistere i Webshop Hvordan også, for der står ikke noget som ikke står i e-pusher.

Efter at have læst en del om det begyndte jeg at searche på nettet for at finde en webdesigner som havde lavet noget jeg syntes passede til mit behov. Jeg faldt over Martin fra MBC-Design, som jeg kan se er den første der har svaret dig på denne tråd. Han kan ihvertfald anbefales.

Da jeg har gang i andre projekter som ikke er nethandel, er jeg interesseret i at sælge min shop med lager, leverandøroplysninger etc. etc. Pt. startesden op på færøsk men er også på dansk. Det med sproget kan nemt ændres og evt. fjerne det færøske. Det er noget som kan laves inden den overtages.

Hvis du er interesseret siger du bare til, så kan vi tage en snak.

Gode hilsner

Allan

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)