Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starbucks Danmark Franchis?

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Jeg er 100% enig med Fashion i den her.....

Jeg er dog overrasket over, når du siger at du har lavet en analyse, at du ikke har kunnet finde rigtig mange eksempler på store brands, der har penetreret markeder med meget stor konkurrence Surprise

Hvor mange mandetimer brugte du på din analyse?

I øvrigt så er Starbucks i Kbh. lufthavn, medmindre de har lukket den......

Har ingen anelse om hvor mange timer der blev lagt i det. Jeg var ikke alene om det. 

Men det som i tydeligvis har misforstået er at jeg ikke hentyder til markeder hvor der faktisk er en sikker fortjeneste at hente, men til markeder hvor udbuddet er for stort i forhold til efterspørgslen.


Og ang. Starbucks i Kbh. lufthavn så synes jeg måske du burde læse alle besvarelserne, så ville du finde ud af at Starbucks i lufthavnen er ledet af et andet firma.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

 

Og ang. det med andre firmaer... Hvis der ikke er en fortjeneste at hente så kan jeg garantere dig for at så ekspandere de ikke.

Ekspansion skal ikke ske for ekspansionens skyld. Der skal være et højere formål, evt. forøget omsætning?

Surprise

Du har flyttet dit standpunkt en smule ;o)

Du skrev: Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj.

Det mente du måske ikke?

Jeg har læst indlæggende, men måske skulle du lige gå dine egne igennem. Så kan du bedre holde fast i dit udgangspunkt.

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Synes lige du skal tage og læse hvad jeg har skrevet igen.

Det er hermed gjort, og du får lige nogle ydeligere svar på dine påstande!

Morten Krarup Kristensen:

Baresso er jo ikke den eneste udbyder af kaffe og oplevelser i Danmark, der er et relativt stort udbud af netop "café" oplevelser.

Vi er enig i at Baresso ik er den eneste, men det er det eneste "landsdækkende" cafe brand der er... Og hvis du tænker lidt på McD, for at bruge et nemt sammenligneligt brand, så er det genkendeligheden og trygheden ved produktet/oplevelsen, som får kunden til at vende tilbage. Med andre ord, kunden ved hva de får på forhånd, og det er for mange en hvis sikkerhed i!

Morten Krarup Kristensen:

Hvis markedets størrelse ikke har noget med efterspørgslen, hvad så? Og hvis der er større og mere attraktive markeder er det så ikke en grund til ikke at gå ind på det danske marked

SAY WHAT!!! Hvordan er det lige du laver markedsanalyser? Fordi der kun er 5 mio danskere, så mener du at efterspørgslen er lille i forhold til andre lande? Det er satme en OMMER med store bogstaver!
Du kan ik sætte det så sort mod hvidt! Det kommer også an på markedets modenhed, markedsforholdene, forbrugernes økonomi, markedspotentialet mm...
Hvilket marked er nemmest at indtage? Det danske eller det tyske? Det tyske er ca 18 gange større til orientering, så du ved det inden du svare...

Morten Krarup Kristensen:
 

Og nej, men intention er ikke at skrive hele rapporten her inde med alle de synspunkter og konklussioner der høre der til. Det jeg ville frem til er at det danske marked ikke er særlig eftertragtet for Starbucks, da efterspørgslen ikke er stor nok og da der er mere eftertragtede markeder der ude. 

Igen vil jeg vove at påstå, at det ik er grunden... Det det handler om, er landets struktur med få store byer, og mange mindre. Dertil kommer at Starbucks er et kendt varemærke, som sælger nogle bestemte typer produkter. Det betyder at de skal have en lokal distribution af råvarerne til cafeerne, og det har de vurderet sikkert var alt for omkostningstungt. Dertil kommer at finanskrisen har sat ind, og Starbucks mere fokusere på eksisterende cafeer end på direkte ekspantion. Med andre ord har de slået udbredelses bremsen i!

Morten Krarup Kristensen:

Og ang. det med andre firmaer... Hvis der ikke er en fortjeneste at hente så kan jeg garantere dig for at så ekspandere de ikke.

Ekspansion skal ikke ske for ekspansionens skyld. Der skal være et højere formål, evt. forøget omsætning?

Et super eksempel på at modsige sig selv... Smile1
Først siger du, at de ik vil ekspandere, hvis der ingen fortjeneste er... Ja du garanterer det ligefrem! Bagefter siger du at ekspantion kan foregår med et højere formål som forøget omsætning... Hmmm

Men jo mange firmaer jagter omsætning, da volumen KAN (ik ensbetydende med at det sker) medføre reduktion i produktionsomkostningerne. Men som alle ved, så betyder udvidelse også ekstra arbejde, og nogle gange ædes den direkte besparelse på produkterne af ydeligere arbejdsomkostninger på lagre, pakkerier mm.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du forvrider jo alt hvad jeg skriver? Prøver du at imponere nogen?

Jeg tror ikke på at Starbucks går ind på det dansk, fordi jeg ikke tror at de vil få en stor nok forøgelse af omsætning i forhold til risiko. 

Og nej jeg siger ikke at ekspansion forøger omsætning. Jeg siger at man ikke skal ekspandereen jeg bare for at ekspandere som det lyder som om du er fan af. Jeg siger at der skal være en grund til at ekspandere fx at man får forøget sin omsætning hvis man på forhånd er usikker på om dette kan lade sig gøre så burde man nok overveje om man skal ekspandere en ekstra gang.

Men jeg synes vi er kommet li lovlig langt væk fra emnet, og pt virker det mer som om at du vil hugge alt hvad jeg skriver ned. Så synes jeg måske vi skal finde et andet topic hvor du kan så kan fortsætte med det. 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Morten Krarup Kristensen:

 

Og ang. det med andre firmaer... Hvis der ikke er en fortjeneste at hente så kan jeg garantere dig for at så ekspandere de ikke.

Ekspansion skal ikke ske for ekspansionens skyld. Der skal være et højere formål, evt. forøget omsætning?

 

Surprise

Du har flyttet dit standpunkt en smule ;o)

Du skrev: Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj.

Det mente du måske ikke?

Jeg har læst indlæggende, men måske skulle du lige gå dine egne igennem. Så kan du bedre holde fast i dit udgangspunkt.

 

Jeg har overhovedet ikke flyttet mit standpunkt. Jeg mener og tror ikke på at Starbuck skal eller bør gå ind på det danske marked, det står jeg ved og det er det eneste jeg har skrevet. 

Jeg mener at hvis man skal ekspandere, hermed referere jeg ikke kun til Starbucks, så skal det være fordi man mener man kan få en forøget omsætning, hvis dette ikke kan lade sig gøre så skal man nok overveje at lade være, som jeg mener at Starbucks skal. Kan ikke se hvordan det er modsigende?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten, når du starter så skråsikkert og med den attitude som du gør her, så må du forvente, at der bliver udfordret....

Nu er det ikke kun "min" konklusion. Lavede en større opgave lige før jul om præcis dette emne

Det er jo altså sådan at før man går ind på et nyt marked kontrollere man først konkurrenterne og udbud/efterspørgsel. Det danske marked er så godt som mættet på netop dette område, hvis du er i tvivl kan du jo gå ud og lave din egen markedundersøgelse. Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj. Starbucks startede en ny "dille" i USA. Det vil det ikke være i Danmark.

Siden da, har du sejlet rundt i forskellige forklaringer så du er selv årsagen til at det udvikler sig.

I øvrigt synes jeg også at denne tråd er løbet ud i sandet, så lad os stoppe her.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Du forvrider jo alt hvad jeg skriver? Prøver du at imponere nogen?

Hvor forvrides noget? Vil gerne alt det er forvrides i følge dig... Og nej hvem skulle imponeres?

Morten Krarup Kristensen:

Jeg tror ikke på at Starbucks går ind på det dansk, fordi jeg ikke tror at de vil få en stor nok forøgelse af omsætning i forhold til risiko. 

Det er sjovt at bemærke, at vi er gået fra en sikker konklussion til at "jeg tror"... Dvs det er din mening, men ik fakta der er dokumenteret, hvilket blot var det jeg ville frem til. Alt det du har skrevet, er det du tror, men ik dokumenteret forhold...

Morten Krarup Kristensen:

Og nej jeg siger ikke at ekspansion forøger omsætning. Jeg siger at man ikke skal ekspandereen jeg bare for at ekspandere som det lyder som om du er fan af. Jeg siger at der skal være en grund til at ekspandere fx at man får forøget sin omsætning hvis man på forhånd er usikker på om dette kan lade sig gøre så burde man nok overveje om man skal ekspandere en ekstra gang.

Øhhh... Hvis ekspansion ik forøger omsætningen, hva gør den så?
Resten af det du skriver i dette afsnit er en gang snik snak... Det der er afgørende, er om en sådan udvidelse af forretningskonceptet er rentabelt. Altså om de tjener penge på den ekstra omsætninger, der ville kunne hentes på det pågældende marked, i forhold til etablering og omkostninger...

Og vi kan da godt bruge ordet at INDTAGE nye markeder, hvis det virkelig er så afgørende...

Morten Krarup Kristensen:

Men jeg synes vi er kommet li lovlig langt væk fra emnet, og pt virker det mer som om at du vil hugge alt hvad jeg skriver ned. Så synes jeg måske vi skal finde et andet topic hvor du kan så kan fortsætte med det. 

Altså du startede med at sige, at du lige har lavet en stor rapport, og at denne beviser at Starbucks intet kan hente i DK på udbuddet af kaffecafeer er for stort. Det er nu gået til, at du TROR...
Så kan ik se hvorfor jeg skulle hugge noget ned, men man må vel godt stille spørgsmålstegn ved dine argumenter og facts, eller er det forbudt? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Morten, når du starter så skråsikkert og med den attitude som du gør her, så må du forvente, at der bliver udfordret....

Nu er det ikke kun "min" konklusion. Lavede en større opgave lige før jul om præcis dette emne. 

Det er jo altså sådan at før man går ind på et nyt marked kontrollere man først konkurrenterne og udbud/efterspørgsel. Det danske marked er så godt som mættet på netop dette område, hvis du er i tvivl kan du jo gå ud og lave din egen markedundersøgelse. Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj. Starbucks startede en ny "dille" i USA. Det vil det ikke være i Danmark.

Siden da, har du sejlet rundt i forskellige forklaringer så du er selv årsagen til at det udvikler sig.

I øvrigt synes jeg også at denne tråd er løbet ud i sandet, så lad os stoppe her.

Enig og Enig... 5 x Star herfra ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Krarup Kristensen:

Nu er det ikke kun "min" konklusion. Lavede en større opgave lige før jul om præcis dette emne. 

Det er jo altså sådan at før man går ind på et nyt marked kontrollere man først konkurrenterne og udbud/efterspørgsel. Det danske marked er så godt som mættet på netop dette område, hvis du er i tvivl kan du jo gå ud og lave din egen markedundersøgelse. Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj. Starbucks startede en ny "dille" i USA. Det vil det ikke være i Danmark.

Det var da den største omgang handelsskolevrøvl. Der er simpelthen ikke noget bedre en simple SWOT-analyser, PEST, blåt ocean mig her og der. Jeg læser selv på handelshøjskolen, men det er rart at få hovedet op for de støvede bøger og se virkeligheden. 

Jeg tror sagtens Starbucks kunne gøre sig her - Baresso er en vel en flue ift det setup Starbucks har. Når de ikke vokser gennem franchise, tager tingene bare mere tid. Alting til sin tid, Starbucks skal nok komme i DK før eller siden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Jeg mener at hvis man skal ekspandere, hermed referere jeg ikke kun til Starbucks, så skal det være fordi man mener man kan få en forøget omsætning, hvis dette ikke kan lade sig gøre så skal man nok overveje at lade være, som jeg mener at Starbucks skal. Kan ikke se hvordan det er modsigende?

Sidste indput herfra... Alle kan lave omsætning på alle markeder, men spørgsmålet er om det er rentabelt omsætning!

Det modsigende i det du sagde er FORTJENESTE vs OMSÆTNING. Fortjeneste er penge der tjenes, men omsætning er varer/ydelser/services der sælges. Man kan sagtens sælge varer uden at tjene penge. Derfor er det modsigende det du skrev, og det vil du også indrømme, hvis du læser det igen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)