Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress vs. Joomla

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:

Har du overvejet Ning? Det er da blæret, hvis du skal lave et community! Måske kan man få det som plugin til et af CMS'erne?!

 

Af hvad jeg lige hurtigt undersøgte er ning forholdsvist dyrt hvis man ikke ønsker deres reklamer og benytte sit eget domæne etc.

"Remove Ning Promotion Links

$24.95 per month

By default, your social network displays links for your members to create their own social networks on Ning. You can remove these links with this option. This will not remove references to the Ning ID or the Ningbar at the top of your network.

Control the Ads

$24.95 per month

By default, Ning reserves the right to run ads on your social network. You can choose to remove the ads on your network or, alternatively, run ads from any advertising network with this option.

Use Your Own Domain Name

$4.95 per month per domain

By default, your social network displays the web address you chose when you created your network. This option enables you to use a different domain name for your network. You need to purchase a domain name from a domain registrar such as Go Daddy before choosing this option.

Get More Storage and Bandwidth

$9.95 per month per unit

By default, your social network comes with a quota of 10GB of storage and 100GB of bandwidth. This is a network with approximately 5,000 photos or 500 videos. You can purchase additional units of 10GB of storage and 100GB of bandwidth for $9.95 per month, per unit."

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Til gengæld er det helt sygt meget funktionalitet, man får. Du får jo også hosting og det hele. I princippet kunne et site som Amino sagtens køre på Ning.

Prøv at overvej, hvor mange funktioner, der er.. Se disse eksempler:
http://givingchallenge.ning.com/
http://www.bodyproud.org/

Så sammenlagt 65 $ om måneden for alt det er altså ikke meget. Selvfølgelig skal der være økonomi til det i projektet, men hvis det er professionelt, så er 65 $ ikke meget i forhold til de funktioner og den hosting man får, samt den tid, man sparer på at sætte et almindelig CMS op til det.

Jeg har da lige overbevist mig selv om, hvad jeg skal bruge, næste gang jeg skal knalde et site op, i hvert fald! Wink

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige flyttet http://regnskabsskolen.dk fra Jooma til Wordpress (tre installationer, som tilsammen udgør sitet), netop fordi jeg ikke har tålmodighed til at lære Jooma ordentligt, og WP er rigtig nemt at have med at gøre. Og der er ganske vist ikke et forum, men det kan man vist også sagtens få.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Jeg har lige flyttet http://regnskabsskolen.dk fra Jooma til Wordpress (tre installationer, som tilsammen udgør sitet), netop fordi jeg ikke har tålmodighed til at lære Jooma ordentligt, og WP er rigtig nemt at have med at gøre. Og der er ganske vist ikke et forum, men det kan man vist også sagtens få.

Ja, som forum kan man fx bruge bbpress, som er udviklet af folkene bag Wordpress.

Buddypress er også værd at se nærmere på, når vi taler community.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. WBuffet:

Hej Amino'er

Kan det godt lade sig gøre, at bygge en webportal op omkring Wordpress eller skal man bevæge sig ud i Joomla?

På forhånd tak!

Svaret er ja, det kan sagtens lade sig gøre at bygge på Wordpress i langt de fleste tilfælde. De ting, som Wordpress ikke kan, kan du altid tilføje som plugins eller få udviklet, hvis det er meget eksotisk.

Hvis du vil prøve med et lidt større CMS, så synes jeg Drupal er et fedt bud.

Hilsen Anders

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder nu meget mere som Drupal.

Hvis valget skal stå mellem WordPress og Joomla er valget selvfølgelig Joomla. WordPress er et fantastisk stykke blog-værktøj og Joomla et godt CMS ..... og det er vist det sidste du efterspørger

At Joomla skulle være svært at administrer har jeg meget svært ved at forstå. Både WordPress og joomla er meget brugervenlige.

Drupal er måske lidt bøvlet hvis man selv skal sætte det op så det passer ens behov. Men når det er sat rigtigt op vil jeg mene at det slå både WordPress og Joomla stort.

Drupal kommer med indbygget blog, forum og en god bruger-håndtering.

Men alle tre systemer er bestemt gode systemer og lige meget hvilken du vælger har du gjort et godt valg. Alle tre har deres forcer og ulemper!

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville til hver en tid anbefale drupal, hvis du bare har styr på CSS og (X)HTML så er du allerede meget godt kørende, desuden findes der et hav af templates du kan bygge ud og om på, du kan enda self tilføje regioner hvor du kan putte diverse indhold.

Du kan evt. læse mere om det på drupal.dk

Med venlig hilsen
Otto

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Detsuden er drupal gratis ;) altid en fordel!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Otto Juul:

Detsuden er drupal gratis ;) altid en fordel!

Ja sæt du bare folk til at arbejde i et CMF, Det er skuda ikke lige til :P

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress er jo også i en konstant og imponerende udvikling - så det er vel ikke utænkeligt, at vælger man, som nybegynder, WP som platform vil det udvikle sig sideløbende med ens behov udvikler sig.

 

Noget andet... Bare man vælger en ikke-propreitær platform kan man vel være nogenlunde sikker på at det altid vil være en mulighed, at skifte platform senere i forløbet? Ikke at det er en dårlig idé, at vælge rigtigt til at starte med... Men jeg tænker det er relativt nemt, at skifte mellem WP og Joomla, uden man behøver skulle genopbygge sine data fra bunden?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)