Køb et Amino Sponsorlink
hej jeg har lige uploaded og installere wordpress 2.7 for en af mine venner, men når jeg prøver at tilføje et billed så er det som at det er dødt.. den vil gerne uploade billedet men når det så skal vises så er der ingenting..
wordpress er uploaded på one.com www.streetriders.dk
jeg har nogle screensaves som forklare det meste.. fejlne er markert med rød cirkel.
hvordan retter jeg den fejl ?
hilsen poul
håber i kan hjælpe mig
Har du prøvet at uploade med browserupload, istedet for flashuploaderen?Du kan skifte, når du er inde i "tilføj billede".
Kommer billedet fint nok der?
Jeg fisker efter, om det er selve upload der kikser, eller indsætning i indlægget :-)
soelver.dk - freelance illustrator
Jeg tror det må være en fejl i Wordpress, for jeg har selv samme problem - til gengæld har jeg også fundet en måde at omgås problemet påNår jeg er inde på din side kan jeg se, at den ved billedet henviser til http://www.streetriders.dk/wp-content/uploads/billede004-225x300.jpg
Den URL er ikke korrekt - men hvis du fjerner /uploads/ kommer billedet frem.Problemet er simpelthen, at Wordpress tror den har uploadet filen til en anden mappe end den egentligt har. Hvis du går ind og vil redigere det billede du har lagt op kan du ret nemt ændre i stien til billedet, og sådan kan det fixes.
Hej Poul
Kasper har fat i noget af det helt rigtige. Du kan sikkert løse problemet permanent ved at ændre indstillingen for hvilken mappe som uploads skal gemmes i hér: http://www.streetriders.dk/wp-admin/options-misc.php
Hilsen Anders
Anders Saugstrup
Affiliate- og Adsense-rådgiver (se udtalelser)
Kontakt mig for hjælp og rådgivning til din affiliate eller adsense hjemmeside.Evt fast aftale om rådgivning og sparring uden betaling - mod andel i sitets overskud.
Links til mine bedste aminotråde: Klik hér!
Det fungerer nu ganske fint med den indstilling (som er standard : wp-content/uploads) på den 2.7 installation jeg har kørende. Jeg har dog tilføjet et flueben i "Organiser mine uploads i måneds- og årsbaserede mapper".
Så det er da ikke en generel fejl.
Men kan godt se problematikken på url'en, så må der vel være nogle uoverensstemmelser et eller andet sted i opsætning.
"Organiser mine uploads i måneds- og årsbaserede mapper" det virker og nu viser den billeder..tusind tak for hjælpen
men hva så med et billede.... det er jo ikke bare nok med at uploade et enkelt.. hvordan installere jeg et billede galleri jeg har kigget lidt på NextGEN Gallery men kan ikke få det til at virke ordenlig.. er der ikke et simpel galleri hvor man uploader sine billeder og evt lave undermapper så man selv kan dele dem op i kategortier.. ferie billeder, fest billeder osv.. og det må meget gerne være simpelt at arbejde med når man skal lave undermapper (kategorier)..
Skal det være meget simpelt, så ville jeg bruge WP's indbyggede galleri-funktion. Evt. så lave flere undersider, og samle dem på en side:
Mit galleri- galleri1- galleri2- galleri3
Når du laver en ny side, kan du vælge om den side skal have en forælder.Ligeledes kan du vælge hvilken rækkefølge siderne skal komme i.
Når du har uploadet flere billeder, kommer der et link med "Indsæt galleri". Du kan også bare skrive [gallery] i dit indlæg.Vælg "Link til indlægsurl" når du har uploadet og skriver oplysninger til dit billede, for at vise hver billede på en underside, hvor der kan kommenteres.
Hvert billede kan have sin egen titel og beskrivelse.
Jeg har også lige haft det samme problem, men det ser ud til at problemmet følger med opdateringen.
For at rette fejlen skal du gå ind under "Diverse" og så ændre der hvor der står ""wp-content" til "wp-content/uploads".
Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!