Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved dropshipping..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står nu overfor at havde fået et godt tilbud fra et dropshipping firma i england, om at kunne sælge deres vare. Om dette har jeg 2 spørgsmål:

1. Mit spørgsmål er nu omkring told reglerne, som jeg har forstået det skal der ikke betales told når jeg importere fra Europa, men for en sikkerheds skyld vil jeg gerne havde dette bekræftet.

2. Så vidt jeg ved må jeg havde en fortjeneste på 50.000 kr. før skat på min fritidsbeskæftigelse. Men hvis jeg skal anvende et dropshipping firma, skal jeg så være registrede.?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med nogle svar, da jeg er ny med internethandel.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg kan svare på hvorvidt du betaler told indenfor eu. Nej, det gør du ikke. Er du momsregistreret, skal du desuden ikke betale moms, men istedet angive beløbet med din momsangivelse.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville nok være en god idè at lade dig momregistrere,, idet du ellers skal betale engelsk moms, som

du ikke kan få godtgjort!

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret begge to, tror så jeg vil momsregistrere mig..

Skal bare lige havde orden på det hele først.

Fra København
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg lige blander mig, men har et uddybende spørgsmål i samme forbindelse:

Skal det forstås sådan, at hvis jeg gennem et europæisk firma bestiller varer til dropshipping direkte hos mine kunder, så har firmaet allerede betalt en evt. told for at få det ind i Europa? Og at eksempelvis jeg, kan være helt sikker på der ikke pludselig dukker andre udgifter op i forbindelse med salget, hverken for mig eller min køber?

Og ved i hvordan der er når det gælder handel med et firma der eks. "bor" på channel øerne hvor der jo er skattefordele?

/Claire :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsam

Umiddelbart ved et seriøst firma indenfor EU er varen jo indført og fortoldet før den  kan sælges videre....så ja.... der er betalt Told ved EU ydre toldmur til fri omsætning i EU (altså ved indførelsen i GB i dette tilfælde) vedr. moms se ovenfor...

Kanaløerne er frihandelsområde og således teknisk udenfor EU ligesom Grand Canaria o. lign og ting sendt herfra skal toldbehandles, dog kender jeg ikke takster m.m.

Min mavefornemmelser siger mig dog, at det ikke kan være den store fidus, da vi så nok havde hørt mere om det....?

//

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)