Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS til 50 øre... SMBA'et døde i dag

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved så ikke om man kan erklære SMBA'et for dødt af den grund. I min verden og (Jacob Tøjners) har det aldrig haft noget rigtigt liv, men de ting som SMBA tilhængerne har anført vedr. hævninger m.v. Dvs. det at man ikke skal angive løn, udbytte m.v. i et SMBA vil jo fortsat adskille et SMBA fra et ApS og et 50 øres ApS.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, det var også mest ment som en ironisk joke..

SMBA'ET  har for flere ejere fortsat relevans - det var mere møntet på "den ikke  mulige enkeltmands konstruktion" som så mange har plæderet for...

 

god dag

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Kan ikke umidelbart se, at der er øget krav til et Aps omkring dokumentation af solvens og den slags. Vil det ikke betyde, at det bliver mere risikabelt at handle med Aps'er, da de kan være lige så insolvente som en hullet sok?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

De har vel altid kunnet være insolvente som en "hullet sok" selv med krav om egenkapital 125.000. Jeg ser ingen idé i kravet på 125.000 til ApS udeover at det afholder ALLE fra at oprette et.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Men kan man så også låne penge af virksomheden, som man kan med et SMBA?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ligger i kortene...

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en interessant artikel i Jyllandsposten (papirudgaven) i dag, hvor ændringerne til selskaber omtales. Fra flere sider forventer man at bl.a. iværksættere går sværere tid i møde, da der i højere grad vil blive stillet krav om sikkerhedsstillelse for samhandel med bankgarantier og lignende. Samtidig forventes det også at eksempelvis experian (RKI) og andre indenfor samme branche får travlt, da der bliver større behov for økonomisk information om selskaber. Jeg kan desværre ikke finde artiklen elektronisk. Hvis den dukker op vil jeg lige poste url-en.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Med de nye muligheder i den kommende reviderede anpartsselskabslov døde argumenterne for at stifte smba i dag.

Kan man på NOGEN måde fortolke dette som andet end et særdeles useriøst indlæg fra hvad der burde være en seriøs advokat?

Der er endnu ikke noget lovforslag på Retsinfo.dk under Økonomi- og Erhvervsministeriet.

Andetsteds fremgår, at et lovforslag eventuelt fremkommer med eventuel retsvirkning fra årsskiftet 2009/2010.

Hvis ellers du KUNNE levere, vil jeg da gerne straks have leveret et ApS-selskab for 50 øre. Dette er jo meget billigt i forhold til din normale takst på KR 1800.

Ud fra din formulering kan jeg vel gå ud fra, at det er et tilbud til offentligheden og bindende for dig og dit advokatfirma med ret til erstatningskøb, hvis du ikke leverer.

Er DIN form for rådgivning og mere eller mindre relevant information inkluderet i DIN normale takst på KR 1800 for stiftelse af ApS-selskaber?

Hvad er retsstillingen, hvis 1000 Aminoèr straks bestiller at ApS-selskab hos dig og hvad får de?

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Tårene må trille i dag.

En eller flere, hvorfor og hos hvor mange? Tjah.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler..hvad har et indskud på 50 øre i et ApS med Jacob Tøjners honorar at gøre?

Blander du ikke tingene lidt meget?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler, det var en vits..

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)