Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mail undersøgelse - Er det spam?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor at skulle lave en kundeundersøgelse af vores RazorPit produkt. Derfor ville jeg gerne sende en mail ud til alle der har købt en med en forespørgsel på om de gider at besvare denne. Er det lovligt?

 

Mvh.
Jesper Hvejsel

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal de have sagt ja ved købet eller på anden måde, at de har opgivet mail adresse ved købtet må du ikke benytte dig af.

Jeg er iøvrigt ganske godt tilfreds, har ikke købt nye dyre blade siden jeg købte 28. november, så her er en tilfreds kunde.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, synes at jeg læste at det man må sende mail når det ikke er med salg for øje?


Dejligt at høre feedback, det har vi brug for i forhold til udlandet. ;-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvejsel:

Jeg står overfor at skulle lave en kundeundersøgelse af vores RazorPit produkt. Derfor ville jeg gerne sende en mail ud til alle der har købt en med en forespørgsel på om de gider at besvare denne. Er det lovligt?

 

Mvh.
Jesper Hvejsel

 

Lidt off-topic: Du har vist ikke lyst til at linke til admin-delen af razorpit.com i din signatur. - God vind med projektet i øvrigt.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

kijo:

Så skal de have sagt ja ved købet eller på anden måde, at de har opgivet mail adresse ved købtet må du ikke benytte dig af.

Jeg er iøvrigt ganske godt tilfreds, har ikke købt nye dyre blade siden jeg købte 28. november, så her er en tilfreds kunde.

Det er faktisk ikke helt korrekt, kunden skal ikke have sagt ja ved køb, men skal have haft mulighed for at sige nej. Dvs. hvis de har haft mulighed for at sige nej, og ikke har sagt nej, har de implicit sagt ja...
Desuden skal der være afmeldingsmulighed ved hver udsendt nyhedsmail.
Reglerne og undtagelser er her; http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/spam/reglerne/

Catillo, Web der virker!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået et par mails om det med admin, men kan ikke ændre det på grund af en eller anden fejl i amino. Den siger at at min mail er brugt som fejl hver gang jeg prøver. Træls.


Okay, så hvis de har haft muligheden for at sige nej er det sådan set okay?


Mvh.
JEsper Hvejsel

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Danskhosting.dk:

kijo:

Så skal de have sagt ja ved købet eller på anden måde, at de har opgivet mail adresse ved købtet må du ikke benytte dig af.

Jeg er iøvrigt ganske godt tilfreds, har ikke købt nye dyre blade siden jeg købte 28. november, så her er en tilfreds kunde.

 

Det er faktisk ikke helt korrekt, kunden skal ikke have sagt ja ved køb, men skal have haft mulighed for at sige nej. Dvs. hvis de har haft mulighed for at sige nej, og ikke har sagt nej, har de implicit sagt ja...
Desuden skal der være afmeldingsmulighed ved hver udsendt nyhedsmail.
Reglerne og undtagelser er her; http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/spam/reglerne/

Ja vi lærer noget nyt hver dag på Amino, Jesper så er det bare igang med at ændre købs proceduren således at man får mulighed for at sige nej. Men du gerne sende en til mig så skal jeg gerne udfylde den.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Fra  MicroSurveys fra QuestBack Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt lovligt at gennemføre en kundeundersøgelse, så længe der er et etableret kundeforhold, og det kun er en undersøgelse. Så snart det handler om markedsføring, altså påvirkning med videresalg for øje, så er det en anden sag, som her i tråden er beskrevet.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Fra  MicroSurveys fra QuestBack Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis Jesper, og tak for det link:)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)