Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Forumside

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Jeg mener ikke man kan snakke om en skoda eller en mercedes i denne sammenhæng.

Men hvis vi siger en programmør koster 500-1000 kroner og vil du udfra ovenstående budget kunne få måske 40-60 timers programmering, da det jo reelt er her indsatsen skal lægges.

Hvis du lægger kodningen ud kan du få ca. 5-10 gange så meget i forhold til den ovennævnte pris og da det som tager mest tid og penge er programmør/grafiker, mener jeg nok at min pris kan holde.

Jeg bestile på et tidspunkt en fuldstændig konvertering af 4 hjemmesider til en anden platform end dem de kørte nu, det ville tage ca. 2 måneder at flytte siderne fra ASP til PHP og med alle de funkltionaliteter som man nu havde fået specialdesignet på ASP platformen.

Og vi snakker hjemmesider med billedupload, filkonvertering og diverse onlinekataloger som der ikke fandtes noget kendt software til.

Den samlede pris hos kunden havnede på ca. 35.000 kroner inkl. alt.

Venlig Hilsen

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter...

Nej forumen henvender sig ikke til samme segment som Amino... langt fra:) så nej har ingen relation til amino, det er blot selve opbygningen af siden jeg refererer til. Jeg vil ikke helt komme ind på hvad det helt præcis drejer sig om endnu, det forbliver en forretningshemmelighed lidt endnu;)

Men jo det var selvfølgelig en mulighed at tage en snak med amino omkring brugerfladen.

som jeg skriver tidligere i tråden skal siden på længere sigt udvikles med en stører søgefunktion, som i sidste ende skal være sidens kernekompetance, så derfor er der nogle tekniske ting der skal være på plads så det er 100% sikret at der kan arbejdes videre med udviklingen.

DHB Thomas :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der er nævnt tidligere i tråden er forum delen kun en start.... der er en del stører planer med siden en blot det;) det er bare begyndelse:) Hvilket er grunden til det skal laves ordentligt i første omgang :)

 

Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Men hvis vi siger en programmør koster 500-1000 kroner og vil du udfra ovenstående budget kunne få måske 40-60 timers programmering, da det jo reelt er her indsatsen skal lægges.

Mogens.... jeg må sige at der er vist noget du har misforstået.

Du snakker om 40-60 timers programmering. Hvad med gennemgang af kravspec? Analyse? Dokumentation? Test? Jeg tror snilt vi vil komme op på 150-200 timer.

Det du yderligere skal tænke på er at det skal laves ordentligt fra starten. Altså ikke noget hurtig kodning, men mest vægt på de dokumenter der skal bære projektet.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:

Som der er nævnt tidligere i tråden er forum delen kun en start.... der er en del stører planer med siden en blot det;) det er bare begyndelse:) Hvilket er grunden til det skal laves ordentligt i første omgang :)

 

Også derfor at det i første del vil koste en del at få lagt tingene til rette.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nøjagtig:)

Men hvad vil jeres råd være at jeg skal gøre for at komme igang med at få lavet siden?

 

Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Vi har begge to ret, for når opgaven ikke er defineret mere end så løst som den er nu kan vi ikke komme tidsforbruget nærmere end at gisne udfra tidligere erfaringer.

Der hvor der skal bruges tid, er når den som køber siden skal igang med aftestning og tilpasning, dette ville under alle omstændigheder skulle finde sted med et Open Source forum og i min udregning tager jeg også udgangspunkt i 3-4 gange min udregning, men den er ikke en del af prisen, da jeg formoder at den som køber siden ved at der skal bruges en del tid.

Og da det er ejeren selv, vil denne tid jo reelt være gratis, da der ikke er udgifter til dette.

mvh

Mogens

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:

Men hvad vil jeres råd være at jeg skal gøre for at komme igang med at få lavet siden?

Det kommer an på hvad der er vigtigst.

1) Få besøgende med det samme og få siden kendt (så skal du bruge et forum du kan downloade og sætte op)

2) Bruge penge på at få lavet det system du vil have (så skal du nok regne med 2-3 måneder før du kan tage det i brug).

I begge tilfælde vil jeg nok sætte mig ned (hvis jeg var dig) og brainstorme for at finde ud af hvad dit forum skal kunne og hvad du selv vil kunne samt hvad du gerne vil have på længere sigt.

Det er dog muligt at kombinere 1 og 2. Altså sætte et forum op og derefter få nogle til at lave et helt nyt til dig med de funktioner du vil have. Man kan derefter flytte data fra forumet over i det nye system (eller genbruge databasen) og derefter åbne op får flere ting.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har allerede brugt meget tid på brainstorm osv. så som opstart er jeg ude efter det som du har kaldt punkt 1.

Som sagt har jeg ik så meget forstand på det tekninske, men hvis jeg vælger at få lavet en side som du siger, og så flytter dataen over senere, så går jeg ud fra at webadressen stadig beholdes osv?

For hensigten er nemlig lige nøjagtig at få en side op og køre "hurtigst muligt" om man så må sige, og få skabt noget opmærksomhed osv.

Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:

Som sagt har jeg ik så meget forstand på det tekninske, men hvis jeg vælger at få lavet en side som du siger, og så flytter dataen over senere, så går jeg ud fra at webadressen stadig beholdes osv?

Jo..... det er der ingen problemer i.

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)