Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Bombing - Mit Eksperiment!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Smile

Tænke jeg lige ville fortælle jer om et SEO eksperiment jeg er igang med.

HVAD?
Jeg vil prøve at se hvor svært eller let det er for en SEO amatør som mig, at blive nummer 1 i Google på en bestemt søgeords frase. Da jeg selv spiller trompet, så blev jeg enig med mig selv om at frasen skulle være intet mindre end: the best trumpet player in the world.

HVORFOR?
Synes det kunne være så sejt at ligge nummer 1 på Google på denne frase Smile. Jeg er godt nok ikke verdens bedste trompetist, men hvis jeg kunne blive det ifølge Google ved at ligge nr 1, ja så er det godt nok for mig. Jeg har selvfølgelig lavet en side til eksperimentet, som ikke overraskende nok hedder:
www.the-best-trumpet-player-in-the-world.com

På siden er der også en blog hvor jeg beskriver processen og man kan følge forløbet fra at jeg slet ikke er indexeret i Google til jeg forhåbentlig bliver nummer 1. Selvfølgelig er det ikke verdens sværeste frase at ranke på i Google på, da det så ville række ud over mine evner. Indtil videre ligger jeg på side 4 i Google.com på frasen.

Meningen er at jeg vil vise almindelige mennesker som du og jeg, at man godt kan komme til at ranke godt i Google uden at være en seo haj, og uden at bruge "svære" ting som koder, indsættelse af sitemap og andre SEO teknikker.

HVORDAN?
Jeg har tænkt mig kun at bruge metoden Google bombing/link bombing til formålet. Så får jeg at se om det er nok. Så hvis du har nogle gode råd til hvordan jeg bedst bliver nummer et, så smid en besked til  mig i gæstebogen på mit site, eller kommentér gerne på min blog. Er sikker på jeg ikke gør alt rigtigt og at jeg kunne gøre mere for at blive nr.1, men det er hele essensen, at almindelige mennesker kan gøre det.

Hvem er "the coolest guy on the planet"?
Hvis du er interesseret, har seo eksperten Brad Fallon lavet et lignende eksperiment på "the coolest guy on the planet". Her er der ligefrem gået konkurrence i det, da andre har prøvet at erobre pladsen som "the coolest guy on the planet" fra ham. Søg frasen på Google og læs også hos hans konkurrenter om deres indbyrdes konkurrence.

Mange hilsner
Jean

P.S Besøg nu den side!! Stick out tongue

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jean,

Super sjovt/spændende forsøg.

Glæder mig til at følge udviklingen.

Mvh

Lars

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Super forsøg...

Skriv endelig om hvad du gør.

 

C.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra en dansk browser i lille Aalborg, har Amino snuppet en 8. plads allerede ;)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Skal nok holde jer opdateret med hvad der sker. Ellers kan i læse inde på min blog hvordan det går:

Direkte link til bloggen:
Bloggen til The best trumpet player in the world

Tommy: Nå da da, er det på Google.dk eller Google.com? Når jeg ser på det, ligger jeg stadig på side 4 som nummer 32.

Mvh

Jean

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der søger på "the best trumpet player in the world." altså ud over dig selv. Big Smile

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Det er der faktisk, dog ikke særligt mange. Omkring 200 om måneden ifølge Google, men så vil der jo komme en masse link til efterhånden, som følge af min link bombing, som folk forhåbentligt vil gå ind på og derved besøge siden. Men det er selvfølgelig også mest for sjov jeg gør det. Og så er det da egentlig et ret godt PR trick til promovering af mig selv som trompetist, hvis jeg skulle få brug for det!

Men hey, det er da lidt sjov at kunne sige, jeg er verdens bedste trompetist, spørg bare Google! Stick out tongue

Med venlig hilsen
Jean

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

misel:

Tommy: Nå da da, er det på Google.dk eller Google.com? Når jeg ser på det, ligger jeg stadig på side 4 som nummer 32.


Det er .dk
200 bookinger i måneden, fra folk der er villig til at betale for verdens bedste er der da også perspektiv i :D

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt initiativ :-)

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lige du ligger nr. 33, flot!

Denne tråd ligger højere end på Google, end din hjemmeside.. Det også meget spændende.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)