Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ean og UPC kode

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor at skulle eksportere et detailhandelsprodukt til store dele af Europa og på sigt også USA.

Jeg har konsulteret ean.dk som hårdnakket påstår at jeg skal smide 4.300 kroner for et virksomheds præfiks for at komme igang.

Kan det virkelig passe at den omkostning er nødvendig, selvom det bare er en enkelt stregkode man skal bruge?

Hilsen Solen

 

Fra København NV
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja desværre - det ser sådan ud. Står selv overfor at skulle bruge EAN koder - og det er desværre vejen frem.

Hvis du begrænser dig til at kun at skulle afsende en vare eller to så er det rigeligt at købe to stk. som de også udbyder på GS1 (Ean.dk) Men står du overfor at skulle eksportere en mere end to varer, så kan de nu godt betale sig at smide de 3500 ex. moms som det koster - for du får 100.000 ean koder - og det er klart det værd - og du behøver aldrig tænke på dette længere. Det koster desværre også ca. 1.100 om året i "kontigent" - men alt afhængig af omsætning, så er det måske ikke så dårligt endda.

Du kan også kaste dig ud i at købe stregkoder enkeltvis hos folk der har købt disse 100.000 koder - og kun bruger få af dem. Det kræver blot en søgning på nettet. Dog har jeg ikke erfaring med dette - og kan ikke derfor ikke anbefale det. Men måske er det et forsøg værd!

Y.

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er til uden for europa også hvorfor så invistere i et "European Article Number" (EAN).

Har du tjekket Global Trade Item Number (GTIN)?

Fra København NV
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

EAN koder kan også benyttes i USA ;)

Nu har jeg ikke sat mig ind i hvor meget et GTIN nummer koster, men naturligvis er det også interessant! :D

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, har faktisk tit tænkt på hvordan de koder præsist bliver brugt..

Det er vel nomalt at bruge dem som varernumre i ens økonomisystem eller hvorledes?

Hvis der er flere koder på bruger man så dem alle :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)