Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

min udlejer vil smide mig ud pga at mine 2 virksomheder er registreret hjemme ved mig selv!! hjælp!!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, min udlejer har sendt mig et brev hvor han beder mig redegøre for hvad mine 2 virksomheder beskæftiger sig med eller vil jeg blive opsagt.

hva skal jeg gøre og ikke mindst skrive til ham i den her situation??

mine 2 virksomheder er ikke virksomheder som gør at der kommer kunder eller der bliver produceret noget i lejligheden. men er begge web baseret forretninger .

 

gode råd efterlyses!!!!!!!!!!!!

 

mvh god karma

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er grunden til det??

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Hvad er grunden til det??

Han siger at der er sket ulovlig fremleje af min lejlighed  og at det skal ophøre inden 14 dage og jeg skal sende ham bevis på at det er ophørt!!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg lejer selv en lejlighed uf og i en standard leje kontrakt står der leje målet kun må bruge til beboelse og ikke erhverv.

Kan du ikke bare redegøre for der ingen aktivitet er på adressen i forbindelsen med dine virksomheder ? og det bare er post adresse.

Dette bør din udlejer kunne accepere sålænge det sobre virksomheder der kun har post adresse kan jeg ikke se problemet, men en lidt spændende sag måske nogle advokater kan komme betraktninger og kaste lyst over leje kontrakten.

Med venlig hilsen

John Dahl Pedersen

www.ByIP.dk - videoovervågning dag og nat

 

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan sagtens skrive at der ikke er nogen aktivitet på addressen, men det er bare om det er nok.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

  Uanset om der er fysisk virksomheds-aktivitet på adressen eller ej, så ligger det fundamentale problem i at virksomheden er registreret på adressen - hvis den altså er det. Hvis man slår virksomheden op på CVR og din adresse fremgår af denne, så er virksomheden registreret på adressen.

Som andre skriver, så står der er de fleste standard-kontrakter, at lejemålet ikke må benyttes til erhverv - typisk med en tilføjelse i stil med "med mindre udlejer er skriftligt orienteret og har godkendt dette".

Så hvis jeg var dig, så vil jeg skriftligt forklare udlejer hvad det er din virksomheder beskæftiger sig med og at det ikke medfører besøgende, kunder til og fra adressen og lignende som kan genere de øvrige beboere. Endvidere vil det nok også være en god idé at tilføje at du ligeledes ikke skilter fysisk på adressen omkring virksomhedens tilstedeværelse.

Lad være med ikke at fortælle hvad virksomheden laver. Det kan godt være at du mener at det ikke vedkommer udlejer, men i bund og grund gør det alligevel i og med at du har lejet dig ind og driver virksomhed som du pt. ikke har tilladelse til. Så spild med åbne kort over for udlejer. Gør opmærksom på at du ikke var klar over det - i og med at butikken netop drives over internettet - og så fortæl hvad det er virksomheden laver og at du logisk nok meget gerne vil have lov til at drive den fra adressen.

Hvis du først begynder at køre op med en "det rager ikke dig hvad virksomheden laver"-attitude, så kan du være ret sikker på at du får igen af samme skuffe. Hvorfor skulle udlejer give dig lov til at drive virksomhed fra adressen, hvis det virker skummelt og du ikke vil fortælle hvad det er?

/Jesper

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der kan være rigtigt mange ting i spil for din udlejer (ejeren af ejendommen) herunder lokalplaner, beskatningsregler osv. - så umiddelbart lyder det som om du ikke rigtigt har noget valg.

Du skal derfor pr. omg. omregistrere dit firma til en ny adresse og få printet dit nye registreringsbevis ud, og sende det til udlejer/afsenderen af brevet.

/Michael

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er op til hans godtbefindende om jeg må drive virksomhederne fra adressen så ved jeg at det bliver et klart nej, ligger samtidig i kamp med ham og dette er blot endnu et kort han har trukket op af sin store hat.

spørgsmålet må vel nærmere være hvordan jeg redegører for at de ikke er registreret der længere, da dette var han afsluttende bemærmning med henvisning til at det pga den ulovlige fremleje skal bringes til ophør inden for 14 dage og at jeg skal dokumentere dette overfor ham.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du er almindelig lejer, ville jeg tage kontakt til LLO.

Det koster godt nok 1000 kroner for medlemsskab, men så er du sikret advokatbistand og udlejeren kan ikke sådan bare slippe afsted med chikane, sådan ser det ud sådan som du pt. nævner det.

Derudover kan du vel leje en postboks og bruge den som officiel firmaadresse

 

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

han beder også om kopi af fremleje aftale og redegørelse for virksomhedernes virken, skal de også fremsendes sammen med omregistreringen( har ikke indgået nogen fremlejeaftale med mig selv)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)