Præcis Ulrik. Der er vi alle på bølgelængde. Du vil derfor også bemærke, at Bent i forbindelse med opstart af nye selskaber tilkendegav at disse selskaber uden problemer kan bestilles via internettet. Hvis du så virkelig læste hvad Bent skriver videre, vil du have bemærket at teksten er direkte relateret til hans egne kundegrupper, hvor rådgivningen typisk vil omfatte selskabsstrukturer og lidt mere komplekse forhold. Disse egner sig ikke til telefonisk rådgivning, ligesom det er min egen erfaring at kunderne netop gerne vil have face-to-face sparring omkring dette. Henrik |
Jeg er såmænd enig i dine synspunkter Ulrik men det handler jo ikke kun om valg af selskabsform (det er det mindste af det hele). Det er sjældent nødvendigt med møder m.v. når den anden part er en sagkyndig som eks. en revisor men det er jo ikke altid tilfældet at der er en revisor med. Taler vi om at nystarte en virksomhed i et selskab eller til dels at etablere et holdingselskab er jeg også enig (vi må så håbe at man er opmærksom på værnsreglerne) men enigheden hører op når vi taler om at apportindskyde en viksomhed i et selskab.
Skriftlige notater er ofte ok men det er nemmere at drøfte tingene og man rammer mere præcist ved direkte kontakt.
Hvad vedtægterne angår så ligger det faktisk i den nye selskabslov at der vil blive lavet egentlige standardvedtægter som en del af webreg.