Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må man tjene før jeg skal betale skat?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Hvor meget må jeg tjene før jeg skal registrere mig til moms/skat osv.

Hvis jeg tjener 1.000-2.000kr om måneden på mit wetsite www.smvind.dk så skal jeg ikke sige det nogle steder vel ?

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal opgive det på den selvangivelse som B indkomst, således at du bliver beskattet af det. men nej du skal ikke bruge moms til noget hvis din omsætning ikke overstinger 50K

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Du skal momsregistreres når din omsætning indenfor en 12 måneders periode, overstiger kr. 50.000.

Uanset om du så kun tjener 25 øre, skal du betale skat af din indtægt, det er der ingen nedre grænse for.

Du kan blot angive det som B-indkomst på din selvangivelse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg er frygtelig ked af at skulle fortælle dig det her, men ALT indtægt SKAL du indberette til SKAT og betale skat af den.

Du kan derimod lade være med at ´blive momsregistreret indtil du kan se om du kommer over en indtægt på 50.000 kr på 12 mdr.

 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kun 15 så det vil sige de 27.000kr jeg må tjene uden at betale skat, må jeg også tjene igennem min hjemmeside ?

Eller hvad hjemmesiden står i min mors navn

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du er 15 år,  har du måske ikke så mange andre indtægter. Og hvis det, du tjener ved din virksomhed, ikke overstiger beløbet på dit frikort, altså de 27.000 kr., du nævner, vil du kun komme til at betale 8% i AM-bidrag af din indtægt, og ingen skat.

Hvis hjemmesiden står i din mors navn, kommer hun til at betale skat af overskuddet. Og det er nok dyrere, end hvis du betaler de 8%, jeg nævnte ovenfor.

Du skal gemme alle bilag, og når så din selvangivelse kommer til foråret, skal du regne ud, hvad dit overskud har været: Indtjeningen minus de udgifter, du har haft til at lave og vedligeholde hjemmesiden. Det tal, du når frem til, skal du skrive på  i rubrikken for anden personlig indkomst, og så skulle det være ordnet.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Når du er 15 år,  har du måske ikke så mange andre indtægter. Og hvis det, du tjener ved din virksomhed, ikke overstiger beløbet på dit frikort, altså de 27.000 kr., du nævner, vil du kun komme til at betale 8% i AM-bidrag af din indtægt, og ingen skat.

Hvis hjemmesiden står i din mors navn, kommer hun til at betale skat af overskuddet. Og det er nok dyrere, end hvis du betaler de 8%, jeg nævnte ovenfor.

Du skal gemme alle bilag, og når så din selvangivelse kommer til foråret, skal du regne ud, hvad dit overskud har været: Indtjeningen minus de udgifter, du har haft til at lave og vedligeholde hjemmesiden. Det tal, du når frem til, skal du skrive på  i rubrikken for anden personlig indkomst, og så skulle det være ordnet.

Når du er 15 år,  har du måske ikke så mange andre indtægter. Og hvis det, du tjener ved din virksomhed, ikke overstiger beløbet på dit frikort, altså de 27.000 kr., du nævner, vil du kun komme til at betale 8% i AM-bidrag af din indtægt, og ingen skat.

Jamen man kan jo ikke have en hjemmeside i sit navn hvis man ikke er 18år hvordan kommer at kun betale 8% i AM-bidrag ???

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom domænet er købt af en anden, kan du jo godt drive virksomhed på det. Jeg har selv en 15-årig, som tjener lidt penge på en hjemmeside, og det fungerer udmærket, han betaler ikke skat men kun AM bidrag, altså 8%, fordi han samlet set ikke tjener et større beløb årligt, end at det er dækket af hans frikort.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Selvom domænet er købt af en anden, kan du jo godt drive virksomhed på det. Jeg har selv en 15-årig, som tjener lidt penge på en hjemmeside, og det fungerer udmærket, han betaler ikke skat men kun AM bidrag, altså 8%, fordi han samlet set ikke tjener et større beløb årligt, end at det er dækket af hans frikort.

så det vil sige at domænet og webhotel står i min mors navn og jeg driver siden og så skal jeg kun betale 8% AM bidrag ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt ja, men det betyder naturligvis også at du vil komme til at svare af evt. anden indkomst uden nogen former for fradrag. Fordi du udnytter dit personfradrag med ovenstående indtægter.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)