Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerundersøgelse i form af pop-up

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ville jeg gøre det sådan her:

if (!isset($_COOKIE["popupshown"])) {
setcookie("popupshown", 1);
$popupshown = 0;
} else {
$popupshown = 1;
}

i toppen, og ved dit script:

if($popupshown == '0') {
// popup
}

 

edit: husk <? og ?> hvor det er nødvendigt Big Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

raptus3670:

Jeg læste det som var det din mening om pop-up vinduer, men lad os så bare sige, at det var dine holdninger til pop-up du gav udtryk for.

Hvad ævler du om? Hvis du ikke forstår beskeden så sig det istedet for at sige underlige ting.

raptus3670:

Der er så en del sider som du ikke kan benytte og selv om du gerne ville.

Forkert ... der er en lang række hjemmesider der går glip af brugere/konverteringer fordi de giver brugeren en dårlig oplevelse. Din hjemmeside er nu på vej ind blandt en af dem.

Og det her var så mit sidste indlæg i denne her debat, da du tilsyneladende ved alting selv og ikke gider tage imod råd fra bedre vidende.

Dbh

Mikkel

ps. Derudover skal du nok også lige have kigget på din spørgeskema undersøgelse på Bravenet.com ... din spørgeteknik er helt hen i vejret.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil prøve din kode i morgen, da jeg skal til møde nu.

 

mvh og tak.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

 

Det må være let for dig som er så "dygtig" i så ung en alder, at du IKKE bare kan finde ud af at svare på det man spørger om og så ellers undlade både at kommentere det ene og det andet.

mvh

Raptus3670/Anders

Og så vil jeg ellers ikke bruge mere energi på dig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

raptus3670:

Hej Mikkel

 

Det må være let for dig som er så "dygtig" i så ung en alder, at du IKKE bare kan finde ud af at svare på det man spørger om og så ellers undlade både at kommentere det ene og det andet.

mvh

Raptus3670/Anders

Og så vil jeg ellers ikke bruge mere energi på dig!

 Ignorer ham. Jeg har ham mistænkt for at være sur på sig selv, og det projekteres så i negative følelser over for omverden. Sådan er nogle mennesker desværre.

JA din konverteringsrate falder rigtig nok i den periode hvor du kører dit spørgeskema. Det har han fuldstændigt ret i. Men det er ikke sagens kerne, og det har du sikkert taget med i dine overvejelser. Nu drejer det sig ikke om et permanent spørgeskema men noget som du nævner skal køre i 1 måned.
Derfor må Mikkel indse at dit spørgeskema i 1 måned må opveje den tabte konverteringsrate.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Flink:

if (!isset($_COOKIE["popupshown"])) {

Jeg vil dog lægge cookie tjekket ind i javascript istedet.

Derudover vil jeg ikke bruge en windows popup, men en div der lægger sig på toppen. 

 

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hwj

 

Jeg har lige prøvet med dit forslag til det stykke kode som jeg skulle indsætte i det stykke kode som jeg havde i forvejen, men jeg får fejl hele tiden.

Nedenstående har jeg indsat den kode som jeg har brugt og og som jeg beskrev i dette første indlæg på denne side::

<!--webbot bot="htmlmarkup" --><!--webbotbot="htmlmarkup" startspan --><script>
function vote () {
window.open("
Her skriver jeg adressen til min eksterne brugerundersøgelse.com")
}
function cancel () {}
if (confirm("Her har jeg skrevet det som brugeren skal tage stilling i boksen/ i pop-up vinduet ")) {
vote();
}
else cancel()
</script><!--webbot bot="htmlmarkup" endspan -->

Jeg ved ikke om du lige kunne få tid til at sætte din kode ind i den eksisterende, så må det vel kunne virke. Du har åbenbart meget mere check på disse koder end jeg selv har.

Det er IKKE noget der haster.

Jeg bør måske også lige nævne, at programmet som jeg har brugt til at lave min hjemmeside udskriver/færdigører dem i HTML format.

Mvh

Anders

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Peter Flink:

if (!isset($_COOKIE["popupshown"])) {

Jeg vil dog lægge cookie tjekket ind i javascript istedet.

Derudover vil jeg ikke bruge en windows popup, men en div der lægger sig på toppen. 

 

Hmm.. Har ikke arbejdet så meget med cookies, har som oftest brugt sessions. Men synes jeg læste, at når der bruges setcookie() skal der ikke være udskrevet noget før.. (ligesom med fx header())

raptus3670:

Hwj

 

Jeg har lige prøvet med dit forslag til det stykke kode som jeg skulle indsætte i det stykke kode som jeg havde i forvejen, men jeg får fejl hele tiden.

Nedenstående har jeg indsat den kode som jeg har brugt og og som jeg beskrev i dette første indlæg på denne side::

<!--webbot bot="htmlmarkup" --><!--webbotbot="htmlmarkup" startspan --><script>
function vote () {
window.open("
Her skriver jeg adressen til min eksterne brugerundersøgelse.com")
}
function cancel () {}
if (confirm("Her har jeg skrevet det som brugeren skal tage stilling i boksen/ i pop-up vinduet ")) {
vote();
}
else cancel()
</script><!--webbot bot="htmlmarkup" endspan -->

Jeg ved ikke om du lige kunne få tid til at sætte din kode ind i den eksisterende, så må det vel kunne virke. Du har åbenbart meget mere check på disse koder end jeg selv har.

Det er IKKE noget der haster.

Jeg bør måske også lige nævne, at programmet som jeg har brugt til at lave min hjemmeside udskriver/færdigører dem i HTML format.

Mvh

Anders

 

 

I toppen af din fil udenfor <? / ?>:

<?

if (!isset($_COOKIE["popupshown"])) {
setcookie("popupshown", 1);
$popupshown = 1;
} else {
$popupshown = 0;
}

?>

 

<? if($popupshown == '1') { ?>

<!--webbot bot="htmlmarkup" --><!--webbotbot="htmlmarkup" startspan --><script>
function vote () {
window.open("Her skriver jeg adressen til min eksterne brugerundersøgelse.com
")
}
function cancel () {}
if (confirm("Her har jeg skrevet det som brugeren skal tage stilling i boksen/ i pop-up vinduet ")) {
vote();
}
else cancel()
</script><!--webbot bot="htmlmarkup" endspan -->

<? } ?>

 

Kommer vidst til at se sådan ud.. Så kan du evt. sætte det lidt pænere op vha. et par 'tabs' hist og her..

Skriv forresten lige fejlmeddelelsen hvis der stadig kommer en :)

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu ikke egentlige fejl, men når jeg har lagt den ind i min index.html, og når så reloader siden så popper pop-up vinduet op hver kan man reloader siden.

Jeg har tømt min cookie-folder og lukket internet explorer, men den gør det forsat.

Nu er det sådan, at jeg også havde lagt en oplysning om brugerundersøgelse ind på forsiden og det kan jeg da godt leve med. Hvis pop-up vinduet kom til at virke efter hensigten, så ville jeg selvfølgelig fjerne denne information fra forsiden.

Når jeg tidligere skrev, at brugerundersøgelsen skulle køre en måned, så kan det godt være at det kun blev en uge eller 2 uger. Jeg ville bare have lidt oplysninger fra sidens brugere om hvad de generelt syntes eks. om farverne, hvor ofte de var inde på siden, om de så TV eller hørte på radiostationer.

Jeg syntes selv, at siden er kommet godt fra start. Siden har på ca. 3 måneder fået et gennemsnitligt besøgstal på 200 om dagen og en Pagerank 3 på Google. Besøgstallet er stigende og da det sikkert kan blive meget bedre endnu, så syntes jeg, at en brugerundersøgelse kunne være en god ting for at gøre siden endnu bedre.

Hvad jeg syntes er pænt og godt, er jo ikke lig med at sidens brugere har den samme mening som mig.

Når man søger efter noget af det min side har med at gøre på Goggle, så vises den for det meste på side 1.

mvh

Anders

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare fordi den hedder index.html og ikke .php, eller har måske ikke noget med det at gøre?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)