Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatiseret bankafstemning.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne næsten forestille mig forskellige ERP programmer der vil kunne dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen!

Jeg forstod på dig, at systemet med bankafstemning var klar?

Godt nytår!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej Jørgen!

Jeg forstod på dig, at systemet med bankafstemning var klar?

Godt nytår!

Hej Peter.

Tak for dit svar.

Problemet er fikset og programmet skulle køre uden exceptions nu.

Jeg var ikke selv opmærksom på problemet som opstod p.g.a. manglende registreringsnøgle-værdier - jeg har på vores testmaskiner allerede opsætningsinformation i registreringsdatabasen.

Det skulle være klar til dig nu.

Godt nytår.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint...Jørgen!

Hvad gør jeg så? Downloader fra din hjemmeside?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Jeps.

Og jeg ser frem til at modtage spørgsmål samt forslag til forbedringer.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg har leget lidt med dit program. og jeg må sige at det ser lovende ud.

Jeg mangler at kunne bruge en csv fil gemt fra excel. Jeg har prøvet på forskellig vis. Men jeg kan ikke få excel til at gemme som komma fil med gåseøjne omkring beløbet. Jeg kan få excel til at gemme som komma fil hvis jeg ændre sprog men så bliver decimal tegnet erstatet med punktum og der kommer ikke gåseøjne om beløbet.

Grunden til at jeg har brug for det er at de bankfiler man får ikke altid ser ens ud og så ville det hjælpe hvis man kunne tilrette dem i excel og derefter gemmen dem til noget man kunne bruge.

Jeg håber ovenstående giver mening.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Pedersen:

Jeg mangler at kunne bruge en csv fil gemt fra excel. Jeg har prøvet på forskellig vis. Men jeg kan ikke få excel til at gemme som komma fil med gåseøjne omkring beløbet. Jeg kan få excel til at gemme som komma fil hvis jeg ændre sprog men så bliver decimal tegnet erstatet med punktum og der kommer ikke gåseøjne om beløbet.

Grunden til at jeg har brug for det er at de bankfiler man får ikke altid ser ens ud og så ville det hjælpe hvis man kunne tilrette dem i excel og derefter gemmen dem til noget man kunne bruge.

Jeg håber ovenstående giver mening.

Hej Lars,

Mange tak for din kommentar.

Det giver perfekt mening, og er også grunden til at vi bruger Open Office Calc til at gemme medCool

Vi har overvejet, at programmet, når det læser headeren (den første linie med feltnavne) fra en fil kan det jo se, hvad der er af ikke-alfanumeriske tegn og ud fra det afgøre, hvad der er skilletegn.

Men vi venter lidt på mere feedback, som vi kan opbygge en todo-liste ud fra.

P.S.: du behøver ikke helt at skifte sprog for at få Excel til at benytte komma som skilletegn. Du kan nøjes med at gå ind i Windows local settings (eller "Internationale og sproglige indstillinger") og ændre listeseparatoren fra semikolon til komma.

Hvis du ikke lige ved, hvordan du kommer frem dertil, så har jeg oploadet et skærmbillede, som skulle kunne hjælpe, se

 

Uh, jeg troede blot, at der ville komme et link, men ok, her har du billedet i al dets fylde.

mvh

Poul Willy Eriksen/Olsens Revision

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

På grund af omstrukturering i ledelsen på min, nu forhenverende, arbejdsplads, har jeg først rigtigt kunne komme i gang med dit program nu, da der har vist sig stadig at være behov for bankafstemninger i før omtalte regnskab.

Derfor kan jeg nu endelig komme med feedback til dig:

Jeg har kørt et helt år afsted i dit program, og det ser super ud, MEN:

Kladden stemmer ikke.
Fra postering nr. 4537 til slut i filen (4629) er der ingen kontonumre på posteringerne.
Måske er det mig der har trykket "forkert" på de 92 bilag? Det er jo en hel del alligevel.
(Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med disse lige nu)

Sitationstegen i teksten
Der kom en enkelt postering fra banken, der ser ud til at have haft sitationstegn (") i sin tekst.
Det giver et vist rod ved importen af output, da Summa 2.9.8 vil springe til den næste kolonne. og insætte resten af teksten samt sitationstegn i debet kolonnenl. Der er selvfølgeligt hurtigt rettet, problemet er bare at Summa returnere fejlen "01967" is not an integerr" men fortæller desværre intet om linjenummer, så det tager noget tid, eller en import til excel at finde og udbedre fejlen.
Måske en indbygget funktion til enten at fjerne semikolon fra tekstkolonnen, eller fjerne omkringstillede semikolon fra alle kolonner.

Bortset fra det, syndes jeg at det er et fantastisk stykke arbejde du har gjort, og jeg lover at anbefale dit software videre til den der skal overtage min stilling.
Har du planer om en kommerciel version?

 

Anders

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Malmros:

Hej Jørgen.

På grund af omstrukturering i ledelsen på min, nu forhenverende, arbejdsplads, har jeg først rigtigt kunne komme i gang med dit program nu, da der har vist sig stadig at være behov for bankafstemninger i før omtalte regnskab.

Derfor kan jeg nu endelig komme med feedback til dig:

Jeg har kørt et helt år afsted i dit program, og det ser super ud, MEN:

Kladden stemmer ikke.
Fra postering nr. 4537 til slut i filen (4629) er der ingen kontonumre på posteringerne.
Måske er det mig der har trykket "forkert" på de 92 bilag? Det er jo en hel del alligevel.
(Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med disse lige nu)

Sitationstegen i teksten
Der kom en enkelt postering fra banken, der ser ud til at have haft sitationstegn (") i sin tekst.
Det giver et vist rod ved importen af output, da Summa 2.9.8 vil springe til den næste kolonne. og insætte resten af teksten samt sitationstegn i debet kolonnenl. Der er selvfølgeligt hurtigt rettet, problemet er bare at Summa returnere fejlen "01967" is not an integerr" men fortæller desværre intet om linjenummer, så det tager noget tid, eller en import til excel at finde og udbedre fejlen.
Måske en indbygget funktion til enten at fjerne semikolon fra tekstkolonnen, eller fjerne omkringstillede semikolon fra alle kolonner.

Bortset fra det, syndes jeg at det er et fantastisk stykke arbejde du har gjort, og jeg lover at anbefale dit software videre til den der skal overtage min stilling.
Har du planer om en kommerciel version?

 

Anders

Hej Malmros.

Du skal være velkommen til at sende mig de to filer - så vil jeg kigge på sagen og om nødvendigt få den eventuelle fejl udbedret.

Jeg har selv behandlet over 4.000 posteringer, dog i mindre bidder af gangen - jeg er ikke stødt på nogle lignende problemer i den "endelige version" - jeg går ud fra at du har hentet programmet fra min hjemmeside og kasseret de tidligere versioner jeg måtte have emailet.

 

Ligenu er programmet "freeware" i public domain - folk kan hente det og gøre med det hvad de ønsker sig.

Jeg vil naturligvis gerne tjene nogle slanter på dette stykke software (udover det arbejde jeg selv har sparet ved hjælp af programmet). Men jeg kan vel sende dig en regning på programmt til den aftalte pris ligeså snart vi har fået afklaret dine problemer, ikke sandt :)?

 

Jeg kunne godt tænke mig noget feedback - om det ville være en god ide at få lavet programmet klar til e-conomic, winfinans m.fl.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Jo, det er den nyeste version af programmet jeg har brugt til afstemningen.

Hvilke filer skal jeg sende dig?

Omkring den feedback du efterspørger, har jeg endtil nu kun været bogholder i Summa, men det ser ud til at skulle ændre sig snart.
Jeg tror at du ved en versionering til øvrige økonomisytemer nemt kan udevide din målgruppe, uden de store besværligheder.
Derudover har jeg tænkt på nogle navne til programmet, som her følger:

  • AfBank
  • Bank Af'
  • AutoBank
  • Bank Sum
Side 3 ud af 4 (33 indlæg)