Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-moms og aconto beløb

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.


Jeg har valgt at benytte e-moms.dk til at føre mit relative simple regnskab, men jeg har nu stødt ind i et problem.

Hvordan håndterer jeg lige en aconto indbetaling?

Man kan nemlig ikke kreditere kunder i systemet.
Nogen der har et forslag eller evt. har haft samme problem som fandt en løsning.

 

Med venlig hilsen
Denni Pultz Gottfredsen
media.corner i/s

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har du en passivkonto, som du kan bruge midlertidigt?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.


Hvad tænker du på her?
Har kun mulighed for at oprette køb og salgs konti i e-moms.

Jeg ville også gerne kunne trække på denne konto, således jeg hele tiden har et overblik over hvad der er tilbage af aconto beløbet.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke e-moms.
Men tænkte bare, at hvis du havde en passivkonto du ikke brugte, kunne du midlertidig bruge den som
forudbetaling fra kunder.
Eller måske har du en fejlkonto, du kunne bruge?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.


Det har jeg desværre ikke, da e-moms faktisk kun føre moms-regnskab.

Håber der er nogen der har noget erfaring med e-moms som kan svare på dette.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har du ikke spurgt supporten på e-moms hvordan det håndteres?

Men ellers tror jeg du skal bogføre det som et vare køb under postereringer. Men det virker da som en stor mangel i systemet hvis de ikke kan lave kreditnotaer...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke kontakte udbyderen/sælgeren?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kontaktet deres support.


Fik et svar tilbage på, at jeg bare kunne bogføre det som indskudt penge i virksomheden.

Men det er jo lige fedt, fordi så har jeg stadigvæk ikke styr på hvor meget af aconto beløbet der er brugt.
Jeg har skrevet tilbage til dem igår, men har ikke fået svar endnu. Så tænkte der er var nogle kloge hoveder herinde.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Denni Pultz Gottfredsen:

Har kontaktet deres support.


Fik et svar tilbage på, at jeg bare kunne bogføre det som indskudt penge i virksomheden.

Men det er jo lige fedt, fordi så har jeg stadigvæk ikke styr på hvor meget af aconto beløbet der er brugt.
Jeg har skrevet tilbage til dem igår, men har ikke fået svar endnu. Så tænkte der er var nogle kloge hoveder herinde.

Hej. Er det virkelig deres bedste bud ville jeg straks skifte system.

Kan det virkelig passe at du ikke (som Peter foreslår) kan oprette en status-konto til at indsætte/trække aconto beløb på/fra ? Har du spurgt dem helt konkret om dette?

Du kan vel oprette alle de likvide konti du har brug for - hvad skulle der så være i vejen for statuskonti iøvrigt?

Hvad er det i øvrigt for noget snak om at e-moms kun fører "momsregnskab"? Jeg har ikke noget erfaring med systemet, men deres hjemmeside giver mig et helt andet indtryk. De skriver:

e-moms er stedet hvor iværksættere og mindre virksomheder, i et brugervenligt og simpelt design, får styr på momsen, posteringer, kasse, konti, kunder, faktura, lager m.m.

Hiv fat i dem igen !

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)