Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Forumside

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvis man i starten kan nøjes med de fleste funktioner, som tilbydes på amino skal du regne med maks 10.000 kroner.

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ret så interesseret i at høre om dit forløb da jeg om et halvt års tid selv skal igang med et forum site, jeg håber jeg kan suge lidt af din værdifude erfaring når nu du engang får gennemført det du ønsker. min mail er oa@rudefix.dk mvh omar ;-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

DU er velkommen til at kontakte mig :

easywebhost@easywebhost.dk/

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Du kan for at spare tid og penge kigge på nogle af de fora, som enten er gratis eller koster ikke ret meget.

WebWiz Forum

vBulletin

Fordelen ved disse 2 fora (der findes mange andre) er at kildekoden er tilgængelig, således at en programmør kan viderudvikle din hjemmeside og bygge den op omkring dit forum.

Du skal også tænke på hvilket teknisk område du kan få kompetencerne på. Om det er på Windows (webwiz) platformen eller Linux (vBulletin). Det er forholdsvis hurtigt at starte et forum op idag uden at det skal koste en bondegård.

Der hvor det vil koste dig mest er på hostingsiden hvor det ikke altid er bedst at bruge det billigste sted. Det kan man især se på at et hostingfirma (needhost.dk) er lukket og mange kunder har mestet flere års arbejde (derfor skal du også have en plan med backup af dine data).

Prisen for en hosting kan variere mellem 49 kr og 499 alt efter firma, men tager vi et eksempel på en hosting på 99 kr/mdr hos firma X med backup hver dag af dine data, så vil det med vBulletin koste dig ca. 2.000 det første år og derefter kun hosting af forumet.

 

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Hej Omar

DU er velkommen til at kontakte mig :

easywebhost@easywebhost.dk/

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Jeg vil råde alle til at google lidt omkring mogens før de gør forretninger med ham. !

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg er da meget interesseret i at høre hvad du evt. skulle have for at opbygge en sådan side? Har du lavet nogle sider man kan få lov at se? :)

Selve udviklingen af ideen er noget jeg stadig arbejder med, hvor jeg blandt andet vil lave en "markedsundersøgelse".

Og mht. tid, har jeg selvfølgelig nogle forventninger, men det er svært på nuværende tidspunkt at sætte et tal på... men vi snakker absolut ikke 3 år. Vil Måske skyde på et siden skal udvides med sidste del inden for et år efter forumet er startet op.

Så i første omgang gælder det om at få forumet op at køre, så jeg samtidig kan afprøve nogle ideer og evt. dele dem med brugerne osv. 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hej morten...

jeg var lige forbi siden, og den er blevet rigtig flot:)

Hvad har det kostet dig at få siden op at køre?

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej...

jamen selvfølgelig!... man er vel ikke en rigtig iværksætter hvis man ik interessere sig lige så meget for at dele erfaringer og diskuterer resultater og erfaringer:)

hvad er det for noget side du skal igang med? og hvorfor først om et halvt år?

Men vil da gerne høre mere om din ide også? For er altid åben for nye muligheder, og evt. samarbejde hvis muligheden byder sig :)

Smid mig en mail på thomas.holst.frederiksen@gmail.dk hvis du vil  have en snak:)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Det var go' info at få:)

Men hvordan forholder det sig med design af disse "gratis" forum? Er det noget man selv kan bestemme og designe, eller er det standart design?

For som sagt skal siden viderudvikles, og designet er yderst vigtigt for mig :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Et par eksempler på noget jeg har lavet :

www.wisdom.dk lavede jeg til min kone, men hun bruger den ikke mere. Forsidedesignet er mit, designet på de underliggende sider er et freeware jeg har rettet til.

www.eksistens.nu var starten på at opbygge en portal, men den ligger stille. Designet er freeware som jeg har rettet til.

Begge siden er Joomla, tilsat diverse komponenter og moduler efter behov. Forummet på eksistens.nu er Fireboard.

Joomla er som tidligere nævnt et gratis CMS, andre gratis muligheder for forum er f.eks. phpBB, php-fusion, Phorum, SMF og mange andre, som jeg også kan hjælpe med. Men det kommer meget an på hvad det på længere sigt skal udbygges med.

Mail mig hvis vi skal arbejde videre med det.

 

 

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)