Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man lavet hjemmesiden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en ide til at få lavet en hjemmeside. Men jeg aner ikke hvordan jeg får den lavet.

 

Her er lidt om hvad siden skal indeholde.

Det skal egentlig bare være en side, hvor man kan vælge forskellige kategorier inden for
job som der så er anoncer inden under. Det skal også være en søgefunktion.
Dette skal de unge brugere kunne bruge uden at loge på en bruger eller sådan noget.
 
Så for erhverv skal man oprette en bruger for sin virksomhed, efter man har gjort det skal det så være muligt at indsætte anoncer under de forskellige kategorier. I starten skal det være gratis at oprette disse. Men senere skal der så være betaling for hver eneste anonce.
Og så skal der måske være en lille mulighed for at få fremhævet sine anoncer på forsiden.
 
Alt dette skal ikke være i super fancy design, det skal bare være 2 eller 3 enkle farver.

 

Det er måske lidt i stil med Jobindex. 

Er der nogen der ved hvordan jeg får det lavet og hvad det måske ville koste ?

 

Hilsen Emiel

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emiel.

 

Det er sikkert noget folk, kan lave for relativt billige penge. Hvis du intet ved om det med opsætning, eller kodning. Ellers kunne du prøve at sætte dig ind i nogen systemmer selv. Eksempelvis Joomla. Som er et gratis CMS (Community Managment System). Der er gode vejledninger med. Ellers så prøv at google lidt rundt på nettet. Begynd med andre ord at samle informationer ind, og få i det hele taget en forståelse for. Om den idé du har er bæredygtig.

Jeg er selv igang, med en lille idé om en webshop. Som mest vil komme til at handle med elektronik, og småt "nips". (Gagets).

Det er en process der vil tage lidt tid, men det må man tage med. Ligesom så mange andre ting, vil jeg så søge på. Hvad der er ude iforvejen.

Eksempelvis vil du lave en annonce portal/job portal. Og dem findes der mange af efterhånden. Efter hvad jeg kan se med en enkel søgning over google. Så jeg ville se om der ikke var en niche, jeg kunne sætte mig på. Eller måske en helt anden strategi, for hvordan siden ved køre. Vil man for eksempel, have en masse reklamer. (Nu tænker jeg på noget som google adwords). Eller vil jeg have den er fri, og kun er centrerede inde for det valgte område.

Hvis du gav lidt flere oplysninger, ville jeg måske kunne pointe lidt mere ind på hvad du kunne gøre. Husk altid, at der findes ikke dumme spørgsmål. Kun svar. Så til at starte med. Ville jeg nok lave en "brainstorm". På et blankt A4 ark. Og se hvad jeg for skrevet ned.

Håber du kunne bruge mit svar til noget.

 

Med venlig hilsen

Daniel H. Hemmingsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emiel,

Er selv igang med sådan et system og en side som er næsten ligesom "din" ide :)

Jeg koder selv, men hvis jeg var dig ville jeg finde en studerende som kan fixe det billigt, hvis han /  hun er god kan du få det færdigt på en enkelt dag. Kræver ikke særlig meget arbejde...

- Yusuf

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen altså meningen var at min side skulle have en niche, ved at den kun skal fokusere på jobs til unge fra 13 til 18. Det vil altså sige at det ikke skal være lærerpladser og alt det andet som der findes på alle de andre sider. Med hensyn til reklamer skal der højst lige være 1 eller 2 på forsiden eller sådan noget men ellers ikke.

 

Men nu siger du at jeg bare kunne finde en studerende der kunne fixe det. Men jeg har ikke nogen ide om hvor jeg skal lede så, nogen der har nogen forslag ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobside? Mig der svarer forkert når jeg kun lige skimter teksten... :)

Det er ikke hvad jeg er ved at lave.. :)

Så du er velkommen til at sende en mail til yusuf Angel hotmail.com , så kan vi finde ud af noget.

- Yusuf

Fra Odense
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er helt på bar bund, vil jeg anbefale at du kigger lidt i en god bog om web-design.

Jeg kan anbefale en "beta-bog" som er lige ved at blive udgivet, rigtig god læsning:

http://my.safaribooksonline.com/9780596157722

Så får du nogle gode ideer til hvad det er vigtigt at overveje, når man bestiller hjemmesider.

Laver nogle skitser - bruger papir og blyant, et a4 ark pr web-side.

Får tegnet flowet op. Finder en 13-18 årig i målgruppen, få noget feedback.

Så er du klar til at bestille noget programmering.

Sådan noget kan laves på en eftermiddag - og du kan også investere mere tid & flere penge.

Kvalitet og pris hænger som regel sammen.

Du kan enten annoncere efter en studerende på et af universiteterne - eller bruge et af de utallige webbureauer der findes.

Skal siden kunne det samme som alle de andre? Eller skal der nogle nyheder/innovationer ind som adskiller dig fra konkurrenterne?

Fx kunne man overveje at integrere med GoogleMaps - så brugerne kan se hvor jobbet er - eller måske noget med sms når et relevant job kommer?

Held og lykke med projektet!

Agata

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)