Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 1 ud af 19 (188 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  Nail4you.dk Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal lige høre , er smba selskaber er ligeså gode som et aps ??

Virker jo helt vildt at man kan komme igang med sådanne et uden at skal have 128000 på kontoen.

Står og skal starte et firma og jeg vil bestemt ikke have et enkeltmands firma , så synes det lyder rigtigt godt med smba selskab.

Er der slet ingen hager??

 

Mvh

 

Per

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Prøv at læse om SMBA her på Amino.

Advokat Jacob Tøjner har også skrevet en blog om emnet.

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  Nail4you.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

takker det vil jeg gøre

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig på smba.dk.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik lavet 2 SMBA'er i starten af året, og der er ingen problemer i det!

Dog skal der mindst være 2 ejere, så du skal måske have fat i mor eller far! Wink

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik. JEG har altså skrevet meget om fordele og behandlet alle spørgsmål om eventuelle ulemper, hvor der er meget få.

Med hensyn til at gide: Se denne artikel, som jeg lavede i 2007 baseret på mit omfattende research arbejde: http://video.dkuug.dk/dkuug-nyt/dkuug-nyt-155.pdf.

Det er da godt, at der er kommet endnu en ny udbyder af SMBA-selskaber, da det jo også beviser, at flere og flere indser, at der er mange fordele herved og kun nogle få og ubetydelige ulemper.

JEG genopdagede denne selskabsform i begyndelsen af 2007. Nu er der mange flere, som udbreder kendskabet.

Man kan fristes til at sige, at kendskabet breder sig lige som en tsunami trods modstand undervejs. Modstanden fungerer næsten lige som vand, som breder bølgen med stor hastighed over meget lange afstande.

2 advokater fra Amino`s advokatfirma har skrevet en udmærket artikel om fordele og ulemper i Iværksætteren. Du kan få bladet for KR 51 ved at ringe til  70-224460.

Denne artikel er langt bedre end den meget simple og begrænsede oversigt i den refererede WEB-side. Eksempel: Man søger ikke om undtagelse for årsrapport. Ledelsen AFGIVER erklæring og HAR derved undtagelse.

Referencen til "Tryg Danmark SMBA" er ikke helt korrekt. Det er et fejlcitat fra min artikel  om "Tryg i Danmark smba", som  nu hedder noget helt andet.

Den pågældende nye WEB-shop udbyder leverer stiftelses-papirer for KR 1400 per styk, hvilket er langt mindre end hvad flere af  de længerevarende udbydere kræver. Drift/holding bliver derfor formentlig til KR 2800. Nogle tager meget mindre. Et af mine service-selskaber tager KR 7/minut. At skrive tilpassede vedtægter tager typisk 15 minutter. Med dialoger via telefon og et møde kan en ivæksætter have stiftelse med blanket og startblanket for skat og moms ekspederet til EogS med nogle relativt få arbejdstimer.

Hertil kommer så typisk, at mange andre og heller ikke så tidskrævende spørgsmål om strukturering, organisation, skat, kapitalfremskaffelse, moms, bogføring, revision, regnskaber, koordinering af flere virksomheder, personale ETC kommer op.

Vi behandler disse som rutineopgaver og derfor til en ret rimelig pris.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler,

Det var nu ikke dig jeg "prikkede" til med bemærkningen - men jeg har da så lige nu haft lejlighed til se at menupunktet ikke virker på din hjemmeside.

Det er min opfattelse, at du oprigitgt og seriøst brænder for en SMBA'ere som selskabstype. Det er også min opfattelse, at du i indlæg her på AMINO har en seriøs indgangsvinkel til at når det drejer sig om spørgsmål omkring SMBA. Derfor skuffede dit svar mig lidt i denne tråd.

Er der nogen hager?  Svar se min hjemmeside?

Det er næsten lige som at spørge en vinhandler om han har nogle gode vine.......Wink

Personligt har jeg ingen præferencer for hvad folk skal vælge af virksomhedstype til at drive deres virksomhed i. Det er deres egen sag. Mit udgangspunkt er, at folk med udgangspunkt i deres egen situation, må træffe det valg som er bedst for dem.

Hvis man gerne vil have en "anonym" viksomhed eller en virksomhed med begrænset ansvar ja så kan SMBA være en mulighed.

Det næste er så hvem skal man få til at stifte et SMBA for en. Skal man gå til en af de mange udbydere af SMBA'ere, som der kan findes på nettet eller skal jeg vælge advokaten.  Eller for at blive i det lidt pop-smarte skal jeg give 7 kr i minuttet til dig eller måske 20 kr. i minuttet til Adv. Tøjner??

For mig personligt er der ingen tvivl jeg betaler den høje takst og sover roligt om natten. Hvis der er rådgivet forkert og jeg påføres et tab der kan henføres til advokatens rådgivning så har jeg mulighed for at gå efter hans ansvarsforsikring.

Jeg kender ikke dine selskaber og ej heller ikke økonomien i disse. Men personligt vil jeg være utryg ved at stifte et selskab gennem et firma, hvor jeg ikke kender formueforholdene og ved om der en ansvarsforsikring til at dække det rådgiveransvar der eventuelt måtte opstå. Det vil være surt at have et krav mod et SMBA med 1 kr i egenkapital.

Ovenstående vil nok være teoretisk i forhold - men jeg bemærkede da, at der var SMBA-ejere der for få dage siden kraftigt slog til lyd for, at man blot kan omdanne et SMBA til et ApS med udgangspunkt i lov om visse erhvervsdrivende virksomheder. Det ville være surt at have fået en sådan rådgivning, hvis man en dag havde tænkt sig at omdanne - og så ville et hurtigt billigt  SMBA pludseligt kunne blive en dyr løsning.

Når en som Per eksempelvis spørger i en tråd som denne skal han være opmærksom på at den der svarer indmellem har en varer som han gerne vil sælge - om det er SMBA-sælgeren eller advokaten er sådan set ligegyldigt. Det er som med en hver anden varer, hvad har du det bedst med og hvilken garanti er der forbundet med den. Hvad er det man siger; hvis prisen er for god.....

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:
7 kr i minuttet til dig eller måske 20 kr. i minuttet

Der er næppe andre som kører med minuttakst og minutafregning. Denne advokat tager angiveligt KR 1800 per time. Omregnet til minuttakst ville det være KR 30.

Klovn:
utryg

Kvalitet og kompetence bør vel komme først.

Klovn:
omdanne et SMBA til et ApS

Det kan man ikke. ELLER: Det er uhyre kompliceret jvf. en advokat, som brugte det som argument for ikke at gå SMBA-vejen. Jeg spurgte tilbage: Hvorfor i alverden skulle man gøre det?

Klovn:
den der svarer indmellem har en varer som han gerne vil sælge

Det har jo langt de fleste debattører på Amino.

De hejser flaget og skilter normalt med alle mulige produkter og services.

Klovn:
hvilken garanti

Langt de fleste leverandører har også i leveringsbetingelser begrænset ansvar og total afgrænsning for konsekvenser af at have købt et givet produkt. Det er mere eller mindre en standard.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler,

Du må være en ren H C Andersen med dit talent for papirklippen. Sjældent hat jeg set  et sådan misbrug af citater taget direkte uden af den sammenhæng som de er skrevet i.

For at gøre en lang historie kort. Hvorfor skal jeg vælge deig til at stifte mit SMBA fremfor advokaten til 1800 kr. - 30 kr. i minuttet?¨

  1. Har du nogen forsikring der dækker rådgiveransvar?
  2. Er der nogen penge at komme efter i dit selskab i tilfælde af du rågiver forkert? Eller vil et eventuelt erstatningskrav for dårlig rådgivning skulle rejses mod et SMBA med 1 DKK?

Du behøver ikke svare på ovenstående retoriske spørgsmål - men det er spørgsmål som alle bør tænke over inden de vælger en leverandør af selskaber?

Det er få dag siden hver Peter-Revisor i en anden tråd mødte argumentet fra en SMBA-ejer at "man jo blot kunne omdanne". Motiver eller ej - om det er fornuftigt eller ej - er ovenstående fuldstændig irelevant. Min pointe var at han var efterladt med det indtryk at man blot kunne omdanne det til et ApS.

Jeg er sikker på at du er dygtig og jeg ved at Tøjner og hans kontor består af dygtige folk, men selv dygtige folk kan rådgive galt. Derfor vil jeg betragte Tøjners pris på 30 kr. i minuttet som en forsikringspræmie, hvor der er mulighed for at gøre ansvar gældende i hans "ansvarsforsikring".

Henrik

 

 

Side 1 ud af 19 (188 indlæg)