Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår bør man benytte CMS

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

har brug for at vide noget om cms, så derfor disse spørgsmål :

Ja hvornår er det formålstjenligt at bruge cms ?? ( er det mest ved større webprojekter med mange undersider eller også ved bare en præsentationsside....?

Er det nemt at ændre design og struktur på en webside vha et cms system, eller er man fastlåst mht design og opbygning ??

Har kigget lidt på joomla, og umiddelbart ser det da ikke specielt ud til at være nemt at gå til for menig mand...?....... så er det da næsten nemmere at ændre lidt tekst i en html fil ......

Håber nogen kan hjælpe med nogle svar...

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det der kræver mest tid er opbygningen - og det gælder uanset om det er flad html eller cms.

Der findes i dag så simple cms'er at det dårligt kan svare sig at bruge tid på at rode med html til daglig. Du får så mange muligheder for at gøre tingene mere dynamiske og dermed interessante for dine brugere.

CMS Made Simple og CMSimple er lette at gå til, den sidste har endda den fordel at den ikke behøver en database. 

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten

hvad så hvis der feks skal noget PHP med ind i koden, kan det så lade sig gøre ? og hvordan ??

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Med sider opbygget i et CMS er det ofte rimeligt overskueligt at lave designmæssige ændringer på et helt site på en gang, da alle styles og placeringer af content ofte styres meget centralt.

Men et CMS kan ofte være overkill til f.eks. en side der blot skal fungere som et visitkort for virksomheden, her kommer man i stedet langt med et timers arbejde for en grafiker og en times opsætning på et statisk website.

Efter min mening, er et CMS bedst anvendeligt på sider med en hyppig udskiftning af indhold, eller hvor det er "ikke internetkyndige" folk der skal opdatere hjemmesiden.

Det er f.eks. betydeligt nemmere for en tilfældig kontorperson at lægge en nyhed på hjemmesiden hvis det kan gøres noget i retning af

  1. Logge ind i CMS
  2. Klikke på "Nyhed"
  3. Klikke på "Ny nyhed"
  4. Indtast overskrift og nyhedstekst
  5. Tryk Gem

Eller noget i den stil.

Der vil det ofte være for bøvlet for medarbejderen at skulle åbne siden i en tilfældig redigeringsklient, finde det rette punkt tilføje data de relevante steder, gemme filen, måske uploade igen osv..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville helt bestemt foretrække et CMS, det har langt flere fordele fremfor at opbygge siderne i hånden og har du behov for et nyt design, vil jeg mene at det er nemmere at arbejde med et cms.

Derudover er mulighederne mange flere når du har et CMS, ofte vil man mere med en hjemmeside når man kommer igang og så er et CMS helt klart at foretærkke, da du nemt kan udbygge med ekstra funktionaliteter.

Ønsker du mere om min erfaring med dette er du velkommen til at smide en mail :

easywebhost@easywebhost.dk

mvh

Mogens

http://www.easywebhost.dk/

 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hjensen:

hvad så hvis der feks skal noget PHP med ind i koden, kan det så lade sig gøre ? og hvordan ??

Hvis du tænker på i forhold til CMSimple, så ved jeg det faktisk ikke. Jeg har kun kigget overfladisk på det, ikke brugt det aktivt selv.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Jeg ville helt bestemt foretrække et CMS, det har langt flere fordele fremfor at opbygge siderne i hånden og har du behov for et nyt design, vil jeg mene at det er nemmere at arbejde med et cms.

Mht. til designskifte så behøver det ikke at gøre nogen forskel. Hvis man lægger sit design i css, vil det være lige så nemt at skifte uanset om det er flad html eller databasebaseret cms.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Droppede CMsimple p.g.a. en elementær fejl i wysiwyg editoren, som gjorde at den blev droppet.

Den kunde som skulle anvende den er ved at blive flyttet over til Joomla.

mvh

Mogens

http://www.easywebhost.dk/

 

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

syntes bare at feks joomla virker noget uoverskueligt ved første øjekast, må da også tage en rum tid at sætte en uvidende bruger ind i .....

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes CMS'er til et hvert formål. Joomla er svært at gå til, men måske kan det også mere, end det, du skal bruge det til.

Hvis det er et forholdsvis simpelt site, kan du formentlig med fordel vælge wordpress. Det er nemmere at gå til.

Men hvis du fortæller os lidt om, hvad din hjemmeside går ud på, så kan vi måske give mere konkrete råd...!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)