Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiverb kapitalpension betalt for meget ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er ikke lige et iværksætterspørgsmål men håber nogen kan svare alligevel.

 

Jeg har en arbejdsgiverindbetalt pensionsordning hvor der indsættes en fast procentdel af min løn. Jeg har imidlertid regnet procentsatsen forkert da jeg er gået lidt op i løn. Derfor bliver der indbetalt mere end de omkring 48000 som grænsen er i 2008.

 

Hvad bliver konsekvensen af det ?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene overføres til en ratepensionslignende ordning. Den kan hedde noget forskelligt, men i stedet for den kapitalpensionsdel du har (hvor du ved pensionsalderen får udbetalt hele pensionen i et stort beløb) udbetales pengene i rater over 10 år.

Det kan være at du også skal tage en snak med en pensionsrådgiver om, hvor du i forvejen indbetaler dine pensionspenge. Jeg mener at du ved indbetaling som du gør med max 48tkr. årligt bliver beskattet af det i din topskat (ved at du ikke kan fratrække det), så du skal nok overveje om du skattemæssigt skal indbetale på en ratepensionslignende ordning (det er samme sted og samme beløb), som du kan fratrække fuldt ud.

Hilsen Jakob

 

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Den blev oprettet ifm at jeg tjente for meget ved siden af su. Det er den eneste der kan bruges til det.

 

Jeg ved at ratepension bedste kan betale sig ved topskat, men jeg betaler ikke topskat endnu.

 

Ellers tak for rådet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)