Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starbucks Danmark Franchis?

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Business:

Morten Krarup Kristensen:

Synes svarene flyver frem og tilbage, spørgsmålet er jo egentlig blevet besvaret hvis man læser alle indlægene. Konkurrencen er simpelthen for hård, specielt pga. Baresso som sidder pænt på præcist samme marked som er Starbucks målgruppen. Hvis der var et attraktivt marked i Danmark så ville Starbucks være her allerede. 

Ang. den Starbucks i lufthavnen så er det os besvaret af tidligere indlæg.

 

 

Det er din konklusion ;o) Nu er det jo sådan at de ikke franchiser og du er velkommen til at foreslå dem, at starte op i kbh. Jeg kan ikke foresille mig at de er bange for baresso, for imo ville de sagtens kunne træke folk til. De har jo også konkurrenter alle andre steder...

Hvem ved....måske kommer de til Kbh. når 'skaderne' fra krisen er overstået?

 

 Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj.

Har de fortalt dig det?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Morten Krarup Kristensen:

Business:

Morten Krarup Kristensen:

Synes svarene flyver frem og tilbage, spørgsmålet er jo egentlig blevet besvaret hvis man læser alle indlægene. Konkurrencen er simpelthen for hård, specielt pga. Baresso som sidder pænt på præcist samme marked som er Starbucks målgruppen. Hvis der var et attraktivt marked i Danmark så ville Starbucks være her allerede. 

Ang. den Starbucks i lufthavnen så er det os besvaret af tidligere indlæg.

 

 

Det er din konklusion ;o) Nu er det jo sådan at de ikke franchiser og du er velkommen til at foreslå dem, at starte op i kbh. Jeg kan ikke foresille mig at de er bange for baresso, for imo ville de sagtens kunne træke folk til. De har jo også konkurrenter alle andre steder...

Hvem ved....måske kommer de til Kbh. når 'skaderne' fra krisen er overstået?

 

 Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj.

 

Har de fortalt dig det?

Okay fair nok, det sidste der var min egen konklusion... Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård? Ved ikk hvilke virksomheder du plejer at arbejde med, men dem jeg kender til prøver ikke at gå ind på røde oceaner, men at finde blå.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Okay fair nok, det sidste der var min egen konklusion... Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård? Ved ikk hvilke virksomheder du plejer at arbejde med, men dem jeg kender til prøver ikke at gå ind på røde oceaner, men at finde blå.

Mejerier, tøjmærker, creme producenter, mad koncepter, energi drikke osv...

Der er sindsyg mange eksempler!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Business:

Morten Krarup Kristensen:

Business:

Morten Krarup Kristensen:

Synes svarene flyver frem og tilbage, spørgsmålet er jo egentlig blevet besvaret hvis man læser alle indlægene. Konkurrencen er simpelthen for hård, specielt pga. Baresso som sidder pænt på præcist samme marked som er Starbucks målgruppen. Hvis der var et attraktivt marked i Danmark så ville Starbucks være her allerede. 

Ang. den Starbucks i lufthavnen så er det os besvaret af tidligere indlæg.

 

 

Det er din konklusion ;o) Nu er det jo sådan at de ikke franchiser og du er velkommen til at foreslå dem, at starte op i kbh. Jeg kan ikke foresille mig at de er bange for baresso, for imo ville de sagtens kunne træke folk til. De har jo også konkurrenter alle andre steder...

Hvem ved....måske kommer de til Kbh. når 'skaderne' fra krisen er overstået?

 

 Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj.

 

Har de fortalt dig det?

Okay fair nok, det sidste der var min egen konklusion... Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård? Ved ikk hvilke virksomheder du plejer at arbejde med, men dem jeg kender til prøver ikke at gå ind på røde oceaner, men at finde blå.

 

Ja, det er der mange store brands der har gjort. Jeg tvivler stærkt på at Starbucks i fx. København, Odense og Århus ville stå øde hen ;o) Jeg kender mange der ville elske at få dem til byen, så jeg tror ikke at du har ret, uanset hvad din undersøgelse siger.

Det er selvfølgelig noget andet, hvis man er ny i markedet. Så er jeg sikker på at du er inde på noget rigtigt. der har man jo ikke musklerne til at presse sig igennem.

Anyway.........det går nok, at vi er uenige....

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Herning
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Starbucks har lukket en masse butikker her i Usa.

MVH
Mark 

 Billig Iphone udvikling

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

Hejsa,

Starbucks har lukket en masse butikker her i Usa.

MVH
Mark 

 

Ja, der er mange der har lukket butikker ifm krisen ;o)

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Morten Krarup Kristensen:

Okay fair nok, det sidste der var min egen konklusion... Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård? Ved ikk hvilke virksomheder du plejer at arbejde med, men dem jeg kender til prøver ikke at gå ind på røde oceaner, men at finde blå.

 

Mejerier, tøjmærker, creme producenter, mad koncepter, energi drikke osv...

Der er sindsyg mange eksempler!

Okay nu prøver jeg virkelig at skære det ud i pap. Hvis konkurrencen på et marked er så hård at udbuddet langt overgår efterspørgslen og priserne derfor er presset helt i bund, så vil der ikke være nogen fortjeneste at hente ved at gå ind på dette marked. Så er det sku lige meget hvad du producere eller sælger.

Og self er det iorden at vi er uenige. Jeg har bare arbjedet med en større opgave og lavet undersøgelser der viser at markedet ikke umiddelbart virker eftertragtet for Starbucks, med hvad jeg har erfaret virker det derfor højest usandsynligt at Starbucks vil gå ind på det danske marked. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Krarup Kristensen:

Fashion-Seller:

Morten Krarup Kristensen:

Okay fair nok, det sidste der var min egen konklusion... Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård? Ved ikk hvilke virksomheder du plejer at arbejde med, men dem jeg kender til prøver ikke at gå ind på røde oceaner, men at finde blå.

Mejerier, tøjmærker, creme producenter, mad koncepter, energi drikke osv...

Der er sindsyg mange eksempler!

Okay nu prøver jeg virkelig at skære det ud i pap. Hvis konkurrencen på et marked er så hård at udbuddet langt overgår efterspørgslen og priserne derfor er presset helt i bund, så vil der ikke være nogen fortjeneste at hente ved at gå ind på dette marked. Så er det sku lige meget hvad du producere eller sælger.

Og self er det iorden at vi er uenige. Jeg har bare arbjedet med en større opgave og lavet undersøgelser der viser at markedet ikke umiddelbart virker eftertragtet for Starbucks, med hvad jeg har erfaret virker det derfor højest usandsynligt at Starbucks vil gå ind på det danske marked. 

Okay tak for din udskæring, men kunne du ik have foretaget udskræringen, så den blev holdt op mod emnet?

Fordi Baresso er i nogle af storbyerne i DK, så betyder det jo ik at udbuddet er langt over efterspørgslen! Det svare til at sige, at Burger King ik skal ekspandere i DK, fordi der både er mange pizzariaer og McDonalds butikker...

Starbucks er et varemærke, og sælger både et produkt, men mindst ligeså meget en oplevelse. Og ud fra dine tekster mm så virker det ik, som om det er en gennem analyseret opgave, da der er nogle konklussioner, som ik helt matcher virkeligheden...

Men at Starbucks ik vil gå ind i DK lige pt, skyldes måske nærmere markedets størrelse, finanskrisen hvor de har travlt med at få forretningen på ret køl og det fakta at der er større og mere attraktive markeder...

Og for lige at vende tilbage til den med andre firmaer, så sker det hele tiden... Det er sådan set den eneste måde, hvorpå mange firmaer idag kan øge omsætningen og evt profitten...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% enig med Fashion i den her.....

Jeg er dog overrasket over, når du siger at du har lavet en analyse, at du ikke har kunnet finde rigtig mange eksempler på store brands, der har penetreret markeder med meget stor konkurrence Surprise

Hvor mange mandetimer brugte du på din analyse?

I øvrigt så er Starbucks i Kbh. lufthavn, medmindre de har lukket den......

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Morten Krarup Kristensen:

Fashion-Seller:

Morten Krarup Kristensen:

Okay fair nok, det sidste der var min egen konklusion... Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård? Ved ikk hvilke virksomheder du plejer at arbejde med, men dem jeg kender til prøver ikke at gå ind på røde oceaner, men at finde blå.

Mejerier, tøjmærker, creme producenter, mad koncepter, energi drikke osv...

Der er sindsyg mange eksempler!

Okay nu prøver jeg virkelig at skære det ud i pap. Hvis konkurrencen på et marked er så hård at udbuddet langt overgår efterspørgslen og priserne derfor er presset helt i bund, så vil der ikke være nogen fortjeneste at hente ved at gå ind på dette marked. Så er det sku lige meget hvad du producere eller sælger.

Og self er det iorden at vi er uenige. Jeg har bare arbjedet med en større opgave og lavet undersøgelser der viser at markedet ikke umiddelbart virker eftertragtet for Starbucks, med hvad jeg har erfaret virker det derfor højest usandsynligt at Starbucks vil gå ind på det danske marked. 

 

Okay tak for din udskæring, men kunne du ik have foretaget udskræringen, så den blev holdt op mod emnet?

Fordi Baresso er i nogle af storbyerne i DK, så betyder det jo ik at udbuddet er langt over efterspørgslen! Det svare til at sige, at Burger King ik skal ekspandere i DK, fordi der både er mange pizzariaer og McDonalds butikker...

Starbucks er et varemærke, og sælger både et produkt, men mindst ligeså meget en oplevelse. Og ud fra dine tekster mm så virker det ik, som om det er en gennem analyseret opgave, da der er nogle konklussioner, som ik helt matcher virkeligheden...

Men at Starbucks ik vil gå ind i DK lige pt, skyldes måske nærmere markedets størrelse, finanskrisen hvor de har travlt med at få forretningen på ret køl og det fakta at der er større og mere attraktive markeder...

Og for lige at vende tilbage til den med andre firmaer, så sker det hele tiden... Det er sådan set den eneste måde, hvorpå mange firmaer idag kan øge omsætningen og evt profitten...

 

Synes lige du skal tage og læse hvad jeg har skrevet igen.

Baresso er jo ikke den eneste udbyder af kaffe og oplevelser i Danmark, der er et relativt stort udbud af netop "café" oplevelser.

Hvis markedets størrelse ikke har noget med efterspørgslen, hvad så? Og hvis der er større og mere attraktive markeder er det så ikke en grund til ikke at gå ind på det danske marked? 

Og nej, men intention er ikke at skrive hele rapporten her inde med alle de synspunkter og konklussioner der høre der til. Det jeg ville frem til er at det danske marked ikke er særlig eftertragtet for Starbucks, da efterspørgslen ikke er stor nok og da der er mere eftertragtede markeder der ude. 

 

Og ang. det med andre firmaer... Hvis der ikke er en fortjeneste at hente så kan jeg garantere dig for at så ekspandere de ikke.

Ekspansion skal ikke ske for ekspansionens skyld. Der skal være et højere formål, evt. forøget omsætning?

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)