Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til at starte op fra bunden af. ( Import af granit, travertine, mamor, onyx )

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg kan starte med at sige at jeg har fået agenturen for hele skandinavien af 2 sten fabriker i iran.

Lige nu køber danmark granit fra italien som selv skaffer det fra andre lande, og selvfølgelig os fra iran.

Hvorfor ikke købe direkte fra kilden istedet for 2 til 3 mellemled?

Det jeg står og mangler er et start kapital til en container (25 tons) og en kredit konto, det vil sige en remburs konto.

Jeg har slået mig sammen med en geolog som er sten kendt helt ned til knoglerne.

Hvad gør jeg?

Banken vil ikke åbne en remburs konto og min leverandør har bedt mig om at åbne en?

Jeg har varen og er sten sikker på at den første container vil blive flået væk når jeg har regnet prisen ud, men har bare ikke start kapitalet lige pt!

Hvad gør jeg?

Kun seriøse henvendelser tak!

Mvh

STCITY

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Om mit svar er seriøst må du selv vurdere, men mon ikke en potentiel investor gerne vil vide hvad du mangler af kapital samt hvad et lån eventuelt kunne generer. Sidst men ikke mindst vil vedkommende sikkert også gerne have en sikkerhed for sine penge. 

Hld og lykke med dit projekt. 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, du er velkommen til at ringe mig på 29797990, jeg har svar på "alt", er gammel shippingmand.

Mvh


Rune Damsgaard

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Din situation er vanskelig for tiden. Men jeg ville i dette tilfælde måske satse på et ekstra mellemled...få nogle prøver hjem og giv en kæde et godt tilbud. Skriv en kontrakt med dem og så har du noget konkret at tage med i banken som minimerer deres risici.

Det giver ikke dig hele overskuddet, - men det får dig igang på et stadie hvor du ikke har kapital....efter et par gange hvor banken ser at tingene lykkes, kan de jo blive mere åbne...især hvis din forretning har et fornuftigt dækningsbidrag.

Dbh, Tobias

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

DK import:

Lige nu køber danmark granit fra italien som selv skaffer det fra andre lande, og selvfølgelig os fra iran.

Jeg kender flere der køber granit, og de køber det ikke fra Italien. Desuden kan man heller ikke få Blue pearl i Iran eksemplevis. Så jeg tror du skal undersøge markede før du kaster dig ind i noget.

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Det er en klassisk konflikt der illustrere finanskrisen ret godt.  Banken vil ikke " på lykke og fromme" låne dig til remburs beløbet, og det er måske forståeligt nok. For hvis ikke din prognose holder, og du således ikke får solgt de sten. Så kan du ikke betale banken tilbage.

Jeg kan kun se en udvej, og et er at du får et parti prøver hjem, og skafferne orderne på forhånd. Med ordre i hånden, i form af købskontrakter fra kunder, så er din chance en helt anden for at få banken til at yde det remburs lån.

Så kom igang med at sælge, optag order til senere levering, og bestil den første container når varen er solgt.

 

Held og lykke med det

René

 

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Sandmanden Skrevet kl. 12:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)