Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger en IT Guru til opsætning af server - gensidig bistand

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en IT guru der kan finde ud af at opsætte en server, jf. nedenfor.

Jeg tilbyder rådgivningsmæssig bistand indenfor skat m.v. til samme.

Serveren kører i dag som tilsigtet men jeg har oplevet visse nedbrud, angiveligt som følge af følgende:

Jeg bestilte serveren hos Zitech med besked om at de to harddiske på 129 gb hver skulle spejles. Det har man tilsyneladende ikke gjort og situationen er den, at jeg nu har et D drev på 125 GB der stort set ikke anvendes og et C drev som viser at det er på 19,5 GB (harddisken er fysisk på 129 gb) og der er ca. 2,5 gb ledig plads, med det resultat at vi tit får beskeden at der ikke er "enough diskspace". Nu er den så også begyndt at gå ned periodisk. Jeg troede i første omgang det var fordi jeg havde skiftet ram'mene men umiddelbart ser det ud til at være det samme efter jeg har eftermonteret de ram som maskinen "er født med" fra Zitechs side.  

Jeg har hidtil søgt at lægge alle programmer (bortset fra office 2007) på D drevet men forudser at det vil give større problemer fremover.

Opgaven er derfor at få serveren til at køre som i dag bortset fra at diskene skal spejles og der skal sikres mere lager plads. Jeg afvikler primært office programmer, herunder word, excel, powerpoint og outlook,  fra maskinen, men tanken er også at få summa summarum indover. Internet m.v. afvikles fortrinsvis ikke over serveren men direkte fra computeren. 

PS. Jeg vil ikke høre om hosted exchange løsninger. Det har været undersøgt og overvejet.  

Lokation: Farum.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. prøve at hive fat i Mikkel Christensen, mc-solutions.dk
Han kan den slags...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Serveren kører faktisk ok nu. Jeg prøvede at opgradere serverens ram men har åbenbart fået fat i nogle som ikke var kompatible med maskinen iøvrigt med det resultat af den ofte gik ned. Har nu skiftet tilbage til de gamle ram og nu kører den upåklageligt. Men lagerpladsen kan stadigvæk blive et problem på sigt så jeg søger stadigvæk. Det må gerne være en person for hvem Farum ikke er langt væk.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)