Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er cloaking ulovlig / i strid med markedsføringsloven ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er cloacking i strid med markedsføringsloven?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle det være det?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh - jeg kan ikke lige se, hvordan cloaking skulle kunne berøres af markedsføringsloven.

Hvad er du konkret i tvivl om?

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror godt, at det kan komme ind under at være vildledende da indholdet som præsenteres på Googles side ikke stammer fra den side man kommer ind på.

Generelt kan der egentlig godt være problemer med SEO og markedsføringsloven - jeg tror bare ikke at dem der skal håndhæve den, har set problematikken endnu, så der er ingen risiko for at du bliver straffet at de danske myndigheder (Google der i mod...). Jeg tænkte selv på noget i de samme baner for nyligt, i forbindelse med IT-Factory, hvor folk har siddet og læste falske blog-posts hvis eneste formål var at levne mindre plads til negative historier - i den sammenhæng er der jo tale om en reklame, som er forklædt som lødig "redaktionelt" stof... det plejer aviserne at få bøder for, hvis de bliver grebet i.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hurtigt svar Nej...

men som der bliver sagt er det imod google og hvis du lever at hjemmesider så er det nok ikke smart.. dog kender jeg mange folk som stadig betyder sig af det og må sige det virker godt for dem, men igen og igen bliver de også lukket af google...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

"§ 18. Forbrugerombudsmanden afgiver på begæring udtalelse om sit syn på lovligheden af påtænkte markedsføringsforanstaltninger,"

Prøv at sende en forklaring af teknikken til dem og bed om deres vurdering.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)