Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freeware til sitemap

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Jeg er igang med at opbygge min hjemmeside, men inden vi går igang med at lave siden skal jeg lige have helt på plads, hvilke sider jeg skal have og hvordan de skal placeres på sitet.

Så jeg forestiller mig lidt en eller anden form for freeware-service på nettet hvor jeg kan lave en lille oversigt i punktform... findes det mon?

Det er blot for at jeg kan få lidt overskuelighed over hele mit projekt så siderne til sidst bliver placeret de rigtige steder og der bliver en rød tråd i hele min side :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan laver du din helt egen sitemap-freeware(-næsten)-oversigts-opbygger:
Du skal bruge:
    * En saks
    * Et eller flere stykker papir - evt. i forskellige farver
    * En blyant eller en kuglepen
    * Et viskelæder - ingen er fejlfri. :P
    * Evt. en limstift

Klip firkanter ud af papiret - sådan ca. så mange som det antal sider du regner med at få.
Skriv titler på sider samt korte beskrivelser af siderne på de udklippede firkanter og læg dem op på et større stykke papir. Tegn streger mellem firkanterne for at illustrere navigering samt niveau og flyt rundt på firkanterne til du er tilfreds. Lim evt. firkanterne fast når du er tilfreds. Voila. :)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Når vi laver sidestruktur, laver vi dem oftest i mindmaps - en metode der også er genial til brainstorming, produktspecifikationer, og meget meget mere. Også i plenum er metoden genial.

Det er lynende hurtigt at arbejde med, og superlet at redigere, ændre struktur med drag''n''drop.

Du kan bruge programmet freeMind som er opensource, og et rigtigt godt værktøj.
Du kan finde freeMind her

Held og lykke med det.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/1/2006 12:14:38 PM Forfatter: David Mc Nally Sådan laver du din helt egen sitemap-freeware(-næsten)-oversigts-opbygger:
Du skal bruge:
    * En saks
    * Et eller flere stykker papir - evt. i forskellige farver
    * En blyant eller en kuglepen
    * Et viskelæder - ingen er fejlfri. :P
    * Evt. en limstift

Klip firkanter ud af papiret - sådan ca. så mange som det antal sider du regner med at få.
Skriv titler på sider samt korte beskrivelser af siderne på de udklippede firkanter og læg dem op på et større stykke papir. Tegn streger mellem firkanterne for at illustrere navigering samt niveau og flyt rundt på firkanterne til du er tilfreds. Lim evt. firkanterne fast når du er tilfreds. Voila. :)


Derefter smider du dit fine sitemap i scanneren og uploader det til dit website

mvh Carsten
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/1/2006 12:53:35 PM
Forfatter: Carsten Jacobsen

Derefter smider du dit fine sitemap i scanneren og uploader det til dit website

mvh Carsten


Hov hov - du glemte noget. Husk også at printe det ud, komme det i en kuvert (en af dem der der skal et frimærke på). Send det derefter til Google Danmarks hovedkvarter, så du er sikker på at siden bliver indekseret korrekt.
Sæt evt en fik lille Post-it på ud for hver boks med søgeord, så de flinke Google medarbejdere lige kan tilføje det til hver enkelt side. Skide smart!

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Og hvis man som jeg er lidt af et fjols med saks og lim, så har et lille firma ved navm 3M fundet på en genial løsning der hedder Post-It som er små lapper papir i forskellig farve med lidt klist i den ene side.. Kombinere man det med en kuglepen og en dør, så har man pludselig et genialt brainstormings værktøj, som både kan lave mindmaps, sitemaps, og en masse andre maps.

De er godt nok ikke "Freeware", men hvis man køber mange nok af gangen kan man få en god pris.

Har man købt for mange kan man også bruge Post-It''s til mange andre ting.. et par eksempler:

http://www.llrx.com/columns/guide10.htm

http://www.43things.com/things/view/386563

Og hvis man virkelig har været på storindkøb kan man også lave et billede af Elvis:

http://mentalhygiene.com/index.php/2005/06/04/post-it-mosaic-howto/

Længe leve Post-Its

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
*LOOOOOL*

Jep... så er det jo lige før jeg bare lige skal åbne min egen hobbybutik! :-)

Jeg arbejder pt i en boghandel... så der er faktisk mulighed for at få et par post it til en favorabel pris! :-)
Er bare lidt for doven til at sidde og klippe klistre! :-)

 

Tror jeg hopper på freemind i stedet.. men tak for jeres forslag :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)