Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man offenliggøre trådløse netværk på internettet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

nogen der ved om man må have et kort på ens hjemme side der viser trådløs netværk og SSID? Åbne som beskyttet netværk?

 

Er det lovligt at vise det på internettet?

 

PFT

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Greg Young:

nogen der ved om man må have et kort på ens hjemme side der viser trådløs netværk og SSID? Åbne som beskyttet netværk?

Er det lovligt at vise det på internettet?

Hvorfor skulle der være problemer i det?

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun hvis det er dit eget udstyr

Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja godt spørgsmål, det er det jeg håbede der var en der kunne svare på her :-)

Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:

Kun hvis det er dit eget udstyr

Har stadig følgende,

1. så hvis jeg vil lave et kort på nettet der viser trådløsenetværk så er det kun mit eget/eget udstyr der må fremgå?

2. er det lovligt kun at vise lokaliteten af andres trådløsnetværk på et kort uden at offenliggøre SSID?

3. er det så kun i USA det er lovligt med lign. http://www.wigle.net/gps/gps/main/screenshots/ ?

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er over hotspots - jeg skal vide noget om de private wifi netværk.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr.Young:

Kristoffer W Hansen:

Kun hvis det er dit eget udstyr

Har stadig følgende,

1. så hvis jeg vil lave et kort på nettet der viser trådløsenetværk så er det kun mit eget/eget udstyr der må fremgå?

2. er det lovligt kun at vise lokaliteten af andres trådløsnetværk på et kort uden at offenliggøre SSID?

3. er det så kun i USA det er lovligt med lign. http://www.wigle.net/gps/gps/main/screenshots/ ?

 



1 - ja det er kun dit eget, eller folk du har skriftlig tilladelse fra

2 - Nej - det kræver ejeres tilladelse

3 - Jeg ved ikke hvad loven er i andre lande


http://www.datatilsynet.dk/offentlig/sikkerhed/traadloese-netvaerk/
Lige som ejer skal beskytte deres net, så må du heller ikke aktivt viderbringe information om andres sikkerhedsfejl med mindre det sker med ejers tilladelse.

Ud over det er det både etisk og moralsk forkert at udnytte folk på den måde. Det er helt sikkert deres ansvar at få det lukket, men hvis du går hen og muliggøre at folk (pædofile, kriminelle ect) får gratis uovervåget internet, så er bevæger du dig ud i et område hvor dine handlinger kan få alvorlige konsekvenser vor andres sikkerhed og hverdag.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du noget som specifikt siger at man ikke må videregive denne information? Så vidt jeg kan se på det link handler det mest om at man ikke må lytte med på ikke-krypteret information. Jeg har svært ved at se det logiske i at viderebringe information som SSID og (måske) krypteringsform, kan være ulovligt, da enhederne selv broadcaster det ud i offentlig rum. Hvilket iøvrigt også kan slås fra.

Du har ret i det moralske. Men jeg tvivler på at wifi-plotting på kort gør det hverken nemmere eller sværere for kriminelle, der er så mange åbne netværk at du kan køre ud til det nærmeste boligkvarter og finde et åbent et. Det bliver der nok allerede gjort mens jeg sidder og skriver dette indlæg.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anbefaler du kontakter www.datatilsynet.dk
De vil kunne fortælle dig helt nøjagtigt hvor mange regler du overtræder.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)