Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafiker løn..???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..
Er der nogen her der ved hvad en grafiker tjener i gennemsnit om måneden..?? Har været inde på Jobindex og kan se at den hedder omkring 25-28.000 om måneden. Men grunden til at jeg spørger er at jeg var i tale til en projekt ansættelse hos et større dansk firma hvor jeg så en masse muligheder i fremtididige opgaver. Men de ville have mig på projekt basis og ikke freelance. Dog var lønnen kun 22.000 om måneden og det fik mig til at sige pænt nej tak.. Kan ikke benægte at jeg blev rimelig rystet over det løn udspil, specielt i fohold til hvad jeg har tjent selv da jeg ikke var selvstændig..

 

Håber der er nogen der ved lidt om dette..

 

Mange hilsner:/Thomas
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Løn svinger ufatteligt meget alt efter hvor i landet (KBH/Jylland) du for job og indenfor hvilken sektor (privat/offentlig), men hvis virksomheden er kommet med et udspil på 22K og du så bare siger, "Det gider jeg ikke", uden selv at komme med et andet udspil, ja, såå..... For der er ikke særligt langt fra 22K til 25K og kan man sit kram, så vil virksomheden også godt betale de sidste få kroner.

 

/Henrik

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke kan forhandle en ordentlig løn, skal du også være parat til at sige nej tak. En jobsamtale er en forhandling mellem to ligeværdige parter. Den ene tilbyder et job - den anden en ydelse. Kan parterne ikke mødes om betingelserne, så er de ikke de rette for hinanden.

 

Det er ærgerligt at have brugt tid på ansøgningsmateriale osv., men betragt det som et salgsmøde, der gik skævt. Det handler bare om at komme videre til en kunde, der kan og vil betale.

 

mvh Hans

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Jun 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
det med fagforening du nævner er noget værer snot. de vil sætte dig i en ramme og du får intet udfra personlige kvalifikationer (læs: fagforening beskytter de elendige).

 

Mht til løn er 25000 ikke urimeligt, men du skal se kritisk på din egen erfaring, din uddanelse og det firma du er ansat i. Tror med grafikere det vægter mest hvad du reelt set kan og kan dokumenterer.

 

Men er du grøn, kun med ringe erfaring, evt. i forkert del branchen (eg. web hvor de skal bruge dtp) .. så vil jeg gøre store øjne hvis de vil give dig tilnørmelsevis mere end 20000, hvis du ingen uddanelse har. Omvendt, hvis du kommer med universitets et eller andet, så starter forhandlingen ved 25000 plus erfaring og stiger hurtigere.

 

Men samlet set er det markedsføring, hvad kan du, hvad er det værd. du skal selvfølige sige du er bomben og du kan leverer netop hvad de har brug for og vise dem at det er sandt for så stiger din værdi i deres øjne. Du er jo ikke en fagforenings hyldevare.

 

mvh

B,.

Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil nu også påpege, at der kan være stor forskel på hvilken type grafiker man er.

Personligt kender jeg til mange grafikere, og lønnen  afhænger som andre tildeles nævner:

1) Uddannelse og baggrund (faglært/ufaglært/studie/erfaring)

2) Firmaet (lille/stort/international)

3) Placering af firma (Jylland/København/udlandet)

4) Type af grafiker job

 

 Jeg har i mit arbejde haft flere grafikere min i afdelingen. Jobbet består i udvikling af grafiske løsninger til tryk, præsentations materialer mv. Dvs. ikke noget med web eller reklame og marketing. Virksomheden er placeret i Jylland og er af international karakter. Som grundløn tilbydes kr. 23.000.- for en sådan stilling. Flere ligger med nogle års erfaring nu på kr. 25.000.- Som senior grafiker (støre uddannelse og erfaring) ligger grundlønnen på kr. 27.000.-.

Et andet sted, rettere sagt på Fyn, ligger min bekendte Web-grafikeres lønninger på kr. 31.000-34.000.- i små/mindre nationale virksomheder.

 

 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Manden spørger om hvad grafikere tjener om måneden, var det så ikke en idé at spørge grafikernes fagforening, som vel må antages at bruge tid på at udarbejde lønstatistikker, dette giver da et glimrende overblik over hvad han kan forvente.

 

Der er jo så ingen der siger at manden må nøjes med hvad de siger, men hvis de siger 20 går det nok ikke at spørge om 40, men tilsvarende hvis de siger 30, hvorfor sku han så nøjes med 20.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)