Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefordele ved at være udlandsdansker ?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal det jo pointeres at du i det øjeblik du flytter til udlandet vil blive undergivet fraflytterbeskatning - med mulig for henstand -  Det har betydning hvis der er værdier i det danske selskab. Det næste er at man ikke bare som person kan overdrage aktier i et udenlandsk selskab. Det udløser skat. Det kan så gennemføres ved skattefri anpartsombytning men det kræver at det modtagende selskab er hjemmehørende i et EU land eller har samme karakteristika som det danske ApS/A/S.

"Huslejemodellen" som jeg vil skyde ned forudsætter iøvrigt ikke at det danske selskab er ejet af et udenlandsk selskab. Hvis det danske selskab har en reel udgift til lokaler m.v. er der fradragsret for udgiften. Hvis aktiviteten ligger i Danmark er det dog lidt svært at se hvorfor selskabet skulle have behov for at leje lokaler i Zimbabwe eller lignende, og jeg har meget svært ved at se hvorfor det nødvendigvis skulle involvere en bogholder, revisor o.l. I mine øjne ligner det fup - dvs. man bevæger sig på grå sort zone - og jeg ville nok være (er) meget skeptisk overfor indlæg af denne type.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu læste denne tråd igennem, men har ikke fået svar på mine spørgsmål, derfor prøver jeg lige at oplive tråden lidt igen.

Jeg har et firma i Spanien og jeg bor selv i spanien på 3 år, er meget sjældent i Danmark og når er det kun 2-3 dage, men det er ikke hvert år.

Her er mine spørgsmål:

1. Hvis jeg opretter et selskab i DK sammen med en Dansker og flytter et af mine firmaer derover, er jeg så pludselig skattepligtig i Danmark ? Eller skal jeg svare skat i Spanien ?

2. Hvis jeg sælger det Spanske firma til en Dansker 100% overdrager alting så jeg ikek ejer noget af det, skal jeg vel svare Spansk skat af den sum jeg får ved salget eller ?

Håber nogen kan svare på spørgsmålene, på forhånd tak.

Best regards

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1. Dit danske selskab bliver skattepligtig i DK.

2. Ja...så skal der betales spansk skat.

 

MvH

Peter

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dine svar.

Lige et tillægsspørgsmål.

Vil jeg være skattepligtigt i Danmark i forhold til pkt. 1 hvis jeg stadig bliver boende i Spanien og ellers ikke har noget med Danmark at gøre som sådan ?

Grunden til spørgsmålet er en evt. Dansk investor, men investoren vil have firmaet reg. i DK i stedet for i Spanien som det er nu.

Best regards

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej...forudsætter her, at du ikke har fast ejendom i DK.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:
Vil jeg være skattepligtigt i Danmark i forhold til pkt. 1 hvis jeg stadig bliver boende i Spanien og ellers ikke har noget med Danmark at gøre som sådan ?

Nej du vil ikke blive fuldt skattepligtig til Danmark. Det er selskabet der er registreret i Danmark og ikke dig.

Det er vel kun udbyttebeskatning der kan komme på tale i takt med at du modtager udbytte fra selskabet.

/Henrik

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Nej, jeg har intet i Danmark, jeg vil bare få udbetalt min andel af overskuddet, men det skal jeg vel så som bosiddende i Spanien skulle betale spansk skat af, er det korrekt ?

Best regards

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jo, jeg vil ikke have noget i DK ellers, jeg vil bare få min del af "rovet" :) og det vil jeg vel så skulle svare skat af her i Spanien eller ?

Best regards

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:
det vil jeg vel så skulle svare skat af her i Spanien eller ?

Udbytte er aktieindkomst og det betyder at du skal betale til DK 28% og søge om at få de 13% tilbage da du er bosiddende i et andet land. Danmark skal nemlig have 15%.

Herefter er det de spanske regler der gælder og i Spanien har du så en aktieindkomst på XX kr.

Jeg ved ikke hvordan udbytte beskattes i Spanien - men i princippet vil det være:

Spansk skat minus de 15% som Danmark skal have.


De 28% som skal indeholdes i Danmark skal selskabet indeholde og afregne.

/Henrik

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Kim Boldig:
det vil jeg vel så skulle svare skat af her i Spanien eller ?

Udbytte er aktieindkomst og det betyder at du skal betale til DK 28% og søge om at få de 13% tilbage da du er bosiddende i et andet land. Danmark skal nemlig have 15%.

Herefter er det de spanske regler der gælder og i Spanien har du så en aktieindkomst på XX kr.

Jeg ved ikke hvordan udbytte beskattes i Spanien - men i princippet vil det være:

Spansk skat minus de 15% som Danmark skal have.


De 28% som skal indeholdes i Danmark skal selskabet indeholde og afregne.

/Henrik

derudover udbetales udbytte af firmaet's overskud, penge som der således er betalt virksomhedsskat af, den reelle skatteprocent er derfor over 50%. Meget bedre at spekulere i at udbetale hele firmaets overskud inden dette beregnes som overskud, som løn med beskatning i det land som man er bosiddende i, specielt mange af de nye EU lande har lav beskatning. Udbytte er ikke noget der er værd at spekulere i for en udlandsdansker som jeg ser det.

 

 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)