Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp med revisor og regnskab

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Det kan godt være det er lidt "dumme" spørgsmål jeg kommer med, men håber I lige kan bære over med dem, tak.

Jeg startede et firma (konsulent firma), for godt et år siden, men kom aldrig rigtig i gang med det, og det er faldet lidt hen nu. Jeg har det stadig, og har da fået tilbudt nogle jobs, men har faktisk sagt nej fordi der er nogle ting som jeg syntes jeg ikke har styr på ang. regnskab.

Når jeg har solgt nogle konsulent timer, skal jeg så bare aflevere fakturaen til Revisoren også klare de resten eller er der noget jeg selv bliver nød til at holde styr på?

Jeg har købt nogle få ting til firmaet for at få det til at køre, og har bare angivet den moms jeg har betalt for varen, når jeg skulle indberette moms, og alt andet har jeg bare skrevet "0" i da der ikke var andet at indskrive. Er det rigtigt?

Håber det er til at forstå, ellers skal jeg nok lige prøve at forklare mig bedre.

Med Venlig Hilsen

 - Allan Petersen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal holde styr på dit momsregnskab.......udg.moms - indg. moms......eller få revisor til at lave

det, som du selv skriver.

Hvis det er varekøb ifm. din virksomhed, så er det o.k. 

Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er ifm. med varekøb til virksomheden.

Men da det er enkeltmandsvirksomhed, er det så muligt at hyre en revisor et par timer om måneden eller hver anden måned? Jeg er ikke inde i om det kan lade sig gøre eller man giver et fast beløb om måneden, hvad vil prisen typisk være?

Mange tak for hurtig svar Peter

 - Allan Petersen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

 

Ellers findes der mange alternativer der ude, som automatisk holder styr på den moms du fakturerer og den moms du betaler ved indkøb.

Jeg startede selv ude med at have alle de spørgsmål som du har, da jeg også tilbyder konsulentopgaver. Idag sælger jeg derudover  programmet Regnskab-Let, som indeholder fakturamodul, lagerstyring og kvartalsvis momsopgørelse og meget mere.

Det er meget nemt at bruge. Se vores meget nemme videomanual på følgende link:

http://regnskab-let.dk/film/Introduktion_til_Regnskab-Let_Version_4.00.html

Vh,

Haydar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan godt hyre en revisor/bogholder...men du kan også lave det selv.

'Der findes mange udmærkede bogføringssystemer på markedet!

Haydar!

Er dit system godkendt af SKAT, og opfylder det bogføringslovens regler?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du kan godt hyre en revisor/bogholder...men du kan også lave det selv.

'Der findes mange udmærkede bogføringssystemer på markedet!

Haydar!

Er dit system godkendt af SKAT, og opfylder det bogføringslovens regler?

Er det nok at et system opfylder bogføringslovens regler eller skal det rent faktisk godkendes officielt af skattevæsnet Peter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter,

 

Jeg og de kunder der har købt det til dato, benytter programmet og der er ingen problemer med angivelse af moms til SKAT.

Man behøver ikke en revisor for at opgøre sin ind- og udgående moms.

Vedr. godkendte systemer;  så er det hverken SAP, Axapta el lignende jeg forhandler til 400 kr. Det er et enkelt ligetil program, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at holde styr på deres bilag, moms og derved bevarer deres fokus på deres forretning.

Vh

Haydar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

O.K. Haydar...og så mener du, at dit system kan stå alene.

Nej....jeg siger heller ikke at man behøver en revisor........!

Jørgen...ja....o.k....bogføringsloven!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

O.K. Haydar...og så mener du, at dit system kan stå alene.

Nej....jeg siger heller ikke at man behøver en revisor........!

Jørgen...ja....o.k....bogføringsloven!

Hej Peter.

Du behøver ikke sige "ja....o.k..." - det virker som om jeg forsøger at gokke dig oveni nøden med bedrevidenhed.Det var ikke min mening - jeg spurgte bare af ren nysgerrighed.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Det er en kedelig situation at sige nej til en opgave pga. administrationen (er selv konsulent).

Tag et ringbind, heri sætter du kopier af alle fakturaer (køb og salg). Hver måned udskriver du endvidere et kontoudtog som ligeledes sættes i mappen.

Hver måned eller kvartal bogføres og afstemmes alt i mappen hos en bogholder – du behøver ikke en revisor til den opgave. Bogholderen kan angive moms for dig eller du kan vælge at få et brev fra bogholder hvor momsen er beregnet – så du selv kan angive.

Jeg vil i øvrigt anbefale programmet SummaSummarum hvor du kan hente en gratis konto plan (for konsulentvirksomhed) på vores hjemmeside:

http://www.borringregnskabsservice.dk/summasummarum.php

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)