Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan MasterCrad bruges?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Skov:

Kan du ikke fortælle noget mere konkret om projektet, umiddelbart lyder det meget uoverskueligt. Skal det bruges til en hjemmeside, måske herkandubrugemastercard.dk eller andet? Hvis dette er tilfældet, var det måske bedre at lave en formular hvor man let kan indtaste butikker.

 

Det er lige det der er hele ideen med projektet at få en liste som alle kan få glæde af på en webside, men ja det er en stor opgave og der er kun 2 veje der hjælper på det ... tiden og folks vilje til at hjælpe.

Jeg er ikke god til at lave websider med div. formular og holder mig derfor fra dette, hvis du kender en der vil bruge lidt tid på det (frivilligt og gratis) så vil jeg heller end gerne købe et domæne den kan ligge på.

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

Tak for din hjælp, info er tilført listen over fysiske butikker.

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Jesper Skov:

Kan du ikke fortælle noget mere konkret om projektet, umiddelbart lyder det meget uoverskueligt. Skal det bruges til en hjemmeside, måske herkandubrugemastercard.dk eller andet? Hvis dette er tilfældet, var det måske bedre at lave en formular hvor man let kan indtaste butikker.

 

Det er lige det der er hele ideen med projektet at få en liste som alle kan få glæde af på en webside, men ja det er en stor opgave og der er kun 2 veje der hjælper på det ... tiden og folks vilje til at hjælpe.

Jeg er ikke god til at lave websider med div. formular og holder mig derfor fra dette, hvis du kender en der vil bruge lidt tid på det (frivilligt og gratis) så vil jeg heller end gerne købe et domæne den kan ligge på.

Venligst René



Husk også de forretningsdrivendes lyst til at hjælpe - du kan jo lave en formular hvor butiksejere selv kan indtaste informationerne. Tænk også på de mange store kæder, det ville jo være lynhurtigt at finde ud af om de tager Mastercard.

 

// Jesper Skov

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja naturligvis skal de med når det bliver muligt.

Jeg sidder lige og tænker over krav til en webside opbygning.

Jeg mener der skal være følgende.

fysisk butik ....... alfabetisk søgning, navn, gade / vej, by, post nr, + total liste

webshop .......... alfabetisk søgning, navn, direkte link + total liste

Måske lidt google reklamer på siden for at give mig en nul løsning på sigt

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du også kan få glæde af det her: http://www.pbs-international.dk/kortholdere/forretningslokator?mid=A0B7367F-2A7D-4B94-98FE-A7622D798021

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er helt sikert brugbart, men det kommer vist til at tage lang tid af hente al info derfra - så har jeg da noget at lave og ingen undskyldning for at glo tv hæ hæ - Tak for det

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Så har jeg haft en længer samtale med en meget venlig medarbejder hos PBS.

Der findes en on-liste over butikker der modtager internationale kreditkort som betalingskort, men denne liste er meget svær at finde rundt på og den fortæller ikke noget om butikken modtager MasterCard eller ej.

Her kommer sansynligheds beregningen ind for MasterCard er det mest udbredte internationale kreditkort som benyttes i Danmark.

PBS undersøger lige nu om det er muligt for dem at sende mig en komplet liste over de ca. 33.000 butikker i landet der modtager MasterCard, målsætningen for PBS er at MasterCard bliver muligt at bruge i 66.000 butikker.

Kvickly og SuperBest har indgået aftale med PSB om brug af MasterCard i alle deres butikker.

PBS var meget venlige stemt over for mit projekt, da det jo sårn set er med til at give dem mere, at lave på sigt hæ hæ

René

Venligst

René Buch

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte helt at sige at de også tager kortet i dsbbilletsalg og i en del af deres automater.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle flere eksempler på hvor man kan betale med MC:

  • SuperBrugsen (de udsteder det jo selv, www.fdb-betalingskort.dk)
  • 7-Eleven
  • metro (supermarkedet)
  • metro (toget)
  • de fleste taxaer
  • de fleste tankstationer

Det der måske kunne være interessant for turister at have med på din liste - hvis du kan få fat i den oplysning - er, hvor vidt butikkerne kun tager imod dansk-udstedte eller også udenlandske MasterCard - hjemme i Sverige hvor jeg bor findes der forretninger, især på nettet, som ikke tager imod udenlandske kort.

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Listen er begyndt at tage form med over 11.000 adresser lige nu, det bliver nok til mange flere inden jeg er færdig med den.

Der er jo over 1.100 postnummer i Danmark så det kommer til at tage noget tid.

Venligst René

Venligst

René Buch

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)