Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved "videresalg" til andet EU-land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en udenlandsk kunde, som jeg normalt sender fakturaer uden tillagt moms, da kunden hører hjemme i et EU-land.

Men nu har jeg løst en opgave, hvor jeg har fungeret som "mellemled" mellem kunden og et andet dansk firma, så jeg skal derfor, ud over min egen ydelse, også fakturere kunden for de andre ydelser, så kunden kun får én faktura ét sted fra.

Et eksempel:
Jeg har haft udgifter for 10.000,- +moms
-og har selv leveret en ydelse til 10.000,- (uden moms, da kunden jo ikke skal betale dansk moms)

Ialt lyder fakturaen så på 20.000,-

Men så kommer jeg jo til at "Brænde inde" med momsbeløbet, men det kommer det mig så til gode når momsregnskabet skal gøres op?

 

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis de udgifter du har afholdt er købt i Danmark - fx. en vare du køber i Danmark og sælger videre til en kunde i et andet EU land - skal du blot trække momsen af dit køb fra i dit momsregnskab.

Du skal fortsat ikke beregne moms af fakturaen til din udenlandske kunde, da det er leveringslandet der afgør om der skal moms på.

Hvis du ikke har andet salg til DK, hvor du beregner moms vil du få en negativ momsangivelse og få  momsen tilbage fra Skat. Husk at indberette dit EU salg til Listesystemet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan lige supplere lidt.

Der skal kun indberettes til listesystemet, når det er varer der handles.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke speciel klog på regnskab, men dit indlæg fik mig til at kigge lidt efter et svar, og faldt over http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=2573, dejlig simpel læsning der er til at forstå :)

Ved ikke om EU-moms reglerne er ændret siden Jan 2007, hvis ikke, så skal jeg vist lige have fat i skat, for har vist lavet et par brølere i mit regnskab (Til min fordel ;))

Mads Madsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)