Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikre sig selv økonomisk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej alle

 

Jeg importere nogle elektriske produkter fra Kina.

 

Hvordan sikrer jeg mig 100% at det jeg sælger i danmark er lovligt og jeg ikke kan blive økonomisk ansvarlig for noget der kan koste min familie hus og hjem.

 

Det skal siges at indtil videre er det minder sendinger og jeg kan også klare tabet at varerne, men ikke større udgifter.

 

Jeg vil gerne have mere gang i salget, men har været lidt tilbageholdende, i frygt for at gøre noget galt.

 

Det er ca. 1 ½ år siden jeg forsøgte at undersøge det sidst, men kom ikke så langt. Har snakket med sikkerhedsstyrelsen, forsikringsselvskab og andre, men har ikke fået nogle klare svar. Det skal siges at jeg desværre ikke har mange penge til at undersøge det.

 

Håber på nogle gode svar.

 

På forhånd tak.

 

B. Jørgensen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

B Jørgensen:

Det skal siges at jeg desværre ikke har mange penge til at undersøge det.

 

 

Så burde du helt holde dig fra den form for amatør import når du ikke har de fornødne midler til at sikre at produkterne er i sikkerhedsmessig forsvarlig stand. Sikkerhedsstyrelsen bør naturlivis kunne svare på hvad krav der gælder for at indføre elektriske produkter i EU.

Det tidligere DEMKO vil kunne hjælpe dig med EL-sikkerhed af dit produkt(er). http://www.ul-europe.com/en/index.php 

Du skal også overholde RoHS direktives vedr. farlige stoffer. og du skal være tilmeldt WEEE  systemet

www.rohsguiden.dk

www.weee-system.dk

Mvh

Ravn

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, vil først gerne beklage at der er gået så langtid inden jeg har svaret. 

Dit svar giver mig meget blandede følelser, på den ene side lukker jeg sku bare lortet, men på den anden side kan det bare ikke være rigtigt at ”små” firmaer ikke kan få lov til at være med.

 

Amatør! Jeg har brugt mange time/dage/uger på at sætte mig ind i tingene, lovgivningen, regler og det aller vigtigste produkterne.

 

Desværre der det bare så møg svært at komme i gang og så mange ting man skal tage højde for.

 

Jeg føler ikke mig som amatør, mit største problem er moral og ønsket om at gøre det korrekt. Jeg har snakket med mange amatører, som ejer store flotte hjemmesider. Når man snakker med dem, så stinker det bare langt væk, af at de skider på alt.

 

Jeg har skrevet til sikkerhedsstyrelsen, inden jeg sendte første indlæg, de har ikke svaret på min mail. Har snakket med dem for 1 ½ år siden, der var deres svar meget svage.

 

Her også kontaktet noget EU noget, måske dem du linker til. De kunne ikke lige svare på det, han ville gerne undersøge det. Prisen for dette var kun 1100kr i timen, han viste ikke hvor mange dage han skulle bruge på det, fordi han viske ikke så meget om det og det var helt nyt. Han sagde jeg ikke skulle betale for det hele, det ville nok tage lang tid og han skulle sikkert bruge det senere.

 

 

Jeg har sendt vareprøver og kopi af CE erklæringen til en anden som aldrig svarede. Har rykket ham mange gange.

 

Så der har været meget modvind. Det kan ikke være rigtigt at du siger jeg skal lade være med at lave amatør import, når jeg ser så mange der bestemt ikke kan have styr på de ting som jeg ikke kan få svar på.

 

OK, nu er det også 2 år siden jeg gik i gang og der er sikkert ændret sig en del efter dette.

 

Jeg har snakket med forsikrings selskaber, som sige jeg ikke skal have forsikringer eller også har de aldrig svaret tilbage.

 

Så kan godt blive lidt træt af at det skal være så svært.

 

Skal finde ud af hvad jeg skal i fremtiden, men elsker det jeg laver og vil vildt gerne.

Der skal være rene linier, gider ikke lave noget lort for mig og familien.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej B Jørgensen

Jeg synes ikke der er noget galt i at starte op i det små, så det skal du selvfølgelig gøre i det tempo/størrelsesorden du mener passer bedst til dig. Men husk at der er mange udgifter ved at starte op, så helt billigt bliver det aldrig.

Med de bekymringer du giver udtryk for, hvorfor finder du så ikke nogle produkter der allerede bliver forhandlet her i Europa? Der burde være nok at gå igang med.
Og huske at handler du med Kina, så skal du altså være lidt forsigtig. Man kan få ALT i Kina - og der er helt sikkert mange reelle firmaer, der sælger kvalitetsprodukter. Men der er altså også rigtig rigtig mange der sælger kopivarer, varer af dårlig kvalitet, og firmaer der vil gøre alt for at snyde dig. Det kan være dyre lærepenge, især hvis man ikke har så mange af dem.

Andre ting du skal være opmærksom på er at skal du sælge elektriske produkter, så skal de CE mærkes, og leve op til Rohs direktivet, præcist som Ravn nævner i sit svar. Og det er dit ansvar som importør at produkterne lever op til disse krav. 
Alene det at få dem godkendt vil koste dig lidt basseører.

Du kan nå rigtig langt ved at søge lidt her på Amino og på google. Der vil du finde mange svar. Og så synes jeg også du skal lave et budget så du har en realistisk ide om de omkostninger der er forbundet ved at starte firma.

Held og lykke - kommer du igennem nåløjet, så er det fantastisk spændende at drive virksomhed.

Hilsen Morten 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)