Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det nemmeste opensource for amatører...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg ved det er et svært, eller måske umuligt spørgsmål, men måske er der nogle som mig der ikke har teknisk kunnen, men som har egne erfaringer..

Hvis man som ren amatør skal arbejde i et opensourceprogram, hvad er så at foretrække.?

/Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Jeg har arbejdet i forskellige open source programmer gennem tiden, og selvom jeg ikke selv kan karakteriseres som amatør, så lytter jeg naturligvis til hvad de folk jeg hjælper med løsninger fortæller mig om de systemer vi sætter op.

Hvis du er helt grøn, så er Wordpress uhyre simpelt både at sætte op og arbejde i. Installationen forløber nærmest af sig selv, og det er let at installere nye skins, indsætte diverse plugins m.m., ligesom den daglige opdatering af hjemmesiden er yderst simpel.

Et andet open source cms der har imponeret mig meget er Joomla. Jeg vil vove at påstå at det er det uden sammenligning lettest anvendelige open source cms (i hvert fald i den kaliber) til dato. Installationen af nye moduler er stort set 100% webbaseret. Når først systemet er installeret på din server, behøver du ikke engang at uploade filer via ftp for at installere nye moduler - det kan systemet klare helt selv!

Derudover er der til Joomla et meget stort community, hvor du hurtigt kan få hjælp til stort set hvilket som helst problem der måtte opstå.

Begge systemer kan jeg give mine varmeste anbefalinger.

www.wordpress.org
www.joomla.org

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også lige give en liste:

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)