Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Net-radio eller DAB. Hvad skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej d'herrer og d'damer.

Jeg er ved at flytte hjemmefra, og havde egentligt tænkt, at jeg ville have en anlæg, der kunne håndtere DAB og CD'er. Har en 2 år gammel DAB radio, som jeg slæber med mig rundt i det nuværende domicil.

På den anden side set, så falder tilslutningen til DAB, og tyskerne har tilsyneladende helt droppet det  - så burde jeg i stedet vælge en lille 12'' pc, der kan håndtere både netradio og CD'er? Eller skal jeg gå hele vejen og købe en multimedie anlæg, der kan håndtere både dvd i HD og BlueRay?

Er enormt meget i tvivl, og financerne er ikke ubegrænsede, så løsninger, der kan bygges videre på er mere end velkomne :-)

De bedste hilsner til alle

Lotte A

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er super glad for at kunne styre musik og netradio via min notebook Smile

DAB har aldrig rigtig fanget mig.

Hvis man har en fornuftig forstærker og nogle okay højtalere, kan pc'en dække ens behov langt henad vejen. Men det kommer selvfølgelig an på, hvor kræsen man er Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå efter at køre det hele fra computeren. hvis du har en laptop, så er det helt sikkert sagen at købe en Airport Express fra Apple. Den er både en trådløs router og - vigtigst - en mulighed for at streame lyd til anlægget trådløst. Dermed slipper du for kabler og alt det bøvl, men kan bare streame direkte fra iTunes. Dog er det kun iTunes, som virker sammen med Airport Express.

Netradio kan du også i mange tilfælde streame via iTunes, men ellers kan man købe et lille program, som gør det muligt at streame andet end kun iTunes (f.eks. netradio). Dog er der en lille forsinkelse på et par sekunder, så den løsning virker kun til radio og ikke f.eks. Youtube-klip eller dvd-afspilning.

Nå, blot mit bud på en løsning.

http://store.apple.com/dk/product/MB321Z/A?fnode=MTY1NDA0Mg&mco=MTA4NDM1

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ok, DAB er dødt :-)

Jeg er altså ikke så vild med Appel - eller rettere - jeg er vild med Appels design og funktionalitet, men har brugt Windows ALTID, så måske kan jeg få anbefalet en løsning, der har dette operativsystem :-)

Tanken er nu at købe en ekstra pc, der kan håndtere alt tv/dvd/radio/cd. Så langt, så godt :-) Den skal i så fald ikke bruges til almindeligt pc-arbejde. Det bruger jeg lab-toppen til. Det vil typisk også være på den, jeg finder you-tube o.lign. Tvivler på, at jeg vil bruge iTunes og lignende ret meget. Det gør jeg ikke nu...

Kan det lade sig gøre at håndtere ALT tv/radio/dvd/CD på en maskine - inkl. digital modtagebox? (jeg har ikke et full-HD tv. Faktisk har jeg et oldschool billedrørsapparat Smile)

Hvad vil være anvendeligt?

På forhånd tak :-)

LotteA

 

 

 

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har nu kigget på AirPort og *I'm in loooooooove*

(hvorfor har vi kun en "knust hjerte" smiley - og ikke et helt hjerte??)

Jeg smutter ned til Humac-butikken og sikrer mig, at jeg får den rigtige model :-)

 

Tusind tak for hjælpen Yes

Lotte A

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super :)

 

Det er kun Airport Express som kan streame musik. Den er iøvrigt omkring 50,- kr billigere i Fona end i Humac, blot til info. Husk Minijack til phono-kabel fra airporten til anlægget.

Hér er linket til programmet, som gør, du kan bruge airporten til andet end iTunes. Det hedder Airfoil:

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

(det koster $25, altså omkring 150,- kr). Det ser ud til, at de har opdateret softwaren til også at tage højde for den delay, der er ved streamingen. Dvs. man kan køre video fra dens player og høre lyden via anlægget - det er da meget nice.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)