Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Server

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino!!

Jeg har tænkt på at anskaffe mig en server, som skal bruges til test miljø for asp.net 3.5, filserver, og evt. mediecenter...

Jeg har i den forbindelse kigget lidt på Intel Athom processoren, da den er meget strøm besparende, man kan det du??

Har tænkt mig at smide Windows Server 2003 på den som jeg har til at ligge...

Eller har i andre forslag?? Vil bare gerne  have noget som ikke sluger en frygtlig masse strøm..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os starte med, hvis du gerne vil have noget der spare strøm. Så tag et kig på evt. http://www.wannafind.dk/virtual-private-server.htm
. Hvis det er fordi du gerne selv vil have det stående, vil det være en fordel at kontakte en sælger, der måske har en løsning sat sammen, der passer ideelt til dit behov.

Altså jeg kan ikke se det store problem ved at bruge en atom, før du begynder at have så meget datatrafik og arbejde på serveren at den simpelthen er for lille, fordi en atom er jo lille. Men man kan jo sige, det er jo ikke kun processoren der skal være strømbesparende. Udover den skal strømforsyningen også helst være besparende, derfor finder jeg det egentlig bedre at "outsource" løsningen og lade dem stå for hosting,vedligeholdelse etc...

God jul


/ Kristian

-- Krellers.dk --

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krisitan

Jeg tror ikke jeg har formuleret mig rigtigt.. Serveren skal ikke bruges til at hoste kunders løsninger.. Den skal udelukende bruges som en test platform samt fildeling i hjemmet..

Så belastningen bliver meget begrænset..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

JTP:

Jeg tror ikke jeg har formuleret mig rigtigt..

På ingen måde, jeg var ganske uden tvivl om dine intentioner :)

 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JTP

Mit svar, er ikke et direkte svar på det du spørger om, men jeg håber at det kan hjælpe dig alligevel.

For et par år siden, havde jeg samme behov som dig + automatisk backup via internet.

Jeg valgte at købe en alm. desktop maskine, og smed Windows 2003 Web-edition på.

Jeg blev dog ret hurtigt træt af den løsning, da den larmede lidt rigeligt og brugte meget strøm i forhold til hvor meget den egentlig skulle lave.

 

Så jeg endte op med en løsning, hvor jeg købte en Buffalo LinkStation Pro, som jeg åbnede med en linux vha. nas-central. (let nok, og jeg er ikke linux-haj)

På den installerede jeg så Subversion (versioncontrol), så jeg nemt kan kopiere websites ud på min klient hvor jeg så afvikler websites, db ect.
Ovenstående er selvfølgelig ikke hensigtsmæssig, hvis det er performance-test du ønsker at kører. 

Og jeg vil skyde på at du også kan få noget software til linux, som kan bruges som en slags mediecenter.

Den løsning har jeg kørt med i et års tid, og jeg er stadig meget tilfreds med den.

Det var bare mine 2-cents.

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)