Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop systemer?

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

I forbindelse med overvejelser om at få redesignet vores hjemmeside, har jeg været ude og kigge lidt efter et helt andet shopsystem end vores nuværende. Vi kører pt. på et Oscommerce fra Shopdanmark. Og hele admin delen er mildt sagt meget tung at lege med!

Har bla. kigget lidt på det som Dandomain tilbyder, og ser umiddelbart noget bedre ud.

Skal siges at vi har dedikeret server hos easyspeedy - så vi skal ikke have webhotel osv. Kun webshop platformen (eller hvad man nu vil kalde den)

Mit rigtige spørgsmål er så: Hvilke udbydere af shopsystemer vil i anbefale ?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte nok lige at nævne at jeg så absolut ingen forstand har på hjemmesider, systemer og alt der hører dertil. Så har ikke den fjerneste anelse om hvad Closed Source betyder. Ved selvfølgelig godt hvad en oversættelse betyder - og kan udlede at det må have noget at gøre med lukkede systemer. Vil det så sige at alle udbydere som man kan finde ved hurtigt at google, såsom Dandomain, Scannet osv er udelukkede?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kan de ikke bare "compile" deres PHP kode så den ikke er læseligt?

Meget nemmere også kan folk enda have scriptet på egen server uden at udviklerne skal være bange for et "leak" af scriptet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja closed source betyder at koden er lukket og at du lejer dig adgang til at benytte systemet på deres server.

Det kan være en prisbillig mulighed for at komme i gang men tilgengæld så ryger mulighederne for individual tilpasning ud over de designmæssige rammer der tilbydes af leje systemet.

Med open source står du noget mere frit og kan selv hoste det også - det kan man også med nogle kommercielt baserede systemer - men generelt set står du rigtigt godt med en open source løsning fordi din leverandør afhængighed er lav og der frit kan videreudvikles og tilpasses efter netop dit behov.

Vi leverer samlede open source baserede webshops og hvis du sender en mail på email@redweb.dk med nogle flere informationer i forhold til funktionalitet og behov samt designmæssige aspekter byder vi gerne ind med et samlet tilbud på at løse opgaven.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg vil i forhold til dine behov anbefale DanDomain. Det virker måske dyrt, men deres produkt er efterhånden modent.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Konrad:

Jeg vil i forhold til dine behov anbefale DanDomain. Det virker måske dyrt, men deres produkt er efterhånden modent.

Hvordan synes du så Kenneth skal få integreret DanDomains leje webshopsløsning på sin egen server? Wink

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Konrad:

Jeg vil i forhold til dine behov anbefale DanDomain. Det virker måske dyrt, men deres produkt er efterhånden modent.

Hvordan synes du så Kenneth skal få integreret DanDomains leje webshopsløsning på sin egen server? Wink

Kenneth siger selv han intet ved om teknik osv, og det afspejler hans krav da også. Han vil gerne have en webshop-platform uden et webhotel? Men primært gerne komme væk fra den nuværende webshop-leverandør, med bevarelse af nuværende dedikerede server? Det fungerer jo med statsgaranti ikke i forvejen sådan, kva den listede osCommerce-løsning. Better safe than sorry, drop osCommercen og den dedikerede server, og konverter om til en paraply der tilbyder webshop, backup, support osv. En osCommerce-løsning kan i øvrigt i forvejen ikke være speciel svær at konvertere eller særlig omfangsrig, det er i sig selv noget skidt, og DD er ikke mere kompliceret og rummer stort set det samme som OSC. Joomla er endvidere håbløst at konvertere til - for mange fejl og undtagelser (her kommer jeg muligvis i karamobolage med religiøse). Men en konvertering fra OSC til DD burde kunne gøres på en eftermiddag, er fremtidssiker og kan håndteres af ikke teknisk kyndige.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth!

Mit shopsystem. Du er velkommen til at oprette en ny webshop og afprøve den som beskrevet på 'Hurtig hjælp'-siden. Webshoppen leveres som en URL/internetadresse, som på en eller anden måde bliver lagt ind på din eksisterende hjemmeside og er gratis i de første 3 - 4 måneder. Du vil hurtigt finde ud af, at systemet er nemt og enkelt at arbejde med.

Chuuuuu

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jere svar og uddybninger. Tror jeg er blevet lidt klogere. Kan nu med det samme udelukke Dandomain og andre closed source. Det er et klart krav at vores IT-mand kan gå ind i koden og lave individuelle tilpasninger.

Så kan godt høre at der nok ikke er nogen anden vej end at beholde det nuværende system, og så ellers betale os fra at få lavet nogle små tilpasninger af admin systemet efterhånden som kravene kommer. Tænkte blot at det ville være nemmere at skifte til et nyere system samtidig, så vi slap for det. Men kan godt høre det ikke lige hænger sådan sammen..

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)