Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ip-adresser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg får pt. mails som jeg gerne vil vide hvor i verden de kommer fra. hvordan kan man spotte dem? findes der en søgemaskine elle site om dette?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



 






 

EDIT: Der gik noget galt for mig da jeg rettede adressen - My bad ;)

 



 



Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Bemærk at RIPE kun står for de europæiske IP adresser, og du derfor ikke vil kunne slå andre op hos dem. Der findes en række andre registre såsom LACNIC (Sydamerika), APNIC (Asien) samt AFRINIC (Afrika & det indiske ocean).

For at gøre det lettere at slå IP adresser op findes der er en række forskellige værktøjer der gør det muligt automatisk at hente data fra det register IP adressen ligger i, så du ikke behøver at fare rundt mellem de forskellige registre. Jeg kan bl.a. anbefale at bruge dnsstuff.com (som for øvrigt også har en række andre interessante værktøjer):

http://www.dnsstuff.com/

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
 

det kan hvis ikke lade sig gøre, da afsenderen er en hotmail (yahoo)

eller kan det?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er spam er det oftest bare spoofede adresser, hvilket vil sige at de blot skriver en afsenderadresse, selvom ejeren af den pågældende e-mail adresse (hvis den overhovedet eksisterer) eller domænet absolut intet har med det at gøre. Dvs. at selvom der står @yahoo.com er det ikke ensbetydende med at den er sendt via Yahoo''s servere eller for den sags skyld overhovedet er oprettet i Yahoo''s system.

Du vil kunne finde ud af hvilken IP adresse mailen er sendt fra via mailens header (I Outlook højreklikker du på mailen og vælger Indstillinger), men hvis det er spam vil du formodentlig intet få ud af det. Der er for det meste tale om virusinficerede computere der får installeret en smtp server og så står og sender store mængder spam ud. Af samme årsag har mange internetudbydere valgt at lukke for den pågældende port ved deres kunder, for på den måde at forsøge at nedbringe den store mængde spam der udsendes.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)