Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fugt i lejlighed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

For under en måned siden flyttede jeg i en ny lejlighed, jeg har så fundet ud af nu at her er MEGET fugtigt inde. vinduerne i stuen er så duggede til at man ikke kan kigge ud af dem om morgenen og de drypper af fugt bare man sidder her inde

I gangen er der så fugtigt at væggende er våde og klistrede (desuden meget koldt men det er der også i stuen så radiatore er konstant tændt)

 

Det første jeg gør imorgen tidlig er at ringe ti boligselskabet, har en god veninde som arbejder for skadeservice som siger at boligselskabet skal betale en genhusning mens at lejligheden her bliver repareret

og at jeg kun skal betale hvad der står på MIN lejlekontrakt i genhusningsperiorden uanset om de giver mig en større lejlighed?

 

Hvordan står jeg i denne situation?

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at der er blevet lavet noget sjuske arbejde.

Dårlig isolering
Dårlig muring
Vindues-opsætning 

Det er højst sandsynligt isoleringen der er nedbrudt. De skal lave det ligemeget hvad. Foreningen der står bag bygningen skal betale for det og det skal laves hutigst muligt. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der er et utæt vandrør/kloakrør, eller vand der trænger ind andet sted fra.

Det er korrekt med genhusningen, men er det ikke så omfattende det der skal laves, er det måske ikke værd at flytte til anden lejlighed for.

Få udbredret skaden, og affugtere opsat i lejlligheden så den tørre ud, så skulle det gerne være klaret rimeligt hurtigt, med mindre det har stået på længe, og lejligheden derfor har taget skade af alt den fugt.

At det er koldt derinde kan jo skyldes gamle vinduer og manglende isolering i ydervægge, gulve og loft.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)