Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Venture Kapital - Har du brug for penge ?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

SPAMfighter er blevet kontaktet af et stort venture kapital firma fra New York. Jeg forklarede dem pænt at vi ikke var interesseret i deres penge, da vi tjener rigeligt til vores egen vækst.
Men de er meget interesseret i det danske marked og jeg lovede derfor at give dem nogle ideer til firmaer de kunne kigge på.
Da jeg selv er begravet i SPAMfighter, har jeg ikke haft meget tid til at kigge mig omkring, så jeg vil sætte pris på et par ideer til hvem de skal kigge på.
Kriterier:

Ambitiøse Internetbaserede firmaer, med god ledelse, udenlandske ambitioner og i god vækst.

Har i forslag?

Dbh Martin

 

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Har ingen ideer, men vil lige kommentere på det.

 

Hvem ville ikke gerne have kastet en røvfuld millioner efter sin biks, det ville jeg da gerne - men at afgive andele af mit projekt, det går der mange år før jeg gør.
Derfor er jeg nok typen der i stedet forsøger at bygge forretningen stille og roligt op med de midler jeg har (lidt Jysk er man vel altid).

Man kunne selvfølgelig vende det om og sige at jeg hurtigere kunne få noget stort ud af min virksomhed hvis jeg havde mange midler at markedsføre mig for. Men hvis vi husker tilbage til 2001 så er det ikke altid det varer ret længe.

 

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hundehandlere... hehe... Jamen Martin jeg kender en virksomhed der hedder Mellergaard.net - effektiv og sympatisk ledelse, sublim service og i desperat mangel efter 7,5 mio. kr. *gg*

Nej, en lille comment... ville du selv investere i dating.dk??? Betalingssider er yt... se f.eks. www.hjertebanken.dk - genialt koncept startet af min gode ven Magnus fra Aalborg, ti gange flere og federe funktioner, og 100% for free... og det vil den altid blive holdt i... Dét holder...

Et mere seriøst bud ville være virksomheder indenfor Wellness, Iværksætteri/Entrepreneurship, Viral Marketing/Word-of-Mouth... ...

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/19/2006 10:00:42 AM Forfatter:Martin Thorborg
Kriterier:
   Ambitiøse Internetbaserede firmaer, med god ledelse, udenlandske ambitioner og i god vækst.


Jeg arbejder på et nyt projekt som kan leve op til kriterierne pånær det med at være i god vækst. Produktet er nemlig ikke på gaden endnu...

Er det absolut et krav?

mvh Carsten

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Blev dating eller dele af det, ikke solgt forrige år?

Eller var det just-eat.dk?
Hvilket også kunne være et godt bud...

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ser et stort potentiale i hosted webshop løsninger. Forbrugerne rundt omkring i verdenen begynder at føle sig mere og mere trygge ved handel på internettet, og markedet er i kraftig vækst. De 2 store på det danske marked nemlig Scannet og DanDomain har de senere år oplevet massiv vækst, og er efter min mening klar til en internationalisering. Scannet er så vidt jeg ved repræsenteret i nogle forskellige lande med deres webshopløsning, men jeg tror, at afsætningen er begrænset. En internationalisering vil kræve en del kapital pga. mange regionale markeder og forskellige krav til implementeringer af features så som fragt- og betalingskortløsninger, hvilket gør en standadiseret løsning umulig. Ellers har de erfaringen i at drive og udvikle denne type løsninger. Mht. ledelse og væksten så er den på plads, og de er blandt de bedst indtjenende IT-virksomheder i Danmark. 
Jeg baserer min anbefaling dels ud fra, at Prostores (Kurant Corporation) blev solgt for et stort beløb nogle år siden til Ebay, og dels ud fra at det er et marked, som er i vækst og yderst interessant for de store spillere. Yahoo''s løsning er dårlig, og Microsoft har lagt deres strategi om, og er begyndt at købe op i stedet for selv at udvikle. Google har udviklet Froogle, og mon ikke de på et tidspunkt også gerne vil tilbyde en shopløsning. Yahoo, Microsoft og Google har vist, at de ikke er bange for at punge op, hvis de mener, at der er det rette potentiale i et koncept, og med den hastighed de ønsker at slå igennem på, er de ikke længere så interesseret i at udvikle selv, men fokuserer derimod mod kendte koncepter med et godt brand. Et af de bedste eksempler herpå kan vi vist alle blive enige om, at Skype er. Det kan selvfølgelig ikke sammenlignes med Skype, da markedet er væsentlig mindre, men potentialet er ret stort netop, fordi der er store spillere, som er interesseret i at tilbyde en bred vifte af løsninger indenfor dette område.

Personligt ser jeg et kæmpe potentiale indenfor dette område, men om Scannet og DanDomain er klar og skal internationaliseres er måske et bedre spørgsmål. Jeg ser i hvertfald et potentiale i deres løsninger.

Derudover synes jeg, at et koncept som Bolia.com er ret interessant. Det er nok mindre interessant for dem, når ejeren er Lars Larsen - han har vist penge nok :). Men Bolia står også overfor en ekspandering, som bliver spændende at følge.  

 

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/19/2006 5:11:57 PM
Forfatter: Brian Nielsen (Briian)
Blev dating eller dele af det, ikke solgt forrige år?

Eller var det just-eat.dk?
Hvilket også kunne være et godt bud...



Freeway som ejer Dating.dk plus en masse andre sider. De vil aldrig sælge Dating, da det er deres kæreste eje og den der giver flest penge stadigvæk mener jeg.
De ejer en del af just-eat.dk - eller det hele nu, ved ikke lige.
men de har efterhånden en ret stor online medie portfølje

.just-eat
studienet
freepay
trendsale
netdate
emma
wireless factory
danmark by night
telefin
arto
og selvfølgelig Dating som nu findes i op til flere lande.

De køre vist ret godt økonomisk - så regner ikke med at de vil dele omsætningen til andre

Supply Chain blæksprutte

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man står med de rigtige projekter for tiden, er det min oplevelse at investorerne oftest nærmest står på nakken af hinanden for at få en bid af kagen. Men som altid er det naturligvis nogle relativt få projekter de alle vil have (ikke nødvendigvis de bedste) og nogle ingen gider røre ved (ikke altid de dårligste).
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med mobil services / VAS (Value Added Services) - ligger det indenfor deres rammer?
Side 1 ud af 5 (41 indlæg)