Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bør en Aps årsrapport koste?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er begyndt, at undre mig over hvad jeg egentlig betaler for når der skal laves årsregnskab for mit ApS.

Jeg har kun mig selv ansat, er tilmeldt Danløn og fører regnskab i E-conomics hvor alle bilag ligger indscannet. Danløn er sat op så løn posteringer automatisk tilføjes e-conomics. Har ca. 300 posteringer om året.

Betaling af årsrapport inkluderer revision af regnskabet og udarbejdelse af årsrapport (elektronisk tilsendt) mm.

Hvad bør en Aps årsrapport koste i disse elektroniske dage?

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

Jeg vil tro at spørger du en runde statsautoriseret revisorer vil prisen nok ligge et sted mellem kr. 10.000 og 15.000 ex moms. Selvom dit regnskab ikke er det største er der stadig en del arbejde som kunden ikke ser, som er lovkrav at revisoren gør for at dokumentere sit arbejde.

Hvis du derimod vælger at frasige revisionspligten, såfremt dette kan lade sige gøre, er prisen vel nede på det halve af før omtalte. Når jeg skriver frasige revisionspligten mener jeg at du ikke på to hinanden følgende år har overtrådt to af disse grænser:

Omsætning: kr. 3.000.000

Balancesum: kr. 1.500.000

Antal ansatte: 12

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil mene 6-8 tkr.

Du kan fravælge revisionspligten.

Dette skal dog ske på generalforsamlingen og fremgå af ledelsesberetningen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget vanskeligt at udtale sig om, da det også afhænger af hvor meget rådgivning der er ydet sideløbende med regnskabet. Men jeg er nok enig med Morten.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for alle svar.

Mit firma ligger under grænsen for revisionspligt, så vil nu fravælge pligten og nøjes med et review fra revisoren. Så sparer jeg et par tusinde. De fleste revisorfirmaer er åbenbart enige om at en årsrapport skal koste omkring de 10-15 K som du nævner Morten. Jeg synes det lyder dyrt for et regnskab der ligger elektronisk hvor rapporten nærmest er genereret automatisk og hvor der ingen kommentarer er - og så bruges der vel en standard formular som udfyldes med firma navn, direktør, etc.

Kan godt forstå der kan være en del administration med at holde styr på diverse regler, så der ligger bestemt nogle udgifter.

Til Bent, det fremsatte beløb jeg efterlyser inkluderer ikke rådgivning, den modtager jeg normalt ved siden af, hvilket er helt i orden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun fravælge revisisonspligten, såfremt du er nystartet og fravalg er nævnt i stiftelsesdokumenterne

eller hvis du har været igang nogle år på generalforsamlingen gældende for næste regnskabsår.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt med hvad du mener med at du får (betaler for)  rådgivningen ved siden af men der kan nu alligevel godt ligge meget rådgivning og overvejelser bag et årsregnskab. Eksempelvis afskrivning på bygninger, valg af bilordning m.v .m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

 

Efter fravalg af revision koster det 5.000 + moms for årsregnskab, selvangivelse og følgebreve til alle myndigheder.

 

Mvh.

 

Jesper Revall

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Du har lige besvaret en tråd, hvis seneste indlæg er 2 år gammel.

Du kan se datoen for posting af i toppen af hvert indlæg. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Hej Jesper,

Du har lige besvaret en tråd, hvis seneste indlæg er 2 år gammel.

Du kan se datoen for posting af i toppen af hvert indlæg. Smile

Men en tråd der godt kan være relevant for andre..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)