Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlandsdansker vil udvide internationalt!..

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Nogle kammerater og jeg kom til at sidde og snakke om hele den laaange offshore debat der har været igang, især her på amino. Det er nu ikke i min interesse at genoptage diskussionen, men at opstille et nyt hypotetisk eksempel til debat, Here Goes:

En udlandsdansker bor i et land med enten lav eller ingen skat. Her driver han en online virksomhed med salg af annoncer til at andre virksomheder. Han ønsker nu at udvide internationalt og starter selvfølgelig med Danmark :-) Det kunne her være interessant at høre, om det vil påvirke tilliden til virksomheden og dermed salget, hvis der oprettes en dansk filial, i stedet for at oprette et traditionelt anparts- eller aktieselskab i Danmark.

Vil tilliden til virksomheden afhænge af, hvor i verden "hovedselskabet" ligger og derudover, hvilken selskabstype det er? (Dette skal nemlig tydeligt fremgå af sitet)

Vil det bedst kunne betale sig med en filialmodel, hvor man undgår dansk moms og skat (som jeg har forstået det?) og så potentielt miste kunder på den bekostning (besparelse) - Eller vil det i sidste ende bedst kunne betale sig med et dansk momsregistreret selskab?

For god ordens skyld, skal det nævnes at virksomheden i denne situation selvfølgelig ønsker at modtage danske betalingskort, være på .dk domæne og mv., men uden ansatte eller ledelse i DK, så måske det også påvirker valget af struktur??

Hvad mener I?

For og imod?

Det er frit for alle at opstille lignende scenarier til debat her i indlægget. Synes offshore diskussionen hovedsageligt har handlet om fordele og ulemper for danske virksomheders offshore holding muligheder og de er altså ikke meningen at berøre dette emne igen.

Glæder mig til at høre fra jer!

Venlig hilsen

Rolf N. Djernæs

PS.: Har forsøgt at læse ovenstående igennem. Skulle det mod forventning alligevel ikke give nogen mening, så bed mig omformulere det :-)

 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne da også være interessant at høre nogle danske virksomheders erfaring med at forsøge sig internationalt og hvilken strategi de lagde for dagen - evt. også hvorfor... :-)

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)