Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse "Freelancer" under 18...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du stemmer for løsnignen med ansættelseskontrakt og alt det der, som du mener holder, hvis blot man betaler alle nødvendige skatter, afgifter, etc.?

Nu bliver jeg jo godt forvirret. Er der nogen der rent faktisk ved om "den nemme løsning" holder?

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom der nogensinde et endegyldigt svar her?

Er det ok at ansætte en på under 18 som freelancer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:

Kom der nogensinde et endegyldigt svar her?

Er det ok at ansætte en på under 18 som freelancer?

ja vist. Det er som ikke anderledes på de fleste områder end som lønmodtager - Du skal skilne mellem, om det er rent lønmodtager arbejde eller om det er en freelance/honorar opgave.

Du må godt bruge en person under 18 til f.eks. at skrive tekster, eller lave en hjemmeside eller slå græs for den sags skyld - du laver bare en aftale, og skal være klar over, at du jo ikke kan hænge en under 18 op på underskrifter og aftaler som du kan med en over - Det skal blot være som person under 18 og så skal du angive det som honorar - bidragspligtig b-indkomst til skat på personens CPR, så er der ikke nogen myndigheder der kommer efter dig for det.

Er det egentlig løn arbejde, så bør du holde dig til det, og så er der lidt regler for ansættelse af folk under 18 men ellers ikke noget problem i det

her lidt om at se forskel http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/freelance-og-honorarmodtager.html  og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html   Det er ikke hvad man aftaler, men hvad det faktiske arbejdsforhold består af, som afgør det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)