Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

min udlejer vil smide mig ud pga at mine 2 virksomheder er registreret hjemme ved mig selv!! hjælp!!

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

er medlem af llo men brevet falder på det tidspunkt hvor llo er lukket. så ingen hjælp at hente der. desværre

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få dig en postboks til de firma-adresser det drejer sig om, så er du ude over dette problem.

Snakker vi privat udlejning ?

For mig at se er han kun interesseret i at score et ekstra indskud, ved genudlejning når du er fraflyttet, hvis det kommer så langt

 

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke blot få en postbox adresse, og derefter omregistrere virksomhederne?

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har tidligere været i tilsvarende situation, fortalte at det kun var post adresse, samt at jeg havde den fysiske aktivitet på en lejet adresse.

Undersøgte så om andre havde registreret virksomhed i den bolig forening, hvilket 5 andre havde, de drev også deres virksomheder fra bilen eller andre fysiske adresser. Spurte så næste gang det kom på banen om det kun var mig eller om det også drejede sig om øvrigheden, hørte aldrig mere.

Så undersøg om der er flere der driver konsulent - rengøring - web - bogholderri mm fra privat adressen, da det ihvertfald vil gøre sagen noget mere omfattende og involvere flere.

Og hvis du har mulighed for at flyttte adressen til en ven eller postboks så gør det for at undgå mere ballade for lige det.

Thomas Bonde

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Uden at vide det med sikkerhed mener jeg at man har ret til at bruge enhver lejlighed til erhverv inden for visse grænser, såsom at der ikke må rende folk der hele tiden eller produceres. Tag f.eks. freelance journalister, forfattere, fotografer osv. De er i princippet også erhvervsdrivende men har krav på at kunne bruge deres bolig til denne slags. Læste en artikel om andelsbolliger hvor spørgsmålet gik på en beboer som brugte sin lejlighed til enkeltmandsvirksomhed (tror det er ligegyldigt om det er et A/S, APS eller enkeltmand) hvor de havde samme klausul om at den ikke måtte bruges erhvervsmæssigt. Svaret var, såvidt jeg husker, at de kunne de ikke holde ham fra sålænge det ikke betød ekstra trafik eller gene for deøvrige beboere. Kan kun forestille mig det også vil gælde for lejeboliger.

Men der er vist ikke noget galt i at du skriver til ham og fortæller hvad de laver. Kan ikke forestille mig hvorfor han mener der skal foreligge en fremlejekontrakt til de to virksomheder hvis de ikke betaler leje til dig. 

Mange udlejere forsøger ofte at true folk med en masse jura de ofte ikke engang selv forstår. Men det er så heldigt indrettet at lejeloven beskytter lejere i hoved og r.. så med mindre du er bagud med huslejen eller foretager dig noget ulovligt (skal stå i en rigtig lov og ikke bare en som han finder på så bed om bevis....som han skal fremskaffe da han anklager dig) kan han ikke bare sådan opsige dit lejemål.

Hvis du ikke vil bruge penge på en advokat synes jeg du skal opsøge den lokale retshjælp og spørge dem om jeg har ret i ovenstående (er ikke selv jurist)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Der er ikke noget der hedder at "man har ret" til at drive erhverv. Hvis man først har skrevet under på en lejekontrakt på et lejemål, som er registreret til privat bolig og der decideret (hvilket der typisk gør) står i kontrakten, at man ikke må drive erhverv fra adressen med mindre man har godkendelse fra udlejer, så klapper fælden altså. Jeg tvivler på at en advokat vil kunne hjælpe på sådan en sag, i og med at udlejer har fat i den tykke ende af torvet.

Så derfor en opfordring til andre, som vil starte virksomhed og bor i en lejebolig:
Søg skriftligt om tilladelse fra udlejer. Lad være med at være hemmelighedsfuld, men skriv hvad det er for en type virksomhed m.m. De fleste udlejere har ikke et problem med at give tilladelse til det. Og dem som har problemer med det, det er typisk også dem som netop vil kunne skabe en masse problemer efterfølgende, hvis man starter virksomhed og lader være med at søge om tilladelse til at drive den fra adressen.

En anden ting er det med postboks. Du kan sagtens bruge en postboks som en officiel adresse. Men du vil ikke kunne registrere selv virksomheden til postboksen. På dit registreringsbevis skal der stå en konkret adresse. Og det vil din udlejer, hvis han virkelig er ond i sulet, kunne holde fast på viser at du har virksomhed på adressen. Så du skal finde en anden fysisk adresse at hive virksomheden registreret på, hvis du skal gå helt fri af problemet.

/Jesper

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror jeg printer 2 stk blanketter med registrerings ændringer, udfylder dem og tager en kopi af dem og flytter adresserne ud til mine forældre indtil vi får vores firma lokaler.

men hva gør jeg mht det at han beder om en kopi af den lejekontrakt der skulle være indgået, skal jeg bare ignorere det påbud, da der jo ikke har været tale om fremleje, blot postadresser???

 

og mange tak for alle de gode råd

Fra Odense - Beijing
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Forslag til brev til udlejer:

 

"Hr. Udlejer NN

Tak for skrivelsen vedrørende min virksomhedsaktivitet.

Det ser ud til at der er sket en lille teknisk fejl vedrørende min virksomhedsregistrering.

Der skulle have stået at jeg som indehaver af de to omtalte virksomheder er bosat her.

Således kan jeg med sikkerhed fastslå at jeg ikke driver nogen form for virksomhed fra min bopæl.

 

Iøvrigt takker jeg for interessen omkring mine virksomheder og vil selvfølgelig

med glæde oplyse hvad disse drejer sig om.

 

Jeg er indehaver af to internetsider som arbejder med følgende:

x

x

x

 

Idet jeg endnu en gang takker for interessen omkring mine (internet)virksomheder

ønsker jeg et godt nytår og understreger samtidig at jeg selvfølgelig ønsker at 

efterleve de i min huslejekontrakt indgåede aftaler til fulde og at jeg naturligvis

står til rådighed for eventuelle yderligere spørgsmål der måtte fremkomme i denne sag.

mvh

AA

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

god karma:

jeg tror jeg printer 2 stk blanketter med registrerings ændringer, udfylder dem og tager en kopi af dem og flytter adresserne ud til mine forældre indtil vi får vores firma lokaler.

men hva gør jeg mht det at han beder om en kopi af den lejekontrakt der skulle være indgået, skal jeg bare ignorere det påbud, da der jo ikke har været tale om fremleje, blot postadresser???

 

og mange tak for alle de gode råd

 

Lyder som en god ide - men selv ville jeg præcisere at der aldrig har fundet udlejning sted til dine to webbutikker.

Henrik

Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I en standard kontrakt stå der udtrykkeligt i §1;

"Benyttelse: Det lejede må ikke uden udlejers skriftlige samtykke benyttes til andet end:"

Her indskriver udlejer typisk "beboelse".

Står der sådan i din kontrakt, er det således gældende at du ikke må drive erhverv fra lejemålet.

I praksis overtrædes denne regel i massere af tilfælde, men er du i øvrigt på kant med udlejer, er det klart at han bruger alle knep i kampen mod dig.

Jeg ville skrive til ham;

****
Kære udlejer

Jvf. dit brev af xx.xx.2008 er jeg blevet opmærksom på at jeg øjensynlig ikke må have virksomhed registreret på adressen.
Jeg agter naturligvis at overholde min lejekontrakt i alle henseender, og har på baggrund af din henvendelse, omgående iværksat flytning jvf. dine ønsker.
Der er ikke, og har ikke været, tale om fremleje.

Venlig hilsen

****

Det er jo ikke forbudt at arbejde hjemmefra, men tror du skal passe på ikke at skrive for meget, alle ord kan jo bliver brugt mod dig...

Surt at du skal flytte firmaadresse, men i den aktuelle situation må du bare se at få det gjort, og komme videre.

Held og lykke :-)

· domismik

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)