Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 17 ud af 19 (188 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay de herre jeg prøver igen: Vejledningen giver skatteforvaltningen beføjelser til at vurdere på den virksomhed der drives. Skat skal nu ind og lave en test på virksomheden og selskabsformen der er anvendt. Hvilken reference skal de vælge skatteretten eller selskabsretten? Godt selskabsretten og vupti så er vi i mine ovenstående reference og drenge glem ikke aftalefriheden, dette er et grundlæggende retsprincip i selskabsretten. Overstående vejledning antyder typebundethed som Werlauff før har argumenenteret for, men ikke gør i hans nyeste værk. Jeg vil gerne se nogle referencer der tale for typebundethed for selskabsformer som ikke er Werlauff. Og ikke banker og andre type virskomhed som helt klart er underlagt typebundethed. Så skal jeg kommer med modstridende derefter.

Det er vigtigt at huske at der er tale om en forvaltning, ikke en domstol.

Så ikke flere reference til denne administrative vejledning vel, mine referencer lider tydeligt af stærkere hjemmel. Jeg siger det igen det er aftalefriheden i er oppe i mod de herre. Så i skal finde noget stærekere hjemmel da forvaltningen til og med er underlagt proportionalitetprincippet.

Tak for snakken de herre jeg vender tilbage lidt senere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

smba-stiftelse.dk:
Så ikke flere reference til denne administrative vejledning vel, mine referencer lider tydeligt af stærkere hjemmel

ØH, må jeg lige minde dig om at det var digselv der brugte denne vejledning til en kritik af Advokat Jacob Tøjner. Det eneste vi har sagt er at den ikke omhandler begrebet "rette indkomstmodtager". Der er ikke nogen som har benægtet at der er aftalefrihed, men fordi to parter bliver enige om at en hvid væg er sort - bliver det jo ikke mere rigtigt. Du vil aldrig have større aftalefrihed end at du stadigvæk skal opfylde de få krav, der er til et SMBA.

Det her vil ikke være mere end en teoretisk diskussion på nuværende tidspunkt. Mit bud er (og det er kvalificeret) er at SMBA-problematikken rejses politisk når Folketingets somemrferie er færdig. Det er uholdbart at en lang række udbydere af SMBA i vid udtræknng markedsfører SMBA i en form som det aldrig har været tiltænkt.

Nyd turen til Toscana. Der er varmt i disse dage!Paradise men udsigt til spredte Lightning. Hvis du tager Automobile herned så pas på Brenner-passet i weekenden. Der bliver meget tryk på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

To spørgsmål:

  • Hvad vil man gøre hvis der på et tidspunkt opstår et ønske om at omdanne SMBA'et til selskab.

Som du dog kan sige det. Et SmbA-selskab ER et selskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

HEK:
... 

Er du bagstopper for Bent Zimmermann?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang underbygger du min påstand om SMBA-udbydernes manipulative forhold og fordrejning af sandheden. For enhver der læser Bent's spørgsmål i sin helhed vil forstå, at der tales om  A/S og ApS.

Skattekonsulenterne:
Hvad vil man gøre hvis der på et tidspunkt opstår et ønske om at omdanne SMBA'et til selskab. Eks. fordi der står en investor i kulissen og godt vil købe selskabet i form af et A/S eller ApS. Svaret har fra nogle SMBA-debattører været at så værdiansætter man aktiviteten/værdien til 1 kr. Jeg formoder du er enig i at det ikke holder. 

Iøvrigt et spørgsmål som Bent har stillet dig flere gange og som du hver gang har undladt at svare på.Tongue Tied

Hvis den overfladiskhed og tekstbehandling - herunder anvendelse af citater, som du praktiserer her på Amino er et udtryk for dit normale måde at arbejde på, så vil jeg ikke være tryg ved dine rådgivning og ydelser iøvrigt. Men okay! Der er nok også et marked for folk, som lever mere risikovilligt end jeg gør -  eksempelvis Medieworld osv....

Henrik

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:
Er du bagstopper for Bent Zimmermann?

Så længe du hele tiden sparker bolden ud over sidelinien, er der vist ingen som har brug for bagstopper.....Big Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

HEK:
... 

Er du bagstopper for Bent Zimmermann?

 Desværre ikke nej - Gid han var. Henrik er nok den person i dette land som ville passe bedst ind i min lille men overbebyrdede virksomhed men desværre har jeg endnu ikke kunnet formå ham til at flytte sit hapengut hjem til Danmark, og vil man lave seriøs rådgivning duer det ikke - kun - med rådgivning over telefon og email.  Det er måske en af forskellighederne. Det der med at gå ind og stifte et selskab efter odre modtaget fra nettet er fint nok når vi taler om stiftelse fra scratch (dvs. ved opspart af virksomhed) men  ellers er det at stifte et selskab ikke bare noget man bestiller via en webshop eller i enNetto forretning.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

og vil man lave seriøs rådgivning duer det ikke - kun - med rådgivning over telefon og email.

 

Der er masser af sager, som klares glimrende uden et personligt møde, og somme tider også uden telefonmøder. Analytisk overblik og gode skriftlige formuleringsevner hjælper på det. Derimod er der ikke nødvendigvist tilført værdi til rådgivningen, bare fordi der er afholdt fysisk møde.

men  ellers er det at stifte et selskab ikke bare noget man bestiller via en webshop eller i enNetto forretning.  

Det er jeg ikke nødvendigvis enig i.

For kapitalselskabernes vedkommende, dvs. ApS og A/S, så er der i høj grad tale om standardiserede løsninger baseret på en baggrundslovgning og retspraksis, der lægger stor vægt på forudsigelighed og overskuelighed.

Dette er vel også baggrunden for, at traditionelle udbydere udbyder disse selskabsformer billigere ned selskaberformer som s.m.b.a., interessentskaber m.v., der i højere grad kalder på at blive skræddersyet til den konkrete opgave.

Man kunne måske endda forestille, at myndighederne vil udarbejde et sæt autoriserede standardvedtægter ligesom vi kender det fra boliglejekontrakter. Det ville fjerne en stor del af den del de traditionelle aktørers marked, der baserer sig på FUD.

Bevares, der oprettes da ApS'er i situationer, hvor andre selskabsformer havde været mere velegnet. Men mon ikke et standard ApS eller en standard konstruktion med Holding + drifts ApS eller andre tilsvarende standardkonstruktioner er et godt valg for rigtigt mange i den virkelige verden, der lægger vægt på muligheden for at få relativt klare svar fra myndigheder og rådgivere, og fungerer fint med standiserede vedtægter, der ikke er individuelt udarbejdede. Det er ikke alle, der har et reelt behov for individuelt udarbejdede vedtægter.

 

 

Side 17 ud af 19 (188 indlæg)